Logo i identyfikacja wizualna

Możemy pomóc Ci stworzyć nową markę od zera lub przeprowadzić redesign lub lifting już istniejącej. Stworzymy nową lub pomożemy w rozwinięciu istniejącej identyfikacji wizualnej, zaprojektujemy nowy produkt cyfrowy oraz pełną gamę materiałów marketingowych.

Przygotujemy dla Ciebie:

  • indywidualne logo Twojej firmy wraz z księgą znaku,
  • spójną identyfikację wizualną dla marki i produktów według opracowanego „key visual”,
  • komplet materiałów graficznych:
    • wizytówki,
    • ulotki,
    • teczki
    • foldery
    • grafiki do social media
    • billboardy,
    • gadżety reklamowe,
    • odzież firmową i sportową.

Zajmiemy się także koordynacją procesu druku oraz produkcji materiałów reklamowych. Otrzymasz od nas gotowy produkt z zachowaniem dbałości o wysoką jakość wykonania.

Identyfikacja wizualna – narzędzie do skutecznego kreowania wizerunku Twojej firmy

Identyfikacja wizualna firmy to sposób na wzbudzenie w odbiorcach konkretnych reakcji przy wykorzystaniu tzw. środków niewerbalnych. Zastanawiasz się co powinien pomyśleć potencjalny klient, patrząc na logo Twojej firmy? Powinien przede wszystkim:

  1. skojarzyć je z Twoją marką,
  2. mieć świadomość, że ma do czynienia z firmą godną zaufania,
  3. utożsamiać je z atrakcyjną ofertą na dany produkt lub usługę.

Brzmi prosto i logicznie prawda? Największym wyzwaniem jest jednak zaprojektowanie takiej identyfikacji wizualnej, która będzie oddziaływać na odbiorców w oczekiwany przez Ciebie sposób. W tym miejscu zaczyna się rola naszej agencji!

Jakie elementy obejmuje identyfikacja wizualna firmy?

Wiele osób utożsamia identyfikację wizualną wyłącznie z logo firmy. Tymczasem jest to o wiele szersze pojęcie, które obejmuje:

  • logo/logotyp,
  • ogólną charakterystykę marki,
  • krój pisma,
  • druki firmowe (papier firmowy, wizytówki, koperty),
  • księgę znaku,
  • wzór opakowań,
  • projekt wystroju i kolorystyki wnętrz,
  • projekt i kolorystykę strony lub sklepu internetowego,
  • gadżety reklamowe,
  • odzież firmową,
  • wygląd wizualny pojazdów firmowych.

Zakres elementów, jakie obejmie identyfikacja wizualna Twojej firmy, może różnić się od przedstawionego powyżej. Zawsze dobieramy je pod kątem konkretnej marki. Jeśli specyfika Twojej działalności nie wymaga posiadania auta firmowego, to nie będziemy projektować jego wyglądu wizualnego. Zawsze dostosowujemy się do indywidualnych potrzeb. Jednocześnie jako agencja marketingowa proponujemy wdrożenie rozwiązań, które pomogą w kształtowaniu świadomości Twojej marki.

Logo firmowe, które zapada w pamięć

Logo to wszystko, co chcesz powiedzieć o swojej firmie, zawarte w jednej grafice. Kluczowy element identyfikacji wizualnej. Sposób na szybką i łatwą komunikację z Twoimi odbiorcami. Element, który w dużej mierze odpowiada za kreowanie wizerunku firmy. Logo już podczas pierwszego kontaktu może wywołać u odbiorcy pozytywne lub negatywne skojarzenia. To pokazuje, jak duża jest rola tego jednego elementu w całym procesie pozyskania klienta i sprzedaży.

Logo czy logotyp – co wybierasz?

Pamiętaj, że logo i logotyp to dwa różne pojęcia. Logo to cały znak, który składa się z sygnetu i logotypu. Logotyp to jedynie tekstowe przedstawienie nazwy firmy. Pokazujemy to na przykładzie jednego z naszych klientów.

Logo Twojej firmy wcale nie musi mieć właśnie takiej struktury. Spójrz nasze projekty. Logo może składać się z:

  • samego sygnetu,
  • logotypu,
  • monogramu, czyli znaku zbudowanego z inicjałów firmy/instytucji.

Jak powinno wyglądać logo Twojej firmy?

Zapewne zadajesz sobie teraz pytanie, jak powinno wyglądać logo Twojej firmy? Warto sformułować je nieco inaczej. Pomyśl raczej, jaką rolę powinno spełniać? Projektując logo skupiamy się na tym, aby spełniało 4 kluczowe funkcje.

  1. Kreuje wizerunek firmy
  2. Pomaga zdobyć lojalność klientów
  3. Przyciąga uwagę klientów
  4. Jest świetnym narzędziem marketingowym.

Podczas projektowania dbamy o to, aby każde logo miało prezentowało 4 charakterystyczne cechy. Tylko w ten sposób ma szansę w pełni realizować nakreślone powyżej cele.

  1. Czytelne
  2. Znaczące
  3. Oryginalne
  4. Użyteczne

Pamiętaj, że logo to ważny, ale nie jedyny element identyfikacji wizualnej. Zaprojektowanie idealnego „znaku firmowego” nie gwarantuje jeszcze pełnego sukcesu. Bardzo ważne jest używanie go w taki sposób, aby wyglądało dobrze w każdej sytuacji. Za tę kwestię odpowiada księga znaku.

Czym jest księga znaku?

Księga znaku to instrukcja obsługi logo Twojej firmy. Jej głównym zadaniem jest ułatwienie pracy marketingowcom, projektantom czy też producentom gadżetów reklamowych, którzy będą w przyszłości je wykorzystywać. Księga znaku sprawia, że stosowanie logo na różnych materiałach zawsze daje spójny efekt. Ponadto generuje oszczędność czasu. Dzięki niej nie trzeba zastanawiać się, jak logo będzie wyglądało na danym tle lub w jakiej formie najlepiej umieścić je na reklamowej czapeczce czy kubku. Księga znaku podpowiada, w jakiej formie Twoje logo powinno znaleźć się na firmowym aucie, aby było dobrze wyeksponowane.

Księga znaku występuje w formie podstawowej i rozszerzonej. Odpowiednią wersję wybieramy po analizie potrzeb Twojej firmy. Przygotowana księga znaku składa się z 7 sekcji:

  1. Geneza logo
  2. Podstawowa i alternatywne wersje znaku
  3. Konstrukcja logo oraz pole ochronne
  4. Kolorystyka
  5. Typografia
  6. Rozmiary logo i wersje kolorystyczne tła
  7. Możliwe błędy i niewłaściwe zastosowania znaku

Księga znaku to Twój klucz do zachowania spójnego wizerunku firmy. Dzięki niej zyskujesz pewność uniknięcia projektowych wpadek.

Jak zaprojektować skuteczną identyfikację wizualną firmy?

Kluczem do sukcesu identyfikacji wizualnej Twojej firmy jest spójność. Wszystkie wymienione wcześniej elementy tworzą wizualny obraz marki. Dlatego po złożeniu ich w całość powinieneś otrzymać kompozycję złożoną z dopełniających się elementów. Jeżeli logo Twojej firmy będzie utrzymane w kolorystyce biało-czerwonej, to wszystkie materiały reklamowe, gadżety czy wizytówki również powinny być prezentować analogiczny styl.

Cały proces projektowania identyfikacji wizualnej jest o wiele bardziej efektywny, gdy ustalimy cele, jakie ma realizować Twoja marka. Kluczową kwestią jest pytanie o misję firmy, jej charakter oraz grupę docelową, do której będzie kierowana oferta.

Odpowiedzi na te pytania stanowią fundamenty pod stworzenie systemu identyfikacji wizualnej. Kompozycji, której każdy element musi być nierozerwalną częścią większej układanki. Jednocześnie poszczególne części składowe systemu powinny logicznie łączyć z charakterem marki i docierać do Twojej grupy docelowej.

Jak wygląda tworzenie identyfikacji wizualnej przez ProjectUp?

W ramach tworzenia identyfikacji wizualnej otrzymasz od nas:

  • indywidualne logo dla Twojej firmy,
  • księgę znaku,
  • spójną koncepcję dla marki oraz produktów,
  • komplet materiałów graficznych w zakresie dopasowanym do potrzeb Twojej firmy,
  • gwarancję jakości dzięki koordynacji procesu druku oraz produkcji materiałów reklamowych.

Stworzenie skutecznej identyfikacji wizualnej to tylko jedna z wielu usług, jakie możemy zaproponować Twojej firmie. Zajmujemy się kompleksowym kreowaniem wizerunku oraz szeroko rozumianą promocją w Internecie. Projektujemy atrakcyjne i przyjazne dla użytkowników strony internetowe. Obsługujemy również branżę e-commerce. Wdrażamy sklepy internetowe oraz platformy sprzedażowe. Mamy duże doświadczenie w budowaniu strategii marketingowej. Oferujemy prowadzenie profili w social media oraz pozycjonowanie. Z naszym wsparciem zrealizujesz najbardziej ambitne cele biznesowe!

Przykładowe projekty logotypów: