Reklamy w social mediach

Kampania reklamowa w mediach społecznościowych

Działasz w social mediach? A może męczy Cię tworzenie kolejnych materiałów reklamowych dla swojej firmy ? Dla niektórych firm kampanie reklamowe w social media są żmudnym obowiązkiem, który chętnie oddaliby zewnętrznej firmie. W naszej agencji robimy wszystko, by przez reklamy social media zyskać dla klientów większą widoczność, markę i zaufanie odbiorców. Poznaj nasze sposoby budowania rozpoznawalności i zwiększ zyski przez reklamy w social mediach!

Czy Twój biznes musi mieć reklamy w social mediach?

Na krótkim „Tak” moglibyśmy zakończyć całą dyskusję. To jednak zbyt mało, by zacząć budować reklamy w social mediach. Poza świadomością celu Twoja firma musi też znać drogę do jego osiągnięcia. A ta nie zawsze jest prosta, bo reklama social media wymaga indywidualnego dopasowania, reagowania na zmiany, czy dogłębnego poznania potrzeb grupy docelowej. Na realizowane samodzielnie reklamy w mediach społecznościowych trzeba czasu i doświadczenia, a Ty przecież oczekujesz wyników jak najszybciej, prawda? Dlatego nasza agencja marketingowa wykona to zadanie za Ciebie. Swój cenny czas możesz skoncentrować na innych aspektach prowadzenia działalności, a kampanie reklamowe social media wykonamy za Ciebie.

Dlaczego Twój biznes musi mieć media społecznościowe i reklamy?

To proste – każdy przedsiębiorca oczekuje sukcesów firmy. Nie zawsze chodzi o ilość sprzedawanych produktów. Reklama w social media może koncentrować się też na:

  • budowaniu rozpoznawalności;
  • wzbudzaniu większego zaufania do firmy;
  • podnoszeniu poziomu marki;
  • zachęcaniu do wykonania akcji.

Mówi się, że jeśli czegoś nie ma w internecie, to nie istnieje. Powiedzenie to ma swoje lata, ale zapada głęboko w pamięć. W Polsce ok. 26 milionów osób korzysta z social media. Reklama w tych miejscach jest więc obowiązkiem dla każdego chcącego się liczyć na rynku przedsiębiorcy. Do tej ogromnej  liczby osób możesz dotrzeć w tym samym czasie, jedną reklamą w social media. Wśród nich są również Twoi potencjalni klienci. Dlaczego przejść wobec nich obojętnie? Wydaje się więc zrozumiałe, że dzisiaj prowadzenie social media to nie opcja – to obowiązek, jeśli Twoja firma ma zyskiwać na znaczeniu. Dlatego kampanie reklamowe w social media stają się naturalnym sposobem zwrócenia uwagi na produkt/usługę.

Dlaczego dotychczasowa kampania reklamowa w social mediach nie działa?

Może Twoje usługi lub produkt są widoczne w internecie, a kanał na YouTube subskrybuje pewne grono osób. Dlaczego więc konwersja nie jest wystarczająca? Powodem może być fakt, że reklama social media nie polega na pojedynczym wysiłku. Nagły pik i sukcesywna równia pochyła zdarza się większości firm, które nie wiedzą, w jaki sposób zabrać się za prowadzenie LinkedIn czy reklamy na innym portalu. Nie oznacza to jednak, że reklama w mediach społecznościowych to coś, co trzeba porzucić. Specjalizujesz się zapewne w innej branży niż marketing i dobrze wiesz, jakie zalety ma Twoja marka i produkt – media społecznościowe i reklama pomoże je pokazać. Dlatego trzeba je przedstawić grupie docelowej w sposób odpowiedni dla niej. A tym zajmujemy się my, tworząc reklamy social media.

Z jakich jeszcze powodów coś, co powinno działać, nie funkcjonuje? Przyczyną jest konkurencja, a konkretniej kampanie reklamowe. Social media są nimi zalewane każdego dnia. Niejedna agencja social media wykonuje ogrom pracy, by marka, produkt czy usługa zyskały w oczach grupy docelowej danego przedsiębiorcy. Kampanie reklamowe w social mediach muszą być kreatywne, świeże i nacechowanie korzyściami dla potencjalnego klienta. Reklama social media nie może mieć suchej specyfikacji – liczy się obietnica, efekt i uczucie, jakie wywoła w odbiorcy posiadanie, skorzystanie czy zakup. Powinna to mieć każda kampania reklamowa w mediach społecznościowych, a zwłaszcza Twojej firmy.

Jakie są najpopularniejsze miejsca na reklamy w mediach społecznościowych?

Świat internetu jest pełen mniejszych i większych miejsc, w których można się reklamować. Oczywiście najważniejsze z nich to:

  • Facebook;
  • Instagram;
  • YouTube;
  • Pinterest;
  • LinkedIn;
  • TikTok;
  • Snapchat.

Naturalnie reklamy w mediach społecznościowych różnią się od siebie tak bardzo, jak odmienna jest charakterystyka ww. portali. Obecnie głównym centrum zainteresowania jest reklama media społecznościowe w formie shortów i rolek, czyli krótkich kilkunastosekundowe filmików przedstawiających dany produkt, czy usługę. Na takich narzędziach bazują najlepsze kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.

Numerem 1 w dalszym ciągu jest Facebook, który notuje ok. 18 milionów aktywnych użytkowników w Polsce. Media społecznościowe i reklama w nich to jeden z najlepszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów właśnie ze względu na liczbę aktywnych kont. A jakie cele możesz osiągnąć, gdy decydujesz się na prowadzenie fanpage i gdy będzie w nich widoczna Twoja reklama? Media społecznościowe zaczną zmieniać na lepsze postrzeganie Twojej firmy.

Korzyści z reklamy social media

Co przekonuje Twoją konkurencję do korzystania z portali społecznościowych, by reklamować swoją firmę? Oto kilka najważniejszych powodów:

  • Bezpośredni kontakt z grupą docelową. To niesamowite, że reklamy w social mediach mogą pomóc nawiązać błyskawiczny kontakt z przedstawicielami grupy docelowej. Skrócenie dystansu następuje natychmiast, co w tradycyjnej formie promocji zajmuje o wiele więcej czasu. Reklama social media daje Twojej firmie ogromną przewagę.
  • Dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów. Kampania reklamowa w mediach społecznościowych może mieć potężny zasięg. Aktywni użytkownicy portali społecznościowych są w różnym wieku, co pozwala wielu firmom dotrzeć do swojej grupy docelowej. Reklamy social media mają ogromny potencjał.
  • Skuteczne targetowanie. Nie ma nic gorszego niż prowadzenie nietrafionej kampanii. Jednak Facebook Ads czy inne formy promocji zapewniają dotarcie do konkretnych grup w social media. Reklama jest dobrana według potrzeb i nie chybia.
  • Wysoka konwersja przekazu. Dzisiaj profesjonalne reklamy social media zapewniają możliwość skorzystania z oferty bez wchodzenia na stronę docelową.
  • Niski koszt. Pojedyncza reklama w social media jest jedną z najtańszych form dotarcia do klienta.

Jak tworzy się kampanie reklamowe w mediach społecznościowych?

Wiesz już, że nasze działania w ostateczności podnoszą sprzedaż i Twoje zyski. Nasuwa się jednak pytanie, w jaki sposób przyczynia się do tego reklama w mediach społecznościowych? Jest kilka sposobów na kampanie reklamowe social media. Poniżej znajdziesz kroki, które wykonujemy za każdym razem:

  1. Badanie potrzeb Klienta. Nie chodzi bynajmniej o potencjalnego klienta, ale o Ciebie i Twoją firmę. Wspólnie szukamy celów, które ma spełniać reklama w mediach społecznościowych. Może to być budowanie zaufania do marki, promocja produktu, zwiększenie sprzedaży, dotarcie do nowych odbiorców.
  2. Analiza grupy docelowej. Wiesz, kto korzysta z Twojej oferty? Jeśli tak, jakie ma potrzeby? Jakie wartości są dla niego ważne? Które cechy asortymentu skłaniają go do zakupu? Czego się obawia w związku z podjęciem decyzji zakupowej? Zanim social media zobaczą reklamę twojej firmy, odpowiedzi na ww. pytania muszą być wyczerpujące.
  3. Określenie najlepszej platformy. Tu masz do wyboru mnóstwo opcji, ale nie każda spełni cel kampanii. Prowadzenie Instagram dociera do innych osób niż konto na LinkedIn. Czasem dobrze połączyć siły reklamy w social mediach na kilku platformach, by zmaksymalizować zasięg.
  4. Wyznaczenie budżetu. „Gdzie mogę zjeść tanio, szybko i smacznie? Młodzieńcze, pytasz o 3 różne miejsca”. Wniosek? Budżet wpływa na kampanie reklamowe w mediach społecznościowych pod względem wyboru kanałów, zakresu promocji czy intensywności publikowania treści.
  5. Tworzenie kampanii. Tu przychodzi czas na pracę dla specjalistów w dziedzinie grafiki, treści, montażu i strategii marketingowych – dla których reklama social media to codzienność. Świeżość i najwyższa jakość przekładają się na Twoje zyski.
  6. Planowanie i targetowanie. Gdy reklamy w social mediach są już gotowe, można je stargetować i zaplanować, kiedy będzie widoczna.
  7. Monitorowanie, analiza, ewolucja. Uruchomienie reklam to nie koniec pracy. Nasz zespół skupia się na przeprowadzaniu analiz i wyciąganiu wniosków, by reklama w mediach społecznościowych zapewniała maksymalne efekty.
  8. Interakcja. Kampanie reklamowe w social media to nie wszystko. Nie możesz publikować treści bez angażowania się w interakcje ze społecznością. Budowanie zaufania i postrzeganie marki bazuje na relacji.

Social media i cele Twojej reklamy

Istnieje kilka powodów, które skłaniają do publikowania reklam w mediach społecznościowych. Prowadzenie TikToka czy kanału na YouTube mogą mieć zupełnie inne założenia. Nic w tym dziwnego, bo profil użytkowników obu tych platform nie jest jednolity. Reklamy social media koncentrują się na osiąganiu poniższych celów. Który z nich interesuje Ciebie?

Zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki

Kampania reklamowa w mediach społecznościowych jest często wybierana przez firmy, które są na etapie powstawania lub chcą zwiększyć liczbę klientów. W praktyce niemal każda firma chce pozyskiwać nowe osoby korzystające z oferty i może to robić przez kampanie reklamowe social media. Dlatego reklama na IG czy innym portalu koncentruje się w tym przypadku na edukacji, rozwiązywaniu potencjalnych problemów, zapewnieniu wsparcia, pokazaniu rozwiązania. Taka reklama w social media zwiększa zaufanie do firmy przez zbudowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

Podniesienie sprzedaży

Dla sklepu internetowego częstą porażką jest porzucanie koszyka zakupowego, a kampanie reklamowe w social media mają temu przeciwdziałać. Dlaczego ktoś wybiera produkty, a potem z nich rezygnuje? Być może w niewystarczającym stopniu dostrzegł korzyści wynikające ze skorzystania z oferty lub Twoją wyższość nad konkurencją. Aby podnieść sprzedaż w Twojej firmie, potrzebne są media społecznościowe. Reklama w nich może być skoncentrowana na zwiększeniu sprzedaży. To cel dla tych przedsiębiorców, którzy chcą postawić na większą konwersję i dążenie do podjęcia działania przez odbiorców. LinkedIn Ads czy reklama w social mediach innego typu pomagają osiągać ten target.

Zwiększenie zainteresowania ofertą

Ktoś ogląda Twoje filmiki, ale nie klika w linki? Cóż, chyba nie widzi wystarczającego powodu. Reklama w mediach społecznościowych może to zmienić! Początkowe znikome zainteresowanie nie oznacza to, że Twój produkt jest zły, ale odbiorca nie jest do niego przekonany. Dlatego reklamy w social mediach mogą koncentrować się na zwiększeniu zaangażowania przez podniesienie atrakcyjności Twojej oferty.

Komu powierzyć kampanie reklamowe w social mediach?

Teraz wiesz, jak cennym narzędziem jest reklama. Media społecznościowe dają ogromne pole do realizacji kampanii. Nadal masz do wyboru trzy opcje – zrezygnować z prowadzenia social mediów (nieopłacalne), samodzielnie tworzyć reklamy (strata czasu), powierzyć media społecznościowe i reklamy specjalistom (skuteczne). Nie musisz nawet znać się na prowadzenia fanpage czy umieć logować się na profil swojej firmy. TikTok Ads czy kampanie na podobnych portalach przygotuje dla Ciebie profesjonalny zespół, który zna te kanały od podszewki. Nie chodzi jedynie o oddelegowanie reklam w mediach społecznościowych zewnętrznemu partnerowi. Wybór powinien być przemyślany. Co wziąć pod uwagę?

  • Umiejętności. Reklama social media, ale tylko na FB? Jeśli chcesz zyskać jak najwięcej, kieruj uwagę na agencję umiejętnie budującą strategię marketingową na wszystkich dostępnych platformach.
  • Rezultaty. Skuteczna kampania reklamowa w mediach społecznościowych rozpoznawalna jest po efektach. Najlepsi nie wstydzą się pokazać case studies czy referencji od swoich współpracowników. Jeśli nie możesz ich dostrzec na stronie agencji, nie znajdziesz tam też wyników dla swojej firmy.
  • Komunikacja. To Twoja reklama i social media, dlatego właśnie Twoje zdanie jest najważniejsze. Celem agencji jest podanie Ci rozwiązań odpowiadających na potrzeby Twojej firmy, a nie uniwersalnych. Poza tym czasem warto po prostu pogadać, prawda?
  • Podejmowanie się trudnych zadań. Wyzwania i nowe projekty nie powinny być przeszkodą dla specjalistycznego zespołu marketingowców. Jeśli dana agencja nie zapewnia Ci świeżego podejścia, raczej nie warto robić z nimi reklamy w mediach społecznościowych.
  • Dopasowanie do budżetu. Agencja marketingowa musi działać elastycznie. Kluczowe są umiejętnie tworzone kampanie reklamowe w social media, które będą zgodne z Twoimi założeniami i zmieszczą się w określonym budżecie.
  • Zaawansowane narzędzia. Reklamy w social mediach to nie tylko posty i fotografie. Stworzenie skutecznych kampanii wymaga znajomości zaawansowanych narzędzi – od analizy, przez projektowanie i tworzenie contentu.

Dlaczego warto współpracować z ProjectUP?

Wniosek może być tylko jeden – ProjectUp poprowadzi Twoje media społecznościowe. Reklama w nich przyniesie zamierzony rezultat. Dlaczego? W naszej pracy skupiamy się na realizacji Twoich założeń. Reklama social media i nasze działania są transparentne od początku do końca, by osiągnąć zamierzone efekty. Co więcej, celem naszej pracy jest odciążenie Cię od obowiązku prowadzenia kampanii reklamowych w social mediach i osiągniecie celów sprzedażowych. Nie oznacza to, że przestaniesz mieć kontrolę nad treścią – reklama i media społecznościowe po prostu już więcej nie zmącą Twojego spokoju.

Od teraz możesz skoncentrować się na najważniejszych aspektach prowadzenia działalności. Nie musisz poświęcać czasu na social media. Reklama w nich może dodatkowo utrudniać realizowanie usług czy projektowanie nowej linii produktów. Po co masz tracić na to czas, skoro jest ProjectUp? W takim razie zerknij na preferowane formy kontaktu, a Twoja nowa reklama w mediach społecznościowych w niedługim czasie stanie się rzeczywistością.. Wznieś swój biznes na wyższy poziom dzięki skutecznym reklamom w mediach społecznościowych!