SEO, czyli Search Engine Optimization, to szereg działań, mających na celu optymalizację strony pod kątem wyników wyszukiwania. Google klasyfikuje strony internetowe wedle złożonego algorytmu. Te najbardziej wartościowe są umieszczane na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. W ramach usługi pozycjonowania SEO wykonujemy:
- audyt SEO
- działania on-site
- działania off-site
Co weryfikujemy w zakresie audytu SEO?
- szybkość wczytywania (Page Speed Test),
- kanoniczność strony,
- strukturę metatagów,
- mapę witryny,
- optymalizację grafik i zdjęć,
- responsywność strony,
- jakość treści na stronie,
- optymalizację na konkretne słowa kluczowe,
- stopień indeksowania i dostępność dla wyszukiwarek.
Działania on-site obejmują:
- poprawę szybkości działania strony,
- modyfikacja kodu strony pod kątem wymagań Google,
- optymalizację struktury strony,
- optymalizację i rozbudowę treści na stronie,
- linkowanie wewnętrzne.
Działania off-site obejmują:
- linkbuilding, czyli budowanie profilu linków zewnętrznych,
- publikowanie artykułów sponsorowanych,
- wizytówki w Google Moja Firma oraz NAP (name, adress, phone).
Dlaczego powinieneś zadbać o pozycjonowanie strony w Google?
Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie strony w Google jest Ci w ogóle potrzebne? Powinieneś raczej zadać sobie pytanie, czy Twoja firma chce pozyskiwać nowych klientów? Jeśli tak, to pozycjonowanie SEO jest bardzo skutecznym sposobem na ich zdobycie. SEO, czyli Search Engine Optimization, to szereg działań, mających na celu optymalizację strony pod kątem wyników wyszukiwania. Google klasyfikuje strony internetowe wedle złożonego algorytmu. Te najbardziej wartościowe są umieszczane na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony internetowej ma na celu zbudować zaufanie do strony i uczynić ją bardziej wartościową dla Google, co ma się przełożyć na wyższą pozycję strony w wyszukiwarce.
Zastanawiasz się pewnie, jaki związek ma pozycjonowanie z nowymi klientami, których chcesz pozyskać? Spójrz na poniższy schemat.
Skuteczne SEO, czyli nasz przepis na dobrą pozycję!
Jak wygląda nasz przepis na skuteczne pozycjonowanie Twojej strony? W gruncie rzeczy opiera się na 3 elementach. Wyobraź sobie, że działania SEO to forma gry strategicznej. W pozycjonowaniu, tak jak na polu bitwy, o zwycięstwie decyduje kilka czynników. W tym przypadku będzie to:
- Raport o stanie wojska, czyli audyt SEO
- Przygotowanie armii, czyli działania on-site
- Zapewnienie silnych sprzymierzeńców, czyli działania off-site
Sprawdzimy Twoją stronę, przygotujemy ją do walki o 1 pozycję oraz poszukamy dla niej wartościowego wsparcia w tej walce. Pierwszym krokiem naszych działań będzie kompleksowy audyt SEO. Audyt strony internetowej ma wskazać jej słabe i mocne punkty. W ramach raportu SEO dokonujemy szczegółowej analizy wewnętrznej struktury strony oraz jej sytuacji w wynikach wyszukiwania pod kątem zgodności z wytycznymi Google.
Pozycjonowanie strony, które przynosi wymierne korzyści Twojej firmie
Każda firma wymaga indywidualnego podejścia do tematu pozycjonowania strony. Nie ma uniwersalnego szablonu, dzięki któremu wzrośnie Twoja pozycja w Google. Najpierw musimy ustalić, co chcesz pozycjonować? Celem pozycjonowania może być:
- marka obuwia, której jesteś producentem,
- konkretny produkt w Twoim sklepie internetowym,
- usługi, które Twoja firma świadczy na określonym obszarze.
W zależności od specyfiki działania Twojej firmy opracujemy strategię pozycjonowania, która przyniesie najlepsze efekty.
- Pozycjonowanie ogólnopolskie – jeśli Twoja firma obejmuje zasięgiem cały kraj
- Pozycjonowanie lokalne – jeśli Twoja firma działa na konkretnym obszarze (miasto, powiat, województwo)
- Pozycjonowanie long tail (długi ogon) – jeśli prowadzisz działasz w branży e-commerce i prowadzisz sklep internetowy
Ty wybierasz cel pozycjonowania, a my, jako doświadczona agencja SEO, zajmujemy się wyznaczeniem najlepszej drogi dotarcia do niego. Pamiętaj, że pozycjonowanie strony firmowej to jeden z kilku sposobów na pozyskiwanie klientów w Internecie. Zlecając pozycjonowanie SEO, powinieneś także zadbać o organizację pozostałych form promocji w sieci, którymi są Google Ads oraz prowadzenie profili social media.
Ile trwa pozycjonowanie strony?
Po osiągnięciu szczytu największym wyzwaniem jest utrzymanie się na nim. Zastanawiasz się, jak długo będziesz musiał czekać na efekty pozycjonowania strony? W tym przypadku nie ma żelaznej reguły. Często jednak zdarza się, że już same działania on-site przynoszą poprawę pozycji w Google. Dużo w tym przypadku zależy od:
- historii strony,
- konkurencji w Twojej branży,
- budżetu przeznaczonego na artykuły sponsorowanie i linkowanie zewnętrzne.
Dzięki cyklicznym raportom będziesz mógł na bieżąco kontrolować wzrost pozycji w zależności od podjętych działań. Zmianę odczujesz także, obserwując rosnący ruch na stronie. Skuteczne pozycjonowanie przekłada się na wzrost liczby nowych klientów. To najlepszy wyznacznik jakości działań SEO.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Promując firmę w Internecie, chcesz znać nie tylko efekty podejmowanych działań, ale także ich koszty. To zupełnie naturalne! Jako profesjonalna agencja SEO nie stosujemy stałych stawek za pozycjonowanie. Dlaczego? Ponieważ koszt pozycjonowania sklepu internetowego będzie zupełnie inny, aniżeli koszt pozycjonowania strony firmy o zasięgu lokalnym. A to tylko jeden z czynników, jakie mają wpływ na cenę pozycjonowania. Przygotowując kosztorys, bierzemy pod uwagę przede wszystkim:
- konkurencyjność Twojej branży,
- specyfikę działania Twojej firmy (zasięg ogólnopolski, lokalny, e-commerce),
- liczbę słów kluczowych,
- jakość Twojej strony internetowej.
Współpracując z naszą agencją SEO, możesz być pewien jednego. Pozycjonowanie pozwoli Ci uzyskać długofalowy efekt i osiągnąć finansowych! Tak właśnie dzieje się w przypadku naszych klientów. Z chęcią przygotujemy dla Ciebie szczegółową wycenę pozycjonowania Twojej strony firmowej. Prześlij nam swoje dane kontaktowe, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą w dogodnym dla Ciebie terminie.