Prowadzenie Instagram

Instagram to powszechnie rozpoznawana platforma, której zasięg obejmuje praktycznie każdego użytkownika sieci. Wielu ludzi prowadzi profil na Instagramie do celów osobistych, udostępniając swoje zdjęcia oraz filmy, aby podzielić się nimi ze swoimi bliskimi. Nie brakuje instagramowiczów poszukujących tam inspiracji.

Codziennie nawet 200 milionów użytkowników wchodzi w interakcję z co najmniej jednym profilem biznesowym na Instagram. Prowadzenie konta w tym medium jest więc niezwykle istotne w kontekście tego, że każdego miesiąca nawet 130 milionów użytkowników klika w posty sprzedażowe. Jeśli jesteś przedsiębiorcą dążącym do rozwoju działań marketingowych online, warto skorzystać z tego potencjału.

Poniżej znajdziesz kilka ogólnych wskazówek, które pomogą Ci na skutecznie prowadzenie Instagrama. Zobacz, jak przebiega profesjonalna obsługa Instagram-a, jak zarządzać kontem, by w pełni wykorzystać możliwości tej platformy.

Jak zorganizować prowadzenie konta na Instagramie w sposób optymalny?

Możemy ulec złudzeniu, że prowadzenie instagram-owego konta jest wyjątkowo łatwe. Wszystko sprowadza się przecież do wrzucania pięknie zaaranżowanych zdjęć i tyle. Tylko czy wówczas prowadzenie konta na Instagramie przyniesie oczekiwany rezultat, podniesie prestiż biznesu, pozwoli dotrzeć nowym klientom do naszej marki? Niekoniecznie. Prowadzenie strony na Instagramie wymaga dostrzeżenia nie tylko potencjału, jaki drzemie w tym medium, ale przede wszystkim narzędzi, które pozwolą osiągnąć założone wyniki. Profesjonalne prowadzenie Instagrama odnosi się do bardzo wielu opcji, które pozwolą wypromować twoją firmę na IG.

Perfekcyjnie uzupełniony profil firmowy

Status incognito na profilu firmowym nie przyniesie zbyt wielu korzyści, tym bardziej nie zachęci do jego obserwowania. Zatem nie bez znaczenia pozostaje jego dobrze zaplanowana obsługa. Instagram, czy też prowadzenie social media, niezależnie czy jest to prowadzenie LinkedIn, czy prowadzenie TikToka, wymaga konsekwencji. Nie inaczej jest w kwestii takiego medium społecznościowego jak Instagram. 

Obsługa Instagrama zawsze wymaga skrupulatnego uzupełnienia profilu. Koniecznie więc wprowadźmy nazwę marki, a jeśli jest to marka osobista niech będzie to imię i nazwisko. Obsługa instagramowego konta nie może pomijać zdjęć. Jeśli to jest firma niech będzie to logo. Nie możemy też zapomnieć o wprowadzeniu linku prowadzącego do strony firmowej, a także jeśli funkcjonuje również prowadzenie fanpage na Facebook’u możemy go także podlinkować, mimo tego, że jest pewne ograniczenie jeśli chodzi o opis w tzw. BIO. W prowadzeniu Instagrama dla firmy standardowo możemy wykorzystać bio i umieścić w nim jeden link, ale od czego są odpowiednie narzędzia… Świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z Linktree, które pozwoli umieścić większą ilość istotnych dla nas linków.

Prowadzenie Instagrama firmowego wymaga podjęcia kolejnego kroku, który prowadzi do wyboru kategorii najlepiej odpowiadającej do promowanej w tym medium społecznościowym marce. Potem należy wprowadzić dane kontaktowe, i wybrać przycisk z CTA np. „zamów teraz”, czy „poproś o kontakt”. 

Prowadzenie profilu na Instagramie — Czy warto kierować się jakimiś wytycznymi opracowując BIO?

Przestrzeń przewidziana na treść w tzw. instagramowym BIO nie jest imponująca. Mamy do dyspozycji zaledwie 150 znaków do wykorzystania, w których musimy się zmieścić z przedstawieniem oferty, profilu marki. Prowadzenie profilu firmowego Instagram musi być więc dobrze przemyślane by umieścić takie informacje, które będą dla użytkownika najistotniejsze.

W opisie BIO warto też wykorzystać potencjał hashtagów #, czy też odnośników @, które będą prowadzić do innych kont. Jeśli chodzi o hashtagi w prowadzeniu konta instagramowego zachowajmy nieco ostrożności i starajmy się unikać tych, które będą prowadzić bezpośrednio do konkurencji. Używajmy brandowych #, unikatowych, które będą korespondować z profilem marki. W ten sposób możemy doprowadzić do sytuacji, w której instagamowicze będą mogli również umieszczać zgrabny # na swoim profilu, co w rezultacie będzie promowało profil. Hashtag jest tym bardziej pomocny, jeśli np. przygotowaliśmy konkurs. Prowadzenie profilu na Instagramie powinno więc zakładać użycie oryginalnego, stworzonego pod taką akcję # pozwalającego śledzić publikacje uczestników.

Jest też możliwość urozmaicenia BIO emotikonami. Jednak z nimi nie przesadzajmy. Prowadzenie konta Instagram wymaga zachowania równowagi pomiędzy znakami graficznymi a treścią.

Pamiętaj — konto osobiste nie jest tożsame z kontem biznesowym

Konto osobiste jest czymś innym niż konto biznesowe, profesjonalne. Prowadzenie Instagramowego konta świetnie sprawdza się przecież w promowaniu firmy. Jeśli chcemy promować swoją markę na Instagramie, prowadzenie konta osobistego będzie to uniemożliwiać, ze względu na to, że nie będziemy mieli dostępu do narzędzi, które pozwalają zaplanować optymalną promocję firmy. Należy więc uważnie podejść do takiej kwestii jak prowadzenie Instagrama. Oferta jak i wartości marki muszą być dobrze zaprezentowane. Jeśli konto już funkcjonuje, ale jednak opcja profesjonalna nie jest uruchomiona można to wykonać w dość prosty sposób. Jedyne co należy zrobić to wejść w ustawienia i kliknąć „przejdź na konto zawodowe”.

Jak powinna wyglądać zorganizowana obsługa? Instagram i wrażenia wizualne

Prowadzone konto na Instagramie powinno wykorzystywać tzw. siatkę. To ona przykuwa uwagę, to ona składa się na wrażenia i doświadczenia użytkowników. Zdjęcia, które wrzucamy nie powinny więc być dziełem przypadku. Tu musi być spójnie. Prowadzenie profilu firmowego Instagram musi więc zakładać zastosowanie zdjęć, które powinny składać się na świadomość marki, na jej styl i charakter. Nie wrzucajmy każdego zdjęcia z innym filtrem, postarajmy się by grafiki były odpowiednio obrandowane. Ostatecznie mają one promować markę i ta powinna być w sprytny, elegancki sposób przemycona w każdej grafice.

W tych staraniach warto więc odwołać się do identyfikacji wizualnej samej marki. W grafikach przeznaczonych na Instagram niech kolorem przewodnim będzie np. ten z logo. W samej siatce tkwi dość spory potencjał w przekazywaniu treści i powinniśmy dobrze go wykorzystać w całym procesie prowadzenia Instagrama. Oferta tego medium jest wyjątkowo duża. Można stosować tematyczne kolumny, czyli trzy wpisy, które poruszają ten sam temat. Innym sposobem na zwrócenie uwagi użytkownika jest stosowanie skosów, czy też delikatne granie kolorystyką grafik. A czego nie warto robić prowadząc profil Instagram? Nie przeładowujmy grafik tekstem, powinno być zwięźle, na temat, intrygująco, zabawnie, etc. Ale krótko.

O czym jeszcze warto pamiętać?

#plan publikacji

Plan publikacji stanowi kluczowy aspekt strategii skutecznego zarządzania kontem na Instagramie. Regularność i treści pełne interesujących informacji są podstawowymi czynnikami, które przyciągają obserwujących. W prowadzeniu strony na Instagramie liczy się dbałość o regularność publikacji oraz dobór odpowiednich godzin. Zaleca się opublikowanie treści w czasie, gdy twoi odbiorcy są najbardziej aktywni.

#kluczowa rola hashtagów

Hashtagi to absolutne „must have” w świecie Instagrama. Pomagają użytkownikom odnaleźć poszukiwane treści w morzu innych postów, a także umożliwiają algorytmowi Instagrama dokładniej dopasowywać przekaz do zainteresowań odbiorców. Koniecznie należy zwrócić uwagę na dobór odpowiednich hashtagów, których liczba może wynosić nawet 30. Ich wybór jest niezwykle istotny dla zwiększenia zasięgu publikowanych postów.

#nie zapomnij o Instastories

Zanim odbiorca zobaczy jakąkolwiek tradycyjną publikację, najpierw wyświetlają się relacje. To właśnie w nich drzemie potencjał, dzięki któremu udaje się utrzymać uwagę instagramowiczów. Obserwujący często przeglądają kolejne stories, wiedząc, że tam znajdą nowości i ciekawostki. To doskonały moment, by zaistnieć w ich świadomości. Regularna publikacja angażujących treści w stories jest kluczowa.

#poczuj wartość współpracy

Współpraca z innymi markami, twórcami i obserwującymi może przynieść znaczne korzyści. Zachęcaj do oznaczania twoich produktów, współtwórz treści z innymi użytkownikami, promuj nawzajem swoje profile. Współpraca z wpływowymi osobami może przynieść efektywną promocję marki.

#bądź aktywny i zaangażowany

Media społecznościowe opierają się na interakcjach. Prowadzić profil firmowy na Instagramie powinniśmy z myślą i założeniem, że będziemy sprawnie odpowiadać na komentarze, wchodzić w dialog, nie pozostawimy bez odpowiedzi pytań czy wiadomości prywatnych. Odwiedzaj profile obserwujących, zostawiaj serduszka, komentuj ich treści. Interakcje budują więź i lojalność.

#skuteczne promowanie treści

Z uwagi na zmieniający się algorytm Instagrama, płatne promowanie treści stało się wręcz konieczne jeśli chcemy zwiększać zasięgi, docierać do realnie zainteresowanych ofertą firmy użytkowników. Jest to więc stała czynność prowadzenia firmowego Instagrama. Reklama pozwala precyzyjnie docierać do docelowej grupy odbiorców, zwiększać zaangażowanie, poprawiać wyniki sprzedażowe i wiele więcej.

#analizuj i dostosowuj strategię

Regularnie analizuj wyniki swoich działań, co pozwoli zoptymalizować prowadzenie konta. Instagram udostępnia darmowe statystyki, które pomogą Ci zrozumieć, jak publikowane treści przekładają się na osiągnięte cele. Kontrola wyników pozwala dostosowywać strategię i osiągać lepsze rezultaty.

Pamiętaj, że skuteczne prowadzenie profilu Instagram wymaga zaangażowania i ciągłego dostosowywania się do zmieniających się warunków. Działaj zgodnie z planem, eksperymentuj i dostosowuj strategię w oparciu o analizę wyników.

Agencja marketingowazleć prowadzenie reklamy w social mediach

Agencja social media poza konfiguracją konta na Facebooku, optymalizacją Facebook ads, LinkedIn ads, czy TikTok ads, zajmie się takimi czynnościami jak prowadzenie firmowego Instagrama. Agencja marketingowa zapewni więc efektywne prowadzenie profilu firmowego na Instagramie, a także zorganizuje skuteczne reklamy w social mediach. Działania te wymagają konsekwencji i regularności, profesjonalnie zaplanowanych publikacji z odpowiednio dopracowaną grafiką. Decydując się na współpracę z Project Up zyskujesz partnera, który optymalnie skonfiguruje kampanie socialowe docierające do coraz większych grup instagramowiczów i pozwalające budować wokół marki lojalną społeczność. Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami.