Strategia Marketingowa

Strategia marketingowa to indywidualnie przygotowany plan działań, którego celem jest osiągnięcie przez firmę zakładanych wyników marketingowych i sprzedażowych. W ramach jej opracowywania określa się grupy docelowe klientów, buduje markę, określa schemat działań promocyjnych, a także dobiera kanały dystrybucji.

Przygotowanie strategii marketingowej to konieczność, jeśli chcesz mieć kontrolę nad budżetem swojej firmy oraz by przynosiła ona wymierne zyski! Zaufaj nam – jesteśmy w tym specjalistami.

Kiedy potrzebna jest strategia marketingowa?

Opracowanie strategii marketingowej jest niezbędne, jeśli w ramach Twojego biznesu podejmujesz dużo działań jednocześnie – na przykład sprzedaż produktów na kilku różnych platformach, a ich promocja odbywa się w wielu kanałach marketingowych. Działania strategiczne trzeba wprowadzić również wtedy, kiedy Twoja marka ma w swojej ofercie wiele produktów, kierowanych do różnych klientów (ich zróżnicowanie może dotyczyć na przykład wieku, wykształcenia, stopnia zamożności), ponieważ każda grupa docelowa wymaga innej komunikacji. Strategia marketingowa jest konieczna, kiedy Twoja firma wprowadza na rynek nowy produkt – dzięki niej przeprowadzisz analizę konkurencji, sprecyzujesz cele sprzedażowe, a także zaplanujesz efektywną komunikację wizerunkową.

Warsztat strategiczny

Pracę rozpoczynamy od przeprowadzenia warsztatu strategicznego. Dzięki niemu uzyskujemy od Klienta informacje na temat analizowanego biznesu. Poznajemy cele biznesowe. W ProjectUP marketing definiujemy jako zestaw narzędzi, pomagających przejść z punktu A, w którym jest marka w danym momencie, do punktu B, w którym osiąga zakładane wyniki biznesowe. W trakcie warsztatu definiujemy dokładnie te dwa miejsca. Efektem warsztatów jest strategia marketingowa na okres 12 miesięcy.

 

Kto bierze udział w warsztacie?

Od strony Klienta zazwyczaj są to osoby zajmujące się sprzedażą, bezpośrednią obsługą klienta, oraz oczywiście odpowiedzialne za marketing. Jeśli jest to możliwe, zapraszamy również członków zarządu. Z naszej strony zapewniamy merytoryczną rozmowę ze specjalistami od strategii, e-commerce oraz komunikacji.

 

 

Gdzie realizujemy warsztaty?

Warsztaty odbywają się stacjonarnie w siedzibie klienta lub ProjectUP. To wydarzenie, podczas którego poznajemy cele biznesowe naszego Klienta, a także jego wizję działań marketingowych. Zależy nam na dokładnym zrozumieniu potrzeb, z tego powodu unikamy spotkań w formie online.

 

 

Jak wyglądają warsztaty strategiczne?

Warsztat to wymiana informacji pomiędzy agencją a Klientem. Definiujemy tutaj buyer persony, czyli profile potencjalnych klientów, stworzone w oparciu o dane rynkowe i demograficzne. Buyer persona, dzięki sprecyzowaniu potrzeb, wyzwań i preferencji klientów, pomaga zaplanować właściwe treści marketingowe, a co za tym idzie, zwiększyć sprzedaż.

 

Analiza konkurencji metodą Blue Ocean

Ważnym punktem warsztatów jest analiza konkurencji, którą przeprowadzamy przy pomocy techniki Blue Ocean. Jest to metoda wskazująca przedsiębiorcy taki obszar na rynku, w którym nie będzie on konkurować z innymi – to właśnie “niebieski ocean”. Przeciwieństwem jest “czerwony ocean” – czyli miejsce, gdzie o jednego klienta konkuruje wiele firm. Jakkolwiek brutalne, porównanie jest bardzo trafne. Podczas pracy nad analizą wspólnie zastanawiamy się, czy wykorzystując zasoby marki (jej doświadczenie i technologię) jesteśmy w stanie taką niszę zagospodarować.

 

 

Value Proposition

Rozmawiamy także o value proposition, jakich dostarczają oferowane przez analizowany biznes usługi i produkty. Wyróżniamy tutaj bezpośrednie korzyści, jakie mogą uzyskać klienci (np oszczędność czasu lub pieniędzy), cechy produktu/usługi, a także różnice pomiędzy oferowanym produktem a konkurencją (cena, dodatkowe funkcje).

 

Opracowanie strategii

Opracowaniem strategii zajmuje się zespół profesjonalistów – strateg marketingowy czynnie współpracuje ze specjalistami w zakresie performance marketingu, marketing automation, content designu i oczywiście social media. Wynikiem tej współpracy jest plik, który składa się z następujących rozdziałów:

    1. I. Cele marketingowe
    1. II. Analiza SWOT
    1. III. Grupa docelowa
    1. IV. Tworzenie persony
    1. V. Kanały komunikacji w Internecie
    1. VI. CSR marki
    1. VII. Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI)
    1. VIII. Plan działania
    1. IX. Lejek sprzedażowy
    1. X. Audyt wizerunkowy strony internetowej
    1. XI. Audyt Google Ads
    1. XII. Google Ads – projekt kampanii
    1. XIII. Facebook Ads – projekt kampanii
    1. XIV. Podstawowa analiza firm konkurencyjnych
    1. XV. Plan marketingowy
    1. XVI. Cross-selling i up-selling
    1. XVII. Rekomendacje

To potężna dawka wiedzy, którą przekazujemy jako rekomendację. Chcemy, by efekt naszej pracy był wsparciem podczas podejmowania biznesowych decyzji oraz kierunkowskazem. w- chętnie wysłuchujemy jego opinii, przeprowadzamy korektę naszej strategii, a wybrane przez niego elementy poddajemy dyskusji.

Skontaktuj się, aby otrzymać szczegółową ofertę i zaplanować strategię marketingową wspólnie z nami!

Opinie

.