Podcast

Skuteczna reklama na TikToku

W tym odcinku dowiesz się:
  • Jak wygląda reklama na TikToku i czym odróżnia się od tych dostępnych w innych social mediach?
  • Jakie są modele reklamowe i dostępne formaty?
  • W jaki sposób wystartować z reklamą na TikToku?
  • Jakiego typu narzędzia wspierające sprzedaż oferuje TikTok?
  • Jak tworzyć kreatywne treści?

Kolejny odcinek na naszym kanale, tym razem o fenomenie jakim ostatnio stał się TikTok i potencjale reklamowym tej platformy.

Słuchaj podcastu

tam gdzie Ci najwygodniej

Wersja do czytania

Skuteczna reklama na TikToku

Rozwiń

Bartek: Cześć Łukasz.

Łukasz: Cześć Bartek!

Bartek: O czym dzisiaj będziemy rozmawiać?

Bartek: Cześć Łukasz.

Łukasz: Cześć Bartek!

Bartek: O czym dzisiaj będziemy rozmawiać?

Łukasz: Dzisiaj będziemy rozmawiać o TikToku, o kontencie oraz o reklamach.

Bartek: Super, o kontencie czy bardziej o reklamach? Od czego zacząć?

Łukasz: Nie byłby sobą, gdyby nie zaczął od garści statystyk.

Bartek: Dobrze.

Łukasz: Tik tok.

Bartek: Tam są tylko dzieci. I tam się tańczy.

Łukasz: Kłamstwo. Zacznijmy od tego, że TikTok w tym momencie, w którym powstaje nasz filmik, ma 1 miliard aktywnych użytkowników na całym świecie. Przekładając to może na rynek polski od razu, bo chciałbym, żebyśmy skupili się głównie na Polsce. My mamy w tym momencie ponad 10 milionów aktywnych użytkowników powyżej osiemnastego roku życia. Od razu skomentuję tę wypowiedź, że są tam tylko dzieci. Statystyki demograficzne rozkładają się tak, że 25% użytkowników TikTok to faktycznie ludzie w wieku od 10 do 21 lat. Ale później zaczyna się ciekawie robić. Zmieniła to kompletnie pandemia, wywróciła te statystyki i w dalszej kolejności 20% ludzi, to są ludzie w wieku od 20 do 30 lat. Kolejne 20 znowu procent 30, 40 i dalej wiadomo, że są już troszkę spadki.

Bartek: Dosyć równomierny jest z tego.

Łukasz: Co 25, 20 i tak dalej. Później już troszkę faktycznie te statystyki szybują w dół. Może skupmy się na tych użytkownikach dalej. Statystyczny użytkownik TikToka. Sądzisz, że ile w ciągu dnia spędza czas przeglądając aplikacje?

Bartek: 5 minut, które trwa 5 godzin.

Łukasz: Statystycznie wygląda to tak, że użytkownik 30 minut siedzi w ciągu dnia na TikToku. Co czwarty użytkownik wraca aż sześć razy dziennie.

Bartek: Nie dziwię się zupełnie, jak ja muszę kasować. Masz jakieś statystyki, żeby to porównać z Facebookiem, Instagramem?

Łukasz: Mam jedną ciekawą statystykę przypływu aktywności fanów w porównaniu do Facebooka i do YouTube’a. Facebook zanim dobił do jednego miliarda aktywnych użytkowników, potrzebował na to 9 lat. TikTok zrobił to w pięć lat. Niecałe 5 lat. Użytkownicy zaczynają przechodzić z Facebooka do TikToka. Jeszcze nie ma oficjalnych badań zrobionych w tym kierunku. Ciekawe jest to, jak sami użytkownicy zachowując się wewnątrz tej aplikacji. 90 procent użytkowników, którzy tworzą TikTok nie wychodzą z TikToka. Zostałem w tej aplikacji na czas trwania sesji.

Bartek: To Facebook opublikował niedawno wyniki za pierwszy kwartał 2022 i liczba użytkowników wzrosła. Było tak, że ostatni kwartał 21, to spadek liczby użytkowników, teraz był wzrost, czyli w 2021 roku ostatni kwartał to był spadek, w pierwszym kwartale 2022 był wzrost powyżej tego spadku, czyli dalej mimo wszystko Facebook się rozwija.

Łukasz: Najpopularniejsza pobierana aplikacja na świecie w tym momencie TikTok.

Bartek: Zupełnie się nie dziwię.

Łukasz: Co jeszcze? Może pod takim kątem sprzedażowym byśmy jeszcze kilka liczb przedstawili? TikTok ostatnio zrobił badania z Cantarem. Przeprowadził je już na rynku polskim, już są niektóre informacje z tych badań przedstawione w sieci. Jeszcze nie ma oficjalnego raportu na dzień kręcenia tego wideo, ale wynika z tego, że około 40% użytkowników TikTok po obejrzeniu contentu włączyło do swojego życia aktywność związaną z obejrzanym contentem. Jest to aktywność polegająca na tym, że coś kupiła, coś zobaczyła, poszła na kurs jogi, poszła do restauracji, która była polecana, więc aplikacja faktycznie ma duży wpływ na samego użytkownika. Ja sam byłem bardzo bliski zakupu dwóch rzeczy. Jedna rzecz to była związana z stomatologią, żeby zadbać o swoje zęby. I to był zakup niezrealizowany, ale pod wpływem chwili. Dziś sam TikTok też przedstawia, że powstał taki hashta #tiktokmademetobuyit, więc uruchamiając aplikację u mnie przynajmniej włącza się taki mindset odkrywcy. Nie jestem nastawiony na zakup, ale jeśli coś ciekawego zobaczę, to nie myślę długo – kupuję. Z Cantarem też to mówią, że właśnie tak użytkownicy się zachowują.

Bartek: Tak, kupiłem coś, czego teoretycznie nie potrzebowałem. W sumie kupiłem bardzo tani produkt za kilkanaście złotych. Klikając właśnie w reklamę na TikToku, czyścik do Airpodsów, podsuwa tani zakup. Potrzebny mi, bo faktycznie wkurza mnie, że tam się coś zbiera w tym etui ładującym. Reklama, przeszedłem na sklep 20zł, kup. Koniec, jest, przyszedł i to działa. A nie wiem czy wiesz, że wczoraj TikTok oficjalnie ogłosił integrację z u-commerce.

Łukasz: Dzisiaj przeglądałem informacje o planowanych integracjach i właśnie planowane było. To jest kolejna platforma, która dołączyła do partnerów TikToka.

Bartek: Czyli wczoraj właśnie ta integracja została oficjalnie opublikowana, czyli możemy dzisiaj zasysać produkty ze sklepu, który jest najpopularniejszą platformą sklepową. Szczególnie w Polsce.

Łukasz: Bardzo szybko zmienia się TikTok. W zatrważającym, szybkim tempie ta aplikacja staje się aplikacją przeznaczoną pod sprzedaż.

Bartek: Ale jednak dzisiaj też ten kontent jest ważny, bo przede wszystkim są bardzo duże zasięgi organiczne, więc nie są sztucznie wycinane. Jak masz dwie zakładki na TikTok. Pierwsza to jest dla Ciebie, druga to jest obserwowanie. Domyślna jest ta dla Ciebie, czyli to algorytm sugeruje Tobie co masz obejrzeć, a nie Twój świadomy wybór co obserwujesz. Oczywiście to obserwowanie ma wpływ na częstość pojawiania się w feedzie, ale generalnie domyślną zakładką jest to, że algorytm Tobie podsuwa treści. Tak jest zbudowany.

Łukasz: Algorytm jest fascynujący. Ja uważam, że TikTok dla naszego pokolenia to jest MTV, jak sam mówi, że jest to platforma rozrywkowa. Ja się z tym zupełnie zgadzam, jestem zafascynowany TikTokiem, zafascynowany algorytmem jak to szybko rozpoznało to, co ja lubię oglądać, to czym się interesuje.

Bartek: Ja też mam takie wrażenie. To jest niesamowite.

Łukasz: Pozostałe pozostałe platformy lepiej lub gorzej sobie z tym radzą. Ale TikTok poradził sobie z tym perfekcyjnie. Dopasował kontent pod moje hobby, moje zainteresowania, moje preferencje zakupowe.

Bartek: Na przykład Instagram. Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie w ogóle sobie z tym nie poradził. Chociaż to konto mam tam ileś lat, mają od mnie bardzo dużo informacji, bo i Facebook, i Instagram. Czyli teoretycznie powinno być im zdecydowanie łatwiej dostosowywać kontent do moich zainteresowań. Zupełnie mnie te rolki nie wciągnęły, szczególnie w tym trybie przeglądania właśnie dla Ciebie, a nie to, co zaobserwowałem. W ogóle ten algorytm sobie nie radzi.

Łukasz: Wydaje mi się, że czasami im prościej, tym lepiej. I TikTok faktycznie jest dosyć prosty. Co mamy na TikToku? Mamy pełnowymiarowe, wertykalne formaty wideo połączone z dźwiękiem. Koniec. Ten format można wykorzystać odnosząc się nawet do już płatnych reklam na każdym etapie lejka. Tak jak mówisz, ty kupiłeś produkt, którego nie znałeś zupełnie, więc pierwszym etapem lejka sprzedażowy sprzedażowego już jest zakup. Nie musimy ciąć tego wideo na nie wiadomo jakie formaty. Zauważ, że na Facebooku musimy zrobić ileś banerów, później jeszcze na Google, w reklamie na Instagramie. Dodatkowo wideo przyciąć.

Bartek: Tu stories, tu coś tam. A tu jeden prosty format.

Łukasz: Jeden prosty format to ułatwia. To jest proste.

Bartek: I pełnoekranowym. To jest super. To skupmy się może dzisiaj bardziej na systemie reklamowym. I jakbyś powiedział naszym widzom ze swojej perspektywy system reklamowy TikTok versus pozostałe social media typu Facebook czy LinkedIn. Jak to wygląda? Czy on jest bardziej skomplikowany? Ma więcej możliwości, mniej możliwości, jest intuicyjny? Są materiały edukacyjne, można liczyć na pomoc w tym. Skupmy się dzisiaj na tym systemie reklamowym.

Łukasz: Tutaj azjatycki gigant każdemu ułatwił sprawę. Po prostu skopiował już modele rozwiązań, które zastosował Facebook. LinkedIn, Twitter, więc system reklamowy jest odwzorowaniem tego, co znajdziemy na innych platformach. My, jako agencja obsługująca klientów, nie musimy się tego uczyć od zera. Te wszystkie triki, które poznaliśmy do tej pory, możemy zastosować na tik toku. Może rozbierając na elementy pierwsze ten system reklamowy.

Bartek: Jakie mamy typy reklam albo jakie kategorie reklam?

Łukasz: To jest też dosyć dosyć proste. Mamy typy reklam, które możemy zakupić w modelu aukcyjnym na TikToku oraz w modelu rezerwacyjnych. Aukcja – określamy stawkę, jaką maksymalnie możemy dać za zrealizowanie z danego efektu i rywalizujemy w trakcie licytacji z pozostałymi reklamodawcami.

Bartek: A mamy tam możliwość ustawienia stawki zarówno za wyświetlenia i pewnie za ruch na stronach, jakie są reklamowe, które możemy w systemie aukcyjnym realizować.

Łukasz: W systemie aukcyjnym możemy realizować cele na rozpoznawalność marki, czyli cele zasięgowe. Wtedy określamy, że chcemy dotrzeć do maksymalnie największej liczby odbiorców, na której nam zależy. To jest pierwszy cel. Kolejne cele już są troszkę bliżej tego drugiego etapu lejka sprzedażowego. Jest to ruch do strony, przekierowuje użytkownika na stronę internetową aplikacji. Mamy również wyświetlenia wideo. Wtedy pokazujemy się użytkownikom z naszym reklamom wideo tym, którzy np. lubią oglądać dłuższe wideo, krótsze.

Bartek: Czyli możemy targetować behawioralnie trochę, co ten użytkownik robi w aplikacji.

Łukasz: Tak, mamy też takie cele typowo Facebookowe, czyli pod aktywność, żeby zebrać jak największą liczbę serduszek, czy obserwujących profil. Mamy też cele typowe pod branżę usługową, czyli gromadzenie formularzy kontaktowych.

Bartek: Czyli jak Lead adsy Facebookowe?

Łukasz: Dokładnie tak.

Bartek: Jakiś format typu Messenger? Coś takiego istnieje czy jeszcze nie?

Łukasz: Nie ma takiego formatu. Jest format konwersja i on odpowiada za to, żeby realizować zakupy w sklepie internetowym. Ale faktycznie najpopularniejsze tam cele to zasięgowe, aktywnościowe i sprzedażowe. Dokładnie tak jak na innych platformach.

Bartek: Tylko że mamy jeszcze możliwość, tak jak mówisz, targetowania pod jakieś specyficzne zachowania klientów wewnątrz aplikacji.

Łukasz: Tak, to jest też ciekawe. Możemy faktycznie wybrać osobę, które albo wykazują dużą aktywność oglądając filmy, albo po prostu szybko scrollują tego feeda. To jest też fajna optymalizacja.

Bartek: System reklamowy na takiej konfiguracji jest bardzo podobny do Facebooka. Mamy też możliwości jak targetowanie po wieku, geolokalizacji, zainteresowaniach.

Łukasz: To wszystko jest. Mamy lokalizację, mamy wiek, mamy płeć, mamy zainteresowania, mamy możliwość targetowania po hashtagach, ponieważ to jest też fajna nowość oraz te rzeczy, właśnie takie aktywnościowe, czyli badające, jak użytkownik zachowuje się wewnątrz aplikacji.

Bartek: OK, dalej remarketing.

Łukasz: Tak. Do tego dochodzi właśnie cała ta machina sprzedażowa. Czyli możemy wyświetlać się użytkownikom, którzy już np. obejrzeli nasze pierwsze video albo użytkownikom, którzy już odwiedzili naszą stronę internetową i wrócić z reklamami powracającymi.

Bartek: Czyli klasycznie piksel na stronie instalujemy i potem targetujemy te osoby, które weszły na tę stronę z dowolnego źródła.

Łukasz: Tak, na początku zakładamy biznes managera TikToka, zakładamy konto reklamowe, w następnej kolejności koniecznie to o tym wspominaliśmy na jednym z poprzednich podcastów – instalujemy piksel, tym razem piksel TikToka. Dodatkowo dla sklepów internetowych jest coś na wzór katalogu produktów. Możemy to tak nazwać, więc konto reklamowe też może zastrzec informacje o produktach, żeby one wyświetlały się w ramach karuzeli produktów. Gdzieś tam powracały do tego użytkownika, który już kiedyś był na karcie produktu na danej stronie internetowej.

Bartek: A są jakieś rzeczy dodatkowe, które zrobił tik tok, a nie widzisz ich w innych platformach?

Łukasz: Na pewno te hashtagi i grupy podobnych odbiorców z grup, które najlepiej konwertują. Wydaje mi się, że na etapie kreacji jest ta różnica i to jest diametralna różnica.

Bartek: Kreacji reklamowej?

Łukasz: Kreacji reklamowej, że w ustawieniach ja nie dostrzegam, oprócz tego modelu rezerwacyjnej, który faktycznie jest bardzo interesujący, wtedy w modelu rezerwacyjnym nie rywalizujemy z innymi osobami na stacji w ciągu dnia, tylko wykupujemy sobie 24 godziny danego dnia w roku, u samego Tik Tok, bądź poprzez agencję reklamową, bukujemy sobie czas 24 godziny. Wtedy każdy użytkownik, aktywny użytkownik np. w Polsce, po otworzeniu aplikacji zobaczy naszą reklamę i wtedy z tej reklamy ktoś może trafić też na zewnętrzną stronę naszą. To jest model rezerwacyjne. On jest oczywiście troszkę droższy niż model pracy aukcyjny, ale on fajnie zasypuje tę górę lajka. Od tego tej reklamy możemy wejść, a następnie przerzucić się na na ten model aukcyjny.

Bartek: Można łączyć te dwie rzeczy?

Łukasz: Oczywiście możemy zacząć od rezerwacji troszkę więcej zapłacić na sam początek, ale to będzie skutkować tym, że późniejsze reklamy będą działać, działać lepiej, np. możemy też w modelu rezerwacyjnym wykupić pierwszą reklamę. Od razu po otwarciu aplikacji zaczynamy przeglądać nasz feed dla ciebie. I ta pierwsza reklama z reguły po 3 – 4 TikTokach się pojawia i to będzie nasza reklama i ona zawsze w ciągu danego wybranego dnia pokaże każdemu użytkownikowi. Co ciekawe, TikTok ostatnio wspominał, że gwarantuje dotarcie do minimum sześciu milionów odbiorców, jeśli wykupimy tę reklamę w Polsce.

Bartek: Znasz tawki za te reklamy rezerwacyjne?

Łukasz: Stawki są oficjalne, podane przez tik tok, nie będą to żadne konkrety, ale jeden dzień wykupienia takiej płatnej reklamy w tym modelu pełnoekranowym na jeden dzień to jest kwota od kilkunastu tysięcy do kilkudziesięciu tysięcy, więc to trzeba się liczyć z większymi stawkami.

Bartek: No dobra, czyli mamy remarketing, mamy look a like w modelu standardowym, aukcyjnym. Mamy katalog produktów, mamy coraz więcej integracji, więc właściwie to wygląda trochę jak system Facebookowy. Różnica i tak jak powiedziałeś, jest kreacji reklamowej, bo właściwie jest tylko jedna. Jeden format, jakim jest wideo z dźwiękiem. Czy są jakieś wskazówki na zasadzie co to powinno być? Jak powinny te kreacje wyglądać?

Łukasz: Pierwsza wskazówka, która mnie, szczerze mówiąc, jeszcze kilka miesięcy temu zbiła w ogóle z tropu. Jest taka, że treści nie muszą być TikTokowe.

Bartek: OK, to ciekawe.

Łukasz: Nie musicie skakać, nie musicie tańczyć, śpiewać, żeby być na tik toku. Algorytm dostosowuje się do odbiorców, więc jeśli ja nie oczekuję treści takich na swoim smartfonie, że będzie skakać, śpiewać, tańczyć, wygłupiać się, to dostanę inny kontent. Tik tok bardzo o to walczy, żeby być zgodnym ze sobą, kręcą kontent, wręcz algorytm to docenia. I na przykład jeżeli tak jak my prowadzimy kanał na YouTubie, jeszcze nie skaczemy i nie śpiewamy.

Bartek: W planach jest.

Łukasz: To możemy spokojnie taki format repostować i on znajdzie grono swoich odbiorców, co też robimy.

Bartek: Całkiem fajnie to wychodzi. Natomiast patrząc na kreacje reklamowe, to dwa podejścia widzę, zastanawiam się, które będzie lepsza. Jeden to mamy profesjonalne video, ekipę i profesjonalny montaż, a drugi mamy coś być może też zrobione nie samemu tylko z agencją, ale jednak bliższe rzeczywistym filmom, no bo te filmy to jest raczej smartfon i kręcimy, a nie super sprzęt za miliony dolarów. Patrząc na reklamę czy są jakieś rekomendacje albo benchmarki z rynku? Który z tych formatów? Pro wideo z domem produkcyjnym czy bardziej naturalne, co się lepiej sprawdzi?

Łukasz: To druga rzecz, która też zmieniła moje wyobrażenie o tik toku. Oficjalnie tik tok mówi, że każdy pyta się o to wideo czy profesjonalne, czy nakręcone z ręki. A tik tok mówi hola, hola zacznijmy od dźwięku.

Bartek: OK.

Łukasz: Zacznijmy od dźwięku. Postawmy na dźwięk w pierwszej kolejności. Wideo zawsze się zrobi, to będzie lepsze, gorsze, ale ważna jest historia, którą my chcemy pokazać. Oczywiście odpalając aplikację dźwięk uruchamia się wraz z wideo i czy zaczynamy od jakiejś opowieści, czy od fajnego trendu muzycznego? Tik tak mówi, że to bardziej zatrzymuje użytkownika niż wideo.

Bartek: Czyli ważniejszy jest dźwięk i fajna historia opowiedziana. Do tego trzy.

Łukasz: Elementy są tak naprawdę ważne być sobą. Żeby to wideo jednak było w jakiś sposób nakręcone pół profesjonalnie, profesjonalnie. Czy będzie nudne, czy czyste? Żyleta bez różnicy. Tak, to jest druga rzecz i ten dźwięk. Więc te trzy elementy, jeśli zadbamy, to z powodzeniem będziemy dobijać do bardzo dużych zasięgów i osiągniemy super wyniki.

Bartek: Jak to nie działa? Na mnie działa. Oczywiście to może być tylko przypadek, ale jak widzę profesjonalne wideo, to od razu wiem, że to jest reklama. Dalej tak. Wydaje mi się, że to może być jakiś taki trend, że jeżeli zrobisz ten materiał za dobrze, to po prostu od razu ktoś widzi, że to jest reklama i rzuci dalej.

Łukasz: Tak, i to podejście zmieniło się też u dużych polskich marek. Ja pamiętam pierwsze reklamy na trik, to one przypominały format telewizyjny. Tak, tak, tak też mówi. Oczywiście, jeżeli mamy nakręcony format telewizyjny i kręcimy czegoś pod nim, opublikuję, to i tak da radę. Ale. To faktycznie trochę jest zbyt profesjonalne i zbyt mocno reklamowe, i duże polskie marki. Z tego, co pani Garnier zmieniło podejście, nakręciło tik tok artystyczny nakręconego z ręki smartfonem. Jak pan nakłada sobie krem? I to jest wideo, które de facto każdy z nas mógłby nakręcić w łazience przed lustrem, a zrobiła to profesjonalna marka, więc faktycznie to się zmienia.

Bartek: Natomiast ta naturalność.

Łukasz: Jest jednak.

Bartek: Bardziej ważniejsza niż innych media społecznościowe.

Łukasz: Musimy patrzeć też, jaką marką jesteśmy, jaką mamy historię zbudowaną, tak jaki mamy produkt, żeby to wszystko ożenić. Jeżeli mamy produkt w stylowy, prosty tak, to faktycznie możemy fajną historię opowiedzieć z punktu widzenia użytkownika tego, tego od tego produktu nie musi to być hollywoodzka produkcja.

Bartek: OK. Jeszcze chciałem wrócić do systemu reklamowego, bo zapomniałem o jedną rzecz zapytać. Mnie ciekawi analityka, czy jest jakiś system analityczny, czy właściwie mamy tylko gołe wyniki, bo Facebook się z tym Analytics cofnął. I jak to wygląda? Tik Tok.

Łukasz: Toku? Jak najbardziej. Możemy generować raporty, analizować, optymalizować reklamy w oparciu o raporty, które daje nam system, przesyłać je dalej. Tak, konfigurować różne wskaźniki. Jest naprawdę bardzo dużo elementów, które możemy badać i bardzo dużo danych do zbadania. Więc to też super funkcjonuje.

Bartek: Niesamowite to jest, jak oni są przygotowani. Wiem też, że jest gigantyczna baza wiedzy na temat systemu reklamowego Facebooka. Oglądałem to jest dużo fajnych wideo, które Tik Tok przygotował dla nowych reklamodawców.

Łukasz: Genialne! Sobie radzi z komunikacją, z potencjalnymi klientami albo użytkownikami aplikacji. Jest bardzo transparentne, mocno sprzedaje swoją wiedzę, sprzedaje tą wiedzę w formacie takim swoim tik tok owym, więc też sobie znalazł pomysł na siebie, czy to na YouTubie, czy poprzez podcasty. Jest młody zespół po stronie akurat tik tok. Tutaj w oddziale, w oddziale polskim. Gdzieś tam my też mamy z nimi już kontakt nawiązane. To ułatwia tak cały proces współpracę z naszymi klientami, duże wsparcie po stronie, taka duża chęć do tego, żeby połknąć coraz większy kawałek tego tortu reklamowego.

Bartek: No, wiadomo, po co to robią, dotknąć takiego tematu właśnie naszego wsparcia naszych klientów. Odpowiedzmy sobie na to pytanie czy dzisiaj tik tok sprzedaje? Jak wyglądają w kampanii. W tej kampanii wyglądają konwersje. Czy to jest faktycznie moment, że warto wejść z płatnymi działaniami? Bo mówimy dzisiaj bardziej o reklamach z płatnymi działaniami? Czy warto wejść na tik tok.

Łukasz: Tik tok? Oficjalnie przeprowadził dwa badania rynkowe Media Mix Modeling za granicą w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Z tego co wiem, z agencjami w Polsce podchodzi do tego typu badań, żeby sprawdzić, które kanały jest pod względem efektywności sprzedażowej lepsi. Porównają, porównują dwa kanały, dajmy na to Facebooka i robią bardzo podobne kampanie na budżety. I co wyszło z tych badań? To jest już oficjalna wiedza dwa razy. Tik Tok jest dwa razy bardziej efektywnym, efektywnym sprzedażowo od pozostałych pozostałych mediów, a też wyniki sprzedażowe są lepsze. Tak więc tutaj odpowiedz na Twoje pytanie tak facet tik tok sprzedaje swoje.

Bartek: Buty, sprzedaje dalej.

Łukasz: Wiadomo, ale tak, ale gdzieś tam na razie powolutku. Kto chwali się tymi wynikami? Jeszcze gromadzi, gromadzi informacje, ale my po swoich kampaniach już też to widzimy, że faktycznie na tik toku jest taniej pod względem zasięgów oraz pod względem konwersji faktycznie rywalizuje bardzo mocno z Facebookiem i według mnie trzeba w tym momencie być na tik toku. Jeśli sprzedajemy jakieś produkty czy chcemy sprzedać swoje usługi, po prostu w tym momencie jest tam mega tanio. Będzie drożej.

Bartek: Oczywiście więcej reklamodawców także musi być.

Łukasz: Tak więc im prędzej się tam pojawimy, tym zgarnie też nowych klientów. Tak. Później będzie już tylko gorzej. Tak jak z Facebookiem. Kto pierwszy był na Facebooku? Kto pierwszy zaczął się reklamować na Facebooku, ten teraz zwycięża? Tak. Jeszcze na tym toku faktycznie jest mało reklamodawców, ale tak sprzedaje i sprzedaje bardzo dobrze.

Bartek: OK, to jeszcze może ostatni tylko temat, jeżeli wiemy, że sprzedaje. Wiemy, że system reklamowy jest bogaty w funkcje i we wszystkie te narzędzia. Takie, które powinny być typu remarketing, luka like i katalogi produktów. To jeszcze bym chciał zapytać o budżet. Jaki minimalny budżet, z jakim budżetem warto wchodzić w tik tok. A więc jakieś ograniczenia może odgórne i.

Łukasz: Tik tok, tik tok. Sam mówi o budżecie, klarownie informuje nas o tym na etapie kampanii. Minimalną kwotą wejścia to jest 200 złotych.

Bartek: A 200 złotych za kampanię z 200.

Łukasz: Złotych za kampanię? Tak. A jeśli chodzi o dzień reklamowy, to jest gdzieś tam w przeliczeniu na polską walutę. W tym momencie 80 złotych musimy wydać, więc lekkie ograniczenie jest tak 80 złotych dziennie. Musimy sobie gdzieś tam zarezerwować. Na ten moment w przeliczeniu na walutę tam w 2020 dolarów. Tak musimy. Musimy mieć nadzieję, żeby zacząć przygodę z tik tok więcej.

Bartek: Dłużej? Nie, dużo nie, bo patrząc na to, że chcielibyśmy pewnie prowadzić te działania w trybie ciągłym 30 dni razy 20 dolarów, to jest 600 dolarów, czyli jakieś dwa i pół tysiąca złotych. To dużo i dużo. Na testy w sumie pewnie powinien wystarczyć.

Łukasz: Sam Tik Tok zachęca do tego, żeby nie szarżować z budżetami na samym początku. Super się zachowuje pod tym względem mówi. Zacznijmy od naprawdę mniejszych budżetów. Zobaczmy, jak to działa. Mówię, że będziemy zadowoleni.

Bartek: Dzisiaj tik tok dzisiaj, żeby pokazać efekty, że faktycznie to sprzedaje, że to działa, bo wtedy będzie po prostu rosło liczba reklamodawców i będą rosły przychody, będą rosły stawki. Tak dobrze, to dziękujemy, że na dzisiaj mamy to dla naszych widzów taka informacja, że warto być na tik toku. Warto robić dzisiaj reklamy w toku i jeżeli byście szukali wsparcia w tym, to chętnie pomożemy jako agencja z reklamami i z generowaniem sprzedaży za pomocą TIK taka. A przy okazji oczywiście prosimy jak zwykle o subskrybentów Dzwoneczek. Komentarze pod filmem.

Łukasz: Wspaniałe to jest.

ProjectUP - Agencja marketingowa dla e-commerce

Subskrybuj

Podcast

Wpisz swój adres e-mail poniżej, a otrzymasz od nas regularnie informacje o nowych odcinkach i wpisach na temat sprzedaży i marketingu B2B!