Blog

Jak pisać posty na Facebooku? Zobacz 9 praktycznych wskazówek

Pisanie postów na Facebooku ma przynosić Twojej firmie określone korzyści. Przede wszystkim budować świadomość i rozpoznawalność marki, promować i sprzedawać produkty lub usługi, a także tworzyć społeczność użytkowników, którzy staną się Twoimi ambasadorami. Jak osiągnąć te cele? Pomoże Ci w tym 9 wskazówek, jak pisać posty na Facebooku.

  • Mów językiem odbiorców

Pisz tak, aby być rozumianym. Treść Twoich postów na Facebooku powinna być dostosowana do specyfiki branży oraz grupy odbiorców. W tym celu warto zdefiniować typ grupy docelowej oraz jej charakterystykę. Pisząc posty dla użytkowników zainteresowanych branżą IT, musisz posługiwać się zupełnie innym językiem aniżeli w przypadku klientów sklepu sportowego. Każda z tych grup ma określone cechy i wymaga dopasowanego sposobu komunikacji. Niezależnie od branży do wszystkich Twoich odbiorców powinieneś zwracać się w sposób bezpośredni. Według statystyk w ten sposób masz większą szansę wzbudzić ich zainteresowanie, co znajdzie odzwierciedlenie w reakcjach na Twoje posty.

  • Pisz zwięźle i na temat

Krótkie i zwięzłe posty są czytane dużo chętniej niż całe bloki tekstu. W dobie Internetu każdy z nas przyswaja ogromne ilości informacji. Odbiorcy Twoich postów oczekują konkretnego i treściwego przekazu. Szukasz recepty, jak pisać posty na Facebooku o idealnej długości? Niestety taka nie istnieje. Optymalizuj długość postów, ale nie skracaj ich na siłę. Pamiętaj o tym, co chcesz przekazać. Jeśli potrzebujesz do tego czterech zdań, to nie wahaj się ich użyć. 

  • Angażuj odbiorców

Stosując wyłącznie jeden format postów, bardzo szybko znudzisz swoich odbiorców. A Tobie przecież chodzi o ich zaangażowanie. Jak pisać posty na Facebooka, które skutecznie pobudzają do działania? Zadawaj pytania, zapraszaj do dyskusji i wchodź w bezpośrednią interakcję z użytkownikami. Jeśli w poście chcesz umieścić link, to najlepszą zachęta do kliknięcia będzie chwytliwy tytuł.

Duże zainteresowanie wzbudzają posty zawierające pytanie, wykorzystujące lukę informacyjną lub liczbę. Sporą popularnością cieszą się ciekawe cytaty oraz statystyki. Nie zapomnij też o Call to Action, czyli wezwaniu do działania. Post na Facebooku nie jest przecież dla użytkownika miejscem docelowym, ale raczej drogą do celu, jakim może być formularz kontaktowy lub koszyk w sklepie online.

  • Rozwiązuj problemy

Twoi klienci oczekują od Ciebie nie tylko ciekawostek i luźnych postów, ale przede wszystkim pomocy w rozwiązywaniu realnych problemów. Aby sprostać ich oczekiwaniom, będziesz musiał najpierw zrobić krótki research. Skorzystaj z historii maili i reklamacji od klientów. Sprawdź, jakie problemy i pytania pojawiają się najczęściej. Opublikuj cykl postów z odpowiedziami lub napisz artykuł na firmowym blogu, który wypromujesz również na Facebooku.

  • Przyciągaj wzrok

Większość użytkowników przeglądających posty w pierwszej kolejności zwraca uwagę na grafikę. Dopiero drugi w kolejności jest tytuł, a podium zamyka treść wpisu. Pamiętaj o tym, przygotowując angażującą treść posta na Facebooku. Liczne badania przekonują, że wpisy wzbogacone grafiką zyskują nawet 98% więcej wyświetleń.

Wybierając zdjęcie do posta, zadbaj o jego jakość. Grafiki atakujące odbiorcę widocznymi pikselami są mało profesjonalne. Zdjęcie powinno w luźny sposób nawiązywać do treści wpisu. Nie zaszkodzi, jeśli będzie przy tym dowcipne. Takie grafiki spotykają się z najlepszym odbiorem.

  • Zachowaj regularność

Jak pisać posty na Facebooku? Przede wszystkim cyklicznie. Dlaczego? Ponieważ w ten sposób możesz wzmocnić więź użytkowników z Twoją marką. Masz szansę nauczyć ich, że w poniedziałki otrzymają od Ciebie ciekawe zestawienie, w środy praktyczną poradę a w piątek rabat na wybrany produkt w sklepie. Wyrobienie takiego nawyku sprawi, że użytkownicy będą czekać na kolejny post i dużo chętniej na niego reagować. O regularnej publikacji pamiętaj również podczas swojej nieobecności. Wyjeżdżając na wakacje, zaplanuj posty, które będą automatycznie publikowane w wyznaczonych dniach.

  • Nie popadaj w monotonię

Pamiętaj o zachowaniu różnorodności publikowanych postów. Zabawne zdjęcia są miłym dodatkiem, ale one nie zbudują więzi pomiędzy użytkownikami, a marką. Twoim głównym zadaniem jest poszerzanie wiedzy potencjalnych klientów, doradzanie im optymalnych rozwiązań, odpowiadanie na pytania oraz rozwiązywanie problemów. Nie zapominaj także o prezentacji oferty. Różnicuj treść i formę postów, aby w sposób interesujący przekazywać wiedzę o zaletach Twoich produktów lub usług.

  • Obserwuj konkurencję…

Nic tak nie inspiruje, jak kreatywna konkurencja. Nie bój się śledzić innych firm z Twojej branży. Zapewne publikowane przez Ciebie posty są także dokładnie sprawdzane przez konkurencję. Facebook udostępnia przydatne narzędzia analityczne w Statystykach strony, które ułatwiają to zadanie. Dzięki nim zweryfikujesz, jakie posty konkurencji powodują największe zaangażowanie. Od dziś Twoim celem będzie zdobycie pozycji lidera w kategorii najbardziej angażujących profili w branży.

  • …i samego siebie

Cały czas musisz dokładnie analizować publikowane posty. Będzie to dla Ciebie kopalnia wiedzy o użytkownikach obserwujących Twój profil. W ten sposób zyskasz wiedzę na temat najbardziej pożądanych treści, angażujących typów postów czy najlepszych godzin publikacji. Zweryfikujesz także, które wpisy nie przynoszą oczekiwanego efektu i najlepiej zastąpić je innymi treściami.

Te kilka podstawowych zasad pomoże Ci odpowiedzieć na pytanie, jak pisać posty na Facebooku. To bezcenna pomoc w opracowaniu skutecznej strategii obecności Twojej firmy w mediach społecznościowych. Możesz także skorzystać z kompleksowego wsparcia naszej agencji. Proponujemy obsługę profili w social media oraz płatne reklamy Facebook i Instagram Ads. Opracujemy indywidualną strategię dostosowaną do konkretnej branży i określonej grupy odbiorców. W ten sposób Twój profil firmowy w social media wreszcie zacznie żyć i przynosić wymierne korzyści.