10 powodów, dlaczego warto prowadzić social media?
Obecność w mediach społecznościowych może zdecydowanie wpłynąć na tempo rozwoju Twojej firmy oraz wynikającą z tego wielkość sprzedaży.
Zastanawiasz się, dlaczego warto prowadzić social media dla swojej firmy? Nie chodzi tylko o bycie na czasie i kopiowanie rozwiązań, które wprowadza konkurencja. Obecność w mediach społecznościowych może zdecydowanie wpłynąć na tempo rozwoju Twojej firmy oraz wynikającą z tego wielkość sprzedaży. Poznaj 10 powodów, dla których powinieneś poświęcić nieco więcej czasu na budowanie strategii komunikacji z odbiorcami w social media.
1. Szerokie grono odbiorców
Jak szerokie? W Polsce na platformie Facebook jest zarejestrowanych 17 milionów użytkowników. Aż 6,8 miliona Internautów ma konto na Instagramie. Z LinkedIn korzysta 3,3 miliona użytkowników. Musisz przyznać, że to bardzo duże grono odbiorców. Również ze względu na przekrój wiekowy. Na Facebooku przeważają użytkownicy w wieku 35-55 lat. Instagram został zdominowany przez Milenialsów, a więc osoby z przedziału 25-35 lat. Użytkownicy TikToka to przeważnie ludzie w wieku 16-25 lat. Oczywiście od każdej reguły zdarzają się wyjątki. Dla odmiany na LinkedIn panuje względna równowaga, a tym samym przedział wiekowy użytkowników jest relatywnie największy. Pamiętaj, że każda z tych osób potencjalnie może stać się klientem Twojej firmy.
2. Precyzyjne targetowanie
Duża liczba użytkowników platform społecznościowych wcale nie oznacza, że musisz starać się dotrzeć do każdego z nich. To byłaby dla Ciebie bardzo kosztowna kampania, o koszmarnie niskiej stopie zwrotu z inwestycji (ROI). Powinieneś jak najlepiej poznać swoich klientów, aby dobrze zdefiniować grupę docelową dla produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę. Platformy social media rozumieją potrzebę precyzyjnego targetowania. Tak to wygląda na poszczególnych platformach:
Możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej to jeden z głównych powodów, dlaczego warto prowadzić social media w firmie.
3. Zróżnicowane formaty reklamowe
Poszczególne grupy odbiorców mogą reagować na różne formy prezentowanych treści. Obecność w social media daje możliwość komunikacji i prezentacji oferty firmy na wiele sposobów. Bez trudu dostosujesz ją do specyfiki potencjalnych klientów lub sprzedawanych przez Ciebie produktów czy usług.
Sprawdź, jak wiele formatów reklamowych oferują poszczególne platformy social media.
4. Szybka forma komunikacji
Media społecznościowe dają możliwość szybkiej i bezpośredniej komunikacji pomiędzy użytkownikiem a Twoją marką. Social media to nie tylko pole do komentowania i wyrażania własnych opinii na temat produktu lub usługi. Dla Twojej firmy to sposób na szybką i profesjonalną obsługę zapytań. Standardowe formularze kontaktowe na stronie nie mogą się równać z budowaniem relacji poprzez media społecznościowe. Taka forma komunikacji znacząco skraca dystans pomiędzy marką a jej odbiorcą. To w pewien sposób ośmiela użytkowników do zadawania pytań czy poruszania kwestii, na które w innych warunkach by się nie zdecydowali.
Media społecznościowe to także szansa dla Twojej firmy na bezpośredni kontakt i dialog z klientami poprzez komentarze czy wiadomości prywatne. Prowadząc social media możesz, szybko i skutecznie poinformować klientów o promocjach czy nowościach w Twojej ofercie. Poprzez odpowiednie wykorzystanie reklam Facebook Ads mamy możliwość trafienia szerokiego grona odbiorców i pozyskania dla Ciebie nowych klientów.
5. Budowanie wizerunku eksperta i wiarygodności firmy
Regularne, rzetelne i spójne działania w mediach społecznościowych mogą zwiększyć zaufanie klientów do Twojej marki. Publikując merytoryczne i przydatne dla odbiorców treści, kształtujesz wizerunek firmy jako eksperta w danej branży. Pozycję eksperta możesz także wypracować, chwaląc się efektami swojej pracy. Rozwiązywanie problemów i odpowiadanie na pytania nurtujące użytkowników sprawia, że budujesz zaufanie do Twojej marki. Media społecznościowe dają możliwość łatwiejszego dzielenia się wiedzą aniżeli poprzez treści publikowane na firmowym blogu. Z drugiej strony dzięki prowadzeniu social media skutecznie wypromujesz ciekawy wpis blogowy. Pamiętaj, że obecni konsumenci przed podjęciem decyzji zakupowej dokładnie sprawdzą Twoją firmę również w mediach społecznościowych. Będą chcieli upewnić się, czy dokonują właściwego wyboru i nie zostaną oszukani. Oto dlaczego warto prowadzić social media dla swojej firmy. W mediach społecznościowych możesz zbudować zaufanie użytkowników, które stanie się podstawą do podjęcia decyzji zakupowej.
6. Wykorzystanie zaangażowania odbiorców
Zaangażowanie odbiorców w publikowane przez Ciebie treści możesz wykorzystać do budowania społeczności wokół firmowego profilu. To bardzo ważne z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze popularność Twojej marki w social media buduje wiarygodność i zaufanie potencjalnych klientów. Po drugie stale rosnąca grupa „fanów” buduje zasięg i pomaga w promowaniu Twojej strony, firmowego bloga lub konkretnych elementów oferty. Najlepszą szansą na dotarcie do dużej liczby nowych odbiorców jest udostępnianie postów przez społeczność. Możesz ich do tego zachęcić, wzbogacając publikowane treści atrakcyjnym CTA (call to action), czyli wezwaniem do działania. Fani Twojej marki poprzez zaangażowanie w social media stają się przedstawicielami handlowymi promującymi produkty lub usługi wśród swoich znajomych.
7. Możliwość skutecznej analizy trendów i potrzeb konsumentów
Aktywność Twojej firmy w social media pozwala Ci pozyskać dużą ilość danych, które możesz następnie poddać szczegółowej analizie. Rozpoczynając komunikację, musisz przyjąć jakiś model działania. Zazwyczaj bazuje on na Twoich dotychczasowych doświadczeniach. Analizując reakcję na publikowane treści oraz informacje o użytkownikach, możesz zmodyfikować strategię marketingową firmy.
Zebrane informacje pozwolą Ci stworzyć Buyer Personę, czyli profil idealnego odbiorcy, do którego skierujesz całość swoich działań marketingowych. Analiza reakcji na publikowane treści pomoże Ci wybrać najlepszą formę dotarcia do potencjalnych klientów Twojej firmy.
Obecność w mediach społecznościowych ułatwia wyczucie aktualnie panujących trendów. Być może do pełnego sukcesu brakuje Ci jedynie drobnej modyfikacji oferty lub nieznacznej korekty sposobu jej przedstawiania. Aktywność w social media i interakcja z użytkownikami pomoże Ci obrać właściwy kierunek.
8. Większa ekspozycja Twojej firmy w Internecie
Wydaje Ci się, że firmowa strona www „załatwi” sprawę pozyskiwania nowych klientów? W takim razie marnujesz bardzo duży potencjał mediów społecznościowych, o którym wspominaliśmy na początku artykułu. Poprawa pozycji strony firmowej w wyszukiwarce Google, generowanie ruchu na stronie oraz nawet kilkanaście milionów potencjalnych klientów. Oto dlaczego warto prowadzić social media w firmie. Media społecznościowe wyraźnie zwiększają ekspozycję Twojej marki w Internecie. Dzięki publikowanym treściom możesz przekierować ruch z social media na stronę www. Twoje posty z linkiem do witryny firmowej udostępniane na innych profilach mają wpływ na pozycjonowanie w Google. Dzięki social media możesz zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania
9. Prowadzenie kampanii remarketingowych
Remarketing to nic innego, jak reklamy podążające za użytkownikiem. Jeśli dana osoba wejdzie na Twoją stronę, to dzięki zainstalowanemu pikselowi będziesz mógł po pewnym czasie przypominać jej przez reklamy prezentowane w mediach społecznościowych o niedokończonym zakupie lub promocji na interesujący produkt. Na podstawie podstron odwiedzonych przez użytkownika lub szukanych przez niego informacji możesz ściśle dopasować formę i treść przekazu reklamowego prezentowanego w social media. W ten sposób odpowiadasz na potrzeby Internauty i zdobywasz jego zaufanie, co znacznie zwiększa szansę na finalizację sprzedaży. W zależności od etapu lejka sprzedażowego wyświetlenie reklamy może stać się impulsem do podjęcia decyzji i dokonania zakupu.
10. Możliwość realizacji całego lejka sprzedażowego
Dlaczego warto prowadzić social media w firmie? Ponieważ media społecznościowe umożliwiają realizację poszczególnych etapów lejka sprzedażowego. Dobierając właściwą formę komunikacji, możesz:
- zdobyć uwagę,
- wzbudzić zainteresowanie,
- przerodzić zainteresowanie w pożądanie,
- sfinalizować sprzedaż,
- zbudować lojalność klientów.
Wymieniliśmy wszystkie etapy lejka sprzedażowego. Każdy z nich różni się formą przekazu do odbiorcy. Jednocześnie każdy z nich możesz z powodzeniem przeprowadzić w social media.
Zastanawiasz się, który kanał promocji wybrać dla swojej firmy? A może nie masz pomysłu na strategię komunikacji z Twoimi odbiorcami? Skorzystaj z pomocy naszej agencji. Przygotujemy indywidualną strategię dopasowaną do Twojej branży. Wytypujemy grupę odbiorców i zaplanujemy skuteczną komunikację. Dzięki aktywnej obecności w social media pozyskasz nawet 50% więcej leadów sprzedażowych. Przemyślane prowadzenie profili social media oraz wsparcie reklamami Facebook Ads znacząco zwiększy sprzedaż produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę.