TikTok Ads

Reklama na Tik Tok

Tik Tok jest aplikacją mobilną, której użytkownicy dzielą się krótkimi filmami video. W 2022 roku liczba aktywnych użytkowników platformy przekroczyła 1 miliard. Aż 67% z nich przyznaje, że platforma zachęciła ich do jakiegoś zakupu. Jednocześnie nadal relatywnie mało firm korzysta z promocji Ads TikTok swoich produktów lub usług. To idealny moment, aby wykorzystać ten potencjał, zaplanować reklamy na TikToku i zacząć docierać do nowych grup odbiorców.

Jak zacząć tworzyć reklamy na TikToku?

Aby tworzyć TikTok reklamy, wcale nie musisz zakładać profilu firmowego. Rekomendujemy jednak korzystanie z aktywnego konta Ads TikTok, które daje o wiele większe możliwości interakcji z użytkownikami. Dzięki temu możesz łatwiej budować stałą grupę odbiorców na platformie. Konto biznesowe jest Ci niezbędne, jeśli planujesz prowadzenie płatnych działań marketingowych przez reklamy na TikToku. Po założeniu zyskujesz:

  • kompleksowe narzędzie do tworzenia reklamy TikTok i analizy ich skuteczności,
  • opcję planowania postów reklamowych na kolejne 10 dni,
  • możliwość dodania widocznego adresu mail Twojego konta,
  • możliwość dodania linku do Twojej strony firmowej,
  • bezpłatny dostęp do biblioteki ponad 100 000 utworów przydatnych przy tworzeniu reklam.

Przed uruchomieniem pierwszej kampanii TikTokAds powinieneś:

  • założyć Ads Tik Tok Managera,
  • zweryfikować konto,
  • wgrać pixel Ads TikTok,
  • skonfigurować zdarzenia na stronie firmowej lub w sklepie internetowym.

Jak założyć konto reklamowe TikTok Ads?

Konto do reklamy na TikToku możesz założyć, klikając tutaj. Po założeniu będzie nim zarządzać Twoja agencja TikTok Ads odpowiedzialna za prowadzenie social media. Wpisz dane niezbędne do logowania, a następnie podaj kod weryfikacyjny. W kolejnym kroku przejdziesz do tworzenia właściwego konta TikTok Reklama. W panelu powinieneś podać podstawowe dane dotyczące Twojej firmy, a więc:

  • kraj,
  • strefa czasowa – tę opcję wybiera się tylko raz, dlatego upewnij się co do prawidłowości określonej strefy,
  • nazwa firmy – wpisz nazwę zgodną z rzeczywistością, aby pozytywnie zweryfikować konto,
  • waluta – niezbędna do obsługi rozliczeń za reklamy na TikToku.

Po dokonaniu rejestracji wejdź w zakładkę „Ustawienia konta” i kliknij przycisk „Dane konta”. W tym panelu wypełnisz szczegółowe dane firmy na koncie TikTok Ads. Wejdź w zakładki „Informacje biznesowe” oraz „Konfiguracja konta” i podaj następujące informacje:

  • adres strony internetowej,
  • branża,
  • adres firmy,
  • województwo i gmina,
  • kod pocztowy.

Następnie określ odpowiadającą Ci formę płatności za reklamy na TikToku. Do wyboru masz dwie opcje:

  • płatność samodzielna,
  • płatność automatyczna, która nie jest jeszcze wprowadzona na wszystkie rynki.

Po wypełnieniu formularza prześlij wprowadzone dane. Ten krok kończy proces tworzenia Twojego konta TikTokAds. Teraz podane przez Ciebie informacje zostaną sprawdzone pod kątem zgodności z regulaminem oraz zasadami Ads TikTok. Zazwyczaj proces ten trwa maksymalnie 24 godziny. Po tym czasie Twoje konto reklamowe Ads TikTok stanie się aktywne, a Ty będziesz mógł zacząć tworzyć reklamy z Tik Toka.

TikTok reklamy – czym jest pixel TikTokAds?

Pixel TikTok Ads to fragment kodu, który informuje o działaniach, jakie użytkownicy podejmują na Twojej stronie. Te dane są bardzo ważne w kontekście skutecznej optymalizacji działań i planowania dalszych kroków w zakresie reklamy TikTok. W tym przypadku obowiązuje doskonale znana zasada – im więcej danych na temat konkretnej kampanii, tym lepiej. Utworzenie pixela Ads Tik Tok jest bardzo proste. Zrobisz to w kilku krokach:

  • wejdź w TikTok Ads Manager,
  • wybierz zakładkę Assets,
  • wybierz zakładkę Events,
  • wybierz zakładkę Web Events,
  • nazwij swojego Ads TikTok pixela,
  • połącz pixel ze swoją stroną www.

Nadaj pixelowi TikTok Ads nazwę, która będzie kojarzyć się z jego funkcją. Pixel Ads TikTok możesz zainstalować na stronie manualnie lub wybrać opcję automatycznego połączenia. W pierwszym przypadku musisz ręcznie skopiować fragment kodu na stronę. W przypadku witryn opartych na WordPress czy WooCommerce możesz zainstalować i użyć specjalnej wtyczki do Ads Tik Tok. Jeśli wybierzesz automatyczną instalację pixela reklamy na TikToku, to proces zostanie zrealizowany przy pomocy partnera jak Google Tag Manager.

Pixel TikTokAds może rejestrować konkretne zdarzenia na Twojej stronie. To Ty powinieneś określić, jakie to będzie działanie. Może nim być na przykład:

  • kliknięcie konkretnej zakładki,
  • dodanie produktu do koszyka,
  • wypełnienie formularza.

TikTok Ads Manager udostępnia dwa rodzaje zdarzeń:

  • zdarzenie kliknięcia – liczone za każdym razem, kiedy użytkownik kliknie wybrany przez Ciebie przycisk na stronie,
  • zdarzenie URL – konkretny adres URL, który chcesz śledzić na stronie internetowej (strona produktu, tzw. thank you page).

Reklama na TikToku – jak przebiega konfiguracja?

Reklama na Tik Tok wymaga odpowiedniej konfiguracji. Cały proces składa się z kilku etapów:

  • określenie celu reklamy na TikToku,
  • ustawienie budżetu kampanii reklamowej Ads TikTok,
  • wybór grupy odbiorców reklamy na TikToku,
  • wybór kreacji do reklamy z Tik Toka,
  • opublikowanie kampanii TikTokAds.

Poniżej szczegółowo omówimy każdy z etapów tworzenia TikTok reklamy. Dzięki temu prowadzenie Tik Toka w Twojej firmie może stać się dużo prostsze i efektywniejsze.

Jakie są cele reklamy na TikToku?

Reklama na TikToku powinna mieć konkretny cel. Zastanów się, co chcesz osiągnąć przez tę formę promocji. Ads TikTok podpowiada trzy kategorie rozwiązań:

  • zwiększenie świadomości marki,
  • rozwaga,
  • konwersja.

Pierwsza kategoria to reklama na TikToku nastawiona na zasięg. Skupia się ona na wyświetleniu reklamy TikTok jak największej liczbie odbiorców przy możliwie najniższych kosztach. Głównym celem Ads TikTok jest w tym przypadku zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Kategoria „Rozwaga” składa się z kilku podstawowych celów Ads TikTok, do których zaliczamy:

  • ruch – podstawowy cel reklamy z Tik Toka, którego zadaniem jest generowanie kliknięć i kierowanie na Twoją stronę jak największej grupy odbiorców,
  • wyświetlenia wideo – zwiększenie liczby wyświetleń Twoich filmów przez TikTok reklamy,
  • pozyskiwanie leadów – reklama na TikToku z formularzem, który ma dostarczać dane potencjalnych Klientów,
  • interakcja z odbiorcami – zwiększenie interakcji z użytkownikami przez wzrost grona obserwujących lub liczby odwiedzin.

Konwersja w TikTokAds obejmuje realizację trzech celów:

  • promowanie aplikacji – zachęcenie użytkowników do instalacji Twojej aplikacji,
  • wzrost samej konwersji – możesz przyjąć dowolne zdarzenie w pixelu TikTok Ads i dla niego budować konwersję,
  • sprzedaż z katalogu produktów – sprzedaż produktów z Twojej oferty (ten cel nie jest jeszcze dostępny na wszystkich rynkach) poprzez reklamy z Tik Toka.

Reasumując, reklamy TikTok mogą realizować następujące cele:

  • dotarcie do maksymalnej liczby osób,
  • kierowanie użytkowników na konkretną stronę.
  • zwiększenie liczby instalacji Twojej aplikacji,
  • zachęcenie do wyświetlania wideo,
  • generowanie leadów,
  • budowanie interakcji społeczności,
  • generowanie zakupu.

Jak określić budżet reklamy TikTok?

Reklamy w social mediach wiążą się z określonymi nakładami finansowymi. Każda agencja TikTok Ads szczegółowo określa budżet. To ważny czynnik uwzględniany podczas oceny efektywności całej kampanii Ads Tik Tok.

W TikTok Ads możesz wybrać spośród dwóch rodzajów budżetu:

  • Całkowity budżet reklamy TikTok

To maksymalna kwota, jaką chcesz wydać na całą kampanię lub grupę reklam Tik Tok przez cały okres ich wyświetlania. O rozkładzie tych kwot na kolejne dni decyduje algorytm Ads TikTok. Jest to więc w pewnym sensie automatyczne rozwiązanie. Niestety w tym przypadku nie masz pewności, czy algorytm podzieli cały budżet równomiernie. W efekcie Twoja reklama na TikToku może wyświetlać się przez krótki okres.

  • Dzienny budżet reklamy na TikToku

To maksymalna kwota, jaką planujesz wydać każdego dnia wyświetlania kampanii Ads Tik Tok lub grupy reklam. Minimalny budżet na poziomie kampanii Ads TikTok to 80 zł/dzień.

TikTok reklama – jak wybrać grupę odbiorców do Ads Tik Tok?

Każdy serwis społecznościowy ma określoną grupę odbiorców. Reklama na IG musi dotrzeć do konkretnych użytkowników. Podobnie jest w przypadku reklamy TikTok. Reklamy powinny być skierowane do wybranych grup odbiorców. Każda agencja TikTok Ads traktuje to jako podstawowy element kampanii reklamowej. Dlatego tak ważna jest prawidłowa konfiguracja grup odbiorców  na koncie TikTok reklama. Jak zrobić to dobrze? Poniżej zamieszczamy krótkie wyjaśnienie.

Skupimy się na kilku najważniejszych kwestiach reklamy na TikToku:

  • Umiejscowienie Ads Tik Tok

Reklamy TikTok muszą wyglądać dokładnie tak, jak wszystkie inne filmiki publikowane na platformie. Dlatego sam serwis jest dosyć charakterystyczny pod względem umiejscowienia reklamy z Tik Toka. Nie będziesz mieć w tej kwestii zbyt dużego wyboru. Twoje TikTok reklamy mogą wyświetlać się na kanale „Dla Ciebie”. Alternatywnym rozwiązaniem jest kierowanie reklam TikTok Ads poza samą aplikację. Chodzi o inne kanały TikToka, czyli News Feed App Series oraz Pangle. To platformy partnerskie, które pozwalają na tworzenie reklamy TikTok w formie banerów i obrazów. Umiejscowienie reklamy na TikToku możesz określić samodzielnie lub wskazać, aby system zrobił to automatycznie.

  • Targetowanie Ads Tik Tok

Targetowanie reklamy na TikToku jest dosyć rozbudowaną opcją. Możesz tu określić nie tylko dane demograficzne oraz zainteresowania. Targetowanie TikTok Ads pozwala docierać do potencjalnych odbiorców na podstawie ich zainteresowań. Jak je poznać? Przede wszystkim na podstawie analizy działań związanych z określonymi filmikami (czas oglądania, reakcje, obserwowanie konkretnych profili). Doświadczona agencja TikTok Ads jest w stanie sprawnie wykorzystać targetowanie do osiągania założonych celów. Tutaj także możesz wykluczać określone grupy odbiorców z targetowania Ads TikTok.

Reklama na Tik Tok daje dwie opcje targetowania – wąskie i szerokie. W pierwszym przypadku sam określasz kryteria. Na ich podstawie system dobierze grono odbiorców reklamy TikTok. Przy targetowaniu szerokim TikTokAds nie musisz wybierać żadnych opcji. Algorytm sam wyszuka potencjalnych Klientów. Projektując reklamy LinkedIn Ads oraz TikTok Ads zazwyczaj warto wybrać pierwszą opcję. Zostawianie wszystkiego w „rękach” algorytmu jest co prawda wygodne, ale nie zawsze skuteczne.

  • Wielkość grupy odbiorców reklamy z Tik Toka

TikTok Ads pozwala oszacować przewidywaną wielkość konkretnej grupy odbiorców. Wynik jest przypisany do jednego z czterech przedziałów:

    • Zbyt mała grupa odbiorców reklamy TikTok

Wybrane kryteria są zbyt wąskie. W efekcie pasują do bardzo małej grupy odbiorców. Może to wpłynąć na obniżenie skuteczność reklam Tik Tok.

    • Mała grupa odbiorców Ads TikTok

Wielkość grupy nadal jest niewystarczająca. To powoduje ograniczenia w wyświetlaniu reklam i dotarcie do wąskiej grupy odbiorców. W efekcie Twoja reklama Tik Tok nie zapewni oczekiwanej skuteczności.

    • Zrównoważona grupa odbiorców Ads Tik Tok

Określ optymalny przedział. To w niego powinieneś celować przy określaniu grupy odbiorców.

    • Dość duża grupa odbiorców TikTok reklamy

Zbyt liczba grupa odbiorców. Co to oznacza w praktyce? Wyświetlanie reklamy Tik Tok Ads osobom, które nie są zainteresowane Twoimi produktami. To grozi spadkiem skuteczności reklam.

  • Custom Audience reklamy TikTok

Każda doświadczona agencja social media uwzględnia również niestandardowe grupy odbiorców podczas projektowania reklamy na TikToku. Działają one analogicznie do tej samej opcji w Facebook Ads. Dzięki niestandardowym grupom odbiorców możesz dotrzeć do osób, które miały styczność z Twoją marką poprzez wejście na Twój profil, obejrzenie filmiku czy reakcję na Twoje materiały Ads TikTok. W TikTok Ads Manager stworzysz grupę niestandardową na podstawie zaangażowania czy ruchu w witrynie www. Minimalna wielkość grupy niestandardowej przy targetowaniu reklamy TikTok musi wynosić 1000 osób.

  • Lookalike Audience reklamy na TikToku

Jeśli stworzysz już niestandardowe grupy odbiorców do swoich kampanii TikTok Ads, to na ich podstawie możesz przygotować grupy podobnych odbiorców. Jak to działa w praktyce? Wybierasz grupę niestandardową. Na jej podstawie algorytm TikTokAds szuka odbiorców o podobnej charakterystyce. Tę grupę możesz wykorzystać na każdym etapie działań reklamy TikTok.

Jak wybrać kreację reklamy na TikToku?

Reklama na TikToku powstaje na dwa sposoby. Pierwszym jest promowanie filmiku opublikowanego na Twoim koncie Ads Tik Tok. Drugi to stworzenie oddzielnej reklamy TikTok. Najbardziej znane formaty to:

  • In-Feed Ads TikTok

To reklama na Tik Tok pojawiająca się podczas przeglądania kanału „Dla Ciebie”. Jest wyświetlana między innymi filmikami. Dlatego często użytkownicy nie postrzegają jej jako typowych reklam TikTokAds. Ich czas trwania to 5-60 sekund.

  • Brand Premium Ads Tik Tok

Działa w podobny sposób. Ma jednak bardziej widoczny przycisk CTA.

  • Top View TikTok Ads

Format reklamy TikTok zapewniający doskonałą widoczność. Wyświetla się użytkownikowi od razu po otwarciu aplikacji.

  • Brand Takeover Ads TikTok

Czas jej wyświetlania wynosi tylko kilka sekund. Jednocześnie jest bardzo dobrze widoczna. Głównym celem tego formatu reklamy z Tik Toka jest budowanie rozpoznawalności marki.

  • Branded Hashtag Challenge Ads Tik Tok

Bardzo angażujący format reklamy na TikToku, który wykorzystuje prawie każda agencja TikTok Ads. To unikatowa dla tego serwisu forma. Marka wymyśla wyzwanie, które staje się viralem dzięki reklamie. W efekcie do wyzwania dołączają kolejni użytkownicy. Wspólnym mianownikiem tego formatu reklamy z Tik Toka jest dedykowany hashtag. Można go także wesprzeć reklamami In-Feed Ads oraz Top View. To pozwala jeszcze bardziej zwiększyć zasięgi Ads Tik Tok.

  • One Day Max TikTok Ads

TikTok reklama, która wyświetla się po obejrzeniu 5-6 filmików od uruchomienia aplikacji. Jej prezentowana przez 24 godziny. Tylko jedna marka może z niej korzystać w danym czasie.

  • Brand Effects TikTokAds

Format  reklamy na TikToku umożliwiający wykorzystanie własnych naklejek lub filtrów. Jego celem jest zwiększenie aktywności użytkowników.

Na Facebooku oraz Instagramie dostępne są interaktywne, dynamiczne katalogi produktów. Podobna opcja występuje przy reklamach TikToka. Ma formę prezentacji zaprojektowanej w układzie typowym dla aplikacji. Użytkownik może przewijać kolejne karty produktowe, do których dołączone są informacje o cenie, rozmiarach lub dostępności.

Reklama na TikTok – szczegółowa specyfikacja TikTok Ads

Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads – każdy system ma określoną specyfikację dla wyświetlanych reklam. Nie inaczej jest w przypadku Ads Tik Tok. Reklamy na TikToku powinny spełniać następujące kryteria:

  • długość 5-60 sekund (najwyższa skuteczność reklam trwających 21-34 sekundy),
  • wymiary reklamy TikTok 9:16, 1:1 lub 16:9 (najlepiej sprawdzają się proporcje 9:16),
  • minimalna rozdzielczość reklamy TikTok 540×960 px lub 640×640 px (największa skuteczność filmów o rozdzielczości 720 px),
  • dostępne typy plików wideo to .mp4, .mpeg, .mov, .3gp i .avi,
  • maksymalny rozmiar pliku reklamy TikTok to 500 MB,
  • zdjęcie profilowe powinno mieć formę kwadratu a rozmiar pliku do 50 kB,
  • nie można dodawać emotek w treści reklamy na TikToku.

Projektując TikTok reklamy, powinieneś uwzględnić kilka praktycznych wskazówek:

  • Nie używaj przezroczystego lub białego tła Ads TikTok. Taki jest kolor tekstu na Tik Toku. W efekcie reklama na TikToku stanie się niewidoczna.
  • Jeśli publikujesz film na zagranicznych rynkach, to zadbaj o jego przetłumaczenie.
  • Nie używaj znaków wodnych w kreacjach TikTok reklamy.

Według badań aż 93% najskuteczniejszych TikTok Ads używa dźwięków. Reklama na Tik Tok o najwyższej skuteczności przekazuje kluczowe informacje w ciągu 3 sekund. Każda agencja TikTok Ads stara się uwzględniać te dane podczas projektowania TikTok reklamy.

Jak zarządzać TikTok Ads?

Prowadzenie Instagram Reels czy Facebook Ads to nie tylko publikowanie reklam. Równie ważne jest zarządzanie i optymalizacja kampanii reklamowych. TikTok Ads Manager udostępnia opcje przeglądania danych. Znajdziesz je w zakładce „Kampania”. To baza danych na temat wszystkich publikowanych kampanii TikTok Ads. Możesz spersonalizować cały panel, ustawiając zakres wyświetlania danych. Wystarczy wybrać przycisk „Kolumny niestandardowe” i określić typy danych, jakie mają wyświetlać się w podglądzie. Przycisk „Wyświetlanie danych” pozwala określić przedział czasowy prezentowanych statystyk, rodzaj konwersji i grupę odbiorców. Skuteczność danych grup odbiorców TikTokAds znajdziesz w zakładce „Analiza”.

Aby poprawić skuteczność reklamy na TikToku, potrzebna jest właściwa optymalizacja. Jak zrobić to dobrze? Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych wskazówek agencji TikTok Ads:

  • Aktualizacja celów kampanii Tik Tok Ads

Twoje reklamy z Tik Toka nie przynoszą oczekiwanych efektów? W takim razie warto cofnąć się do początku i zweryfikować cele Ads TikTok. Częstym błędem przedsiębiorców jest brak cierpliwości. Od razu wybierają cele skupiające się na podniesieniu konwersji i pozyskiwaniu leadów z reklamy TikTok. W wielu przypadkach należy zacząć od zwiększania zasięgu oraz interakcji z marką. To pozwala zbudować świadomość marki. Dzięki temu realizacja kolejnych celów Ads TikTok staje się efektywniejsza. Użytkownicy znają Twój produkt i bardziej mu ufają.

  • Analiza grupy docelowej i poprawa targetowania TikTokAds

Nawet najlepsza reklama na TikToku będzie nieskuteczna, jeśli jest skierowana do niewłaściwej grupy odbiorców. Nie sprzedasz swojego produktu lub usługi osobie, która go w ogóle nie zna lub nie potrzebuje. Jednocześnie powinieneś dobrze zrozumieć swoją grupę docelową Ads TikTok. Ważne są jej potrzeby, obawy i oczekiwania. Na tej podstawie dostosujesz treść reklamy na TikToku i zaczniesz je wyświetlać najbardziej zainteresowanym osobom. Podczas analizy grupy docelowej Ads Tik Tok uwzględnij wiek, płeć, lokalizację, zainteresowania czy preferencje zakupowe.

  • Wykorzystanie narzędzi do TikTok reklamy

TikTok Ads Manager udostępnia przydatne narzędzia, które pomogą Ci w tworzeniu skutecznych reklam. To m.in. szablon filmów, Smart Video, Smart Text, Automated Creative Optimization i Tik Tok Pixel. Agencje TikTok Ads powszechnie wykorzystują te funkcjonalności w procesie optymalizacji reklam. Dzięki nim możesz tworzyć skuteczne materiały wideo i teksty.

  • Zwiększenie atrakcyjności TikTok reklamy

Istnieje kilka sposobów na osiągnięcie tego celu. Przede wszystkim wykorzystaj naturalność i autentyczność reklamy z Tik Toka. Na tym powinny bazować TikTok Ads. Używaj kreatywnych efektów i filtrów. Skoncentruj się na opowiedzeniu użytkownikom ciekawej historii. Zachęcaj odbiorców do interakcji przez quizy, głosowania czy stawianie otwartych pytań. Dostosuj swoje reklamy do estetyki i stylu Tik Toka.

  • Modyfikacja stawki i budżetu Ads Tik Tok

Optymalizując reklamy na TikToku, testuj różne stawki jak CPM, CPC czy CPV i monitoruj ich wydajność. Ważna jest także analiza kluczowych wskaźników Ads TikTok jak współczynnik konwersji czy koszt na konwersję. Dzięki nim możesz modyfikować wysokość budżetu na kolejne kampanie TikTokAds. Środki powinny być dostosowane do celów kampanii. Zastanów się, czy chcesz zwiększyć zasięg, generować konwersję czy pozyskiwać leady z TikTok reklamy. W zależności od celu dopasuj wysokość budżetu TikTokAds. Analogicznych działań wymaga prowadzenie LinkedIn, Facebooka czy Instagrama i reklamowanie firmy na tych platformach.

  • Stworzenie skutecznego opisu reklamy z Tik Toka

Jaki powinien być opis do reklamy na TikToku? Każda agencja TikTok Ads zatrudnia specjalistów odpowiedzialnych za warstwę tekstową reklamy TikTok. Treści mają pomóc w przyciągnięciu uwagi użytkownika i zachęcić do interakcji z reklamą. Dlatego tekst musi być przede wszystkim zwięzły i klarowny, budujący emocje i zachęcający do działania. W tym celu powinieneś dopasować przekaz TikTok reklamy do stylu platformy, a także używać odpowiednich hashtagów w Ads Tik Tok.

  • Prowadzenie testów A/B Ads TikTok

Dla optymalizacji reklamy TikTok Ads duże znaczenie ma prowadzenie testów A/B. To daje możliwość porównania różnych wariantów oraz wskazywania tych najbardziej efektywnych. TikTok Ads Manager udostępnia narzędzie do prowadzenia testów A/B. Eksperymentuj z różnymi nagłówkami, obrazami, opisami oraz CTA reklamy z Tik Toka. Pamiętaj, aby prowadzić testy na jednym elemencie jednocześnie. Co to oznacza w praktyce? Jeśli chcesz sprawdzić skuteczność opisu TikTok reklamy, to przygotuj dwie wersje. Pozostałe elementy reklamy TikTok Ads muszą pozostać niezmienne.

  • Analiza wyników Ads Tik Tok

Wracamy do punktu wyjścia. Nawet zoptymalizowana reklama na Tik Toku wymaga analizy. W jej trakcie uwzględnij także aktualne trendy i wzorce. Pewne treści i formaty reklamy TikTok mogą w danym czasie osiągać lepsze efekty od innych. Sprawdzaj zaangażowanie określonych grup docelowych. Na podstawie danych aktualizuj strategie TikTok Ads. Pamiętaj, że optymalizacja nigdy się nie kończy. To proces ciągły, który powinieneś dostosowywać do zmieniających się trendów i potrzeb użytkowników. Dzięki temu Twoja reklama na Tik toku będzie efektywniejsza.

Reklama na Tik Tok – jakie są największe korzyści TikTokAds?

Promujesz swoją firmę przez Facebook Ads? Z pewnością powinieneś skorzystać z opcji reklamy na TikToku. Ta forma promocji może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Oto najważniejsze z nich:

  • Mała konkurencja TikTok reklamy

Twoja firma może być jedną z pierwszych w branży na Tik Toku. To daje Ci olbrzymią przewagę nad konkurencją. Dzięki temu szybciej zbudujesz zaangażowaną społeczność, a Twoja reklama na Tik Tok nie zginie w gąszczu innych przekazów. Kiedy Twoja konkurencja zacznie publikować reklamy na TikToku, Ty będziesz już zbierał owoce wcześniejszych działań.

  • Coraz więcej starszych użytkowników

Z Tik Toka zaczyna korzystać coraz większe grono millenialsów, czyli osób urodzonych w latach 1980-2000.

  • Dużo opcji kierowania reklamy TikTok

Twoja TikTok reklama może być kierowana na odbiorców wybieranych pod względem wielu kryteriów jak dane demograficzne, płeć, wiek czy zainteresowania. Stworzysz tu także listy niestandardowych odbiorców do Ads Tik Tok

  • Rozbudowane możliwości analizy skuteczności reklamy na TikToku

AdsTik Tok ma swój własny pixel do śledzenia wyników reklamowych. Dzięki niemu możesz skutecznie analizować konwersję TikTok reklamy, działania użytkowników aplikacji, wyświetlenia oraz dane atrybucji kliknięć. W ten sposób zaczniesz efektywniej wykorzystywać budżet reklamowy i optymalizować reklamy na TikToku.

  • Duże szanse pozyskania zaangażowania odbiorców TikTok Ads

Reklama na Tik Tok ma krótki format, który jest atrakcyjny dla użytkowników. To zachęca do interakcji oraz zwiększa zainteresowanie odbiorców Twoimi działaniami. Najlepsze agencje TikTok Ads starają się koncentrować przekaz reklamowy w możliwie krótkiej formie.

  • Rozbudowane możliwości kreowania reklamy na TikToku

TikTok Ads Manager to funkcjonalne narzędzie, które wspiera cały proces tworzenia reklamy TikTok. Może je kreować nie tylko wykwalifikowana agencja TikTok Ads, ale także sam właściciel lub osoba odpowiedzialna za marketing w firmie. W TikTok Ads znajdziesz także intuicyjne narzędzia ułatwiające obróbkę graficzną i przygotowanie atrakcyjnych kreacji. Dzięki temu Twoja reklama na TikToku będzie efektowniejsza.

Reklama na Tik Toku – jaka przyszłość czeka Ads Tik Tok?

Aktualnie platforma oferuje ograniczone opcje wyboru miejsca wyświetlania reklamy z Tik Toka w innych aplikacjach. Oczywiście możesz wybrać opcję prezentacji TikTok reklamy na zaprzyjaźnionych platformach. Niestety ich lista jest jeszcze dosyć skromna. Zwłaszcza jeśli chodzi o rynek polski. Z pewnością będzie się to systematycznie zmieniać.

Aktualnie TikTok reklama daje dużo możliwości targetowania z uwzględnieniem wielu czynników. Z czasem będzie ich na pewno jeszcze więcej. W module targetowania reklamy TikTok Ads znajduje się opcja kierowania ich w zależności od dochodów gospodarstwa domowego. Obecnie to funkcja zarezerwowana wyłącznie dla rynku amerykańskiego. Być może już niedługo pojawi się także w Polsce. Dzięki temu Twoja TikTok reklama będzie jeszcze efektywniejsza

Reklama na Tik Toku – jak odnieść sukces z TikTokAds?

Rozwiązaniem tej zagadki jest połączenie kreatywności, dobrze zaplanowanej strategii oraz konsekwencji w realizacji działań TikTokAds. Dzięki temu Twój produkt lub usługa będą promowane wśród odpowiedniej grupy odbiorców. Jednocześnie Reklama na Tik Toku będzie dopasowana do specyfiki tych osób. Z pewnością dużym wsparciem okaże się profesjonalna agencja marketingowa.

Reklama na Tik Tok cechuje się dużą dynamiką. Podobnie jak cała platforma. Dlatego najpierw trzeba dobrze poznać i zrozumieć jej specyfikę, a także charakterystykę samych użytkowników. W reklamach TikTok Ads o zainteresowaniu użytkowników, a więc Twoim sukcesie decydują pierwsze 2-3 sekundy wyświetlania filmu. Jeżeli dobierzesz niewłaściwie cel kampanii Tik Tok reklamy do zamierzonego efektu, to nie uzyskasz oczekiwanych rezultatów. To oznacza realne straty finansowe. Oczywiście prowadzenie TikTok Ads wiąże się z określonym ryzykiem popełnienia błędu. Dlatego tak ważna jest część analityczna. Ocena efektywności kampanii pozwala modyfikować jej założenia i parametry. Dzięki temu zmienia się także TikTok reklama. To podstawa do wzrostu skuteczności. Czasem zmiana formatu reklamy TikTok, celu kampanii czy choćby wymyślenie chwytliwego wyzwania pozwoli dotrzeć do użytkowników. Do tego jednak potrzebne jest zaangażowanie i duża ilość testów. To wymaga określonych zasobów ludzkich, którymi dysponuje agencja TikTok Ads.

TikTok Ads sprawdza się przede wszystkim w przypadku odbiorców z pokolenia Z oraz millenialsów. Jeżeli celujesz w użytkowników powyżej 40. roku życia, to zainwestuj w prowadzenie fanpage i reklamy na Facebooku. Reklama na Tik Toku  świetnie sprawdza się jako narzędzie marketingowe na rynki zagraniczne. Z aplikacji korzystają obecnie użytkownicy w 150 krajach. Warto wykorzystać ten potencjał, projektując skuteczne reklamy z Tik Toka.