Blog

10 sprawdzonych pomysłów na content w social media

Brakuje Ci pomysłu na treść postów, które wzbudzą zainteresowanie i zaangażują społeczność skupioną wokół Twojej marki? A może chciałbyś zwiększyć zasięgi i dotrzeć do nowych odbiorców?

Brakuje Ci pomysłu na treść postów, które wzbudzą zainteresowanie i zaangażują społeczność skupioną wokół Twojej marki? A może chciałbyś zwiększyć zasięgi i dotrzeć do nowych odbiorców? Mamy dla Ciebie 10 sprawdzonych pomysłów na content w social media. Sprawdź, jak skutecznie tchnąć życie w firmowy Fanpage.

1. Promuj swoją ofertę

To jeden z najbardziej oczywistych pomysłów na content w mediach społecznościowych. Dlaczego zatem prezentujemy go w naszym zestawieniu? Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku sposób prezentacji. Pokazując grupie odbiorców swoje produkty lub usługi, powinieneś wybrać jedną linię komunikacyjną. Grafiki prezentujące poszczególne elementy oferty muszą być spójne. Dobierz odpowiednią kolorystykę, rodzaj ramki oraz miejsce na logo. W każdym poście produktowym ten szablon musi się powielać. W ten sposób pozwolisz potencjalnym odbiorcom oswoić się z komunikacją Twojej marki.

2. Pokaż swoją firmę od środka

Jak pokazują statystyki użytkownicy social media bardzo chętnie śledzą content, przedstawiający działanie firmy „od kuchni”. Dlatego zaplanuj w harmonogramie posty prezentujące Ciebie i Twoich pracowników w akcji. Pokaż siedzibę swojej firmy, przybliż działanie Twojej linii produkcyjnej lub po prostu zrób relację z dostawy nowych produktów. W ten sposób udowodnisz odbiorcom, że Twoja marka ma ludzką twarz. Jej personifikacja spowoduje ocieplenie wizerunku i wzbudzi większe zaangażowanie użytkowników.

3. Zachęć ofertą specjalną

Wszyscy Internauci kochają promocje. Nie inaczej jest w przypadku Twojej grupy docelowej. Dlatego przygotuj atrakcyjną ofertę specjalną i opublikuj posta z informacją o promocji. Nie zapomnij ograniczyć jej czasowo. W ten sposób zmobilizujesz użytkowników do działania. Dobrym pomysłem może być wprowadzenie np. kodu promocyjnego na zakupy w sklepie internetowym. To znacznie ułatwi Ci zmierzenie konwersji.

4. Wypromuj wpis na blogu

Prowadzisz blog firmowy? Wypromuj najnowszy artykuł w mediach społecznościowych. Internauci często zapominają o regularnym odwiedzaniu strony firmowej. Za to na Facebooku logują się codziennie. Dlatego powinieneś publikować posty zachęcające do przeczytania najnowszych wpisów. Przekazując interesujący content, zachęcasz odbiorców do zaangażowania, a dodatkowo generujesz dodatkowy ruch na stronie firmowej. 

5. Pozwól przemówić Twojej społeczności.

Ankiety to doskonały sposób na zaangażowanie społeczności oraz poznanie ich opinii na temat związany z Twoją marką. Jednym postem możesz zatem osiągnąć kilka korzyści. Dobrze przygotowana ankieta może stać się dla Ciebie prawdziwą skarbnicą wiedzy. Dzięki pozyskanym informacjom zaplanujesz najbliższe promocje lub będziesz w stanie udoskonalić aktualną ofertę firmy. W ten sposób pokażesz odbiorcom, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne. Jeśli Twoja ankieta nie wzbudzi żadnych reakcji to…nie przejmuj się, tylko sprawdź jej wyniki. Internauci najczęściej wykonują tylko jedną czynność jednocześnie. Jeśli zagłosują w ankiecie, to prawdopodobnie nie zostawią reakcji ani komentarza.

6. Reaguj na wydarzenia

Może to zabrzmi banalnie, ale najlepszą inspiracją do tworzenia contentu w mediach społecznościowych mogą być…bieżące wydarzenia z kraju i ze świata. Dlatego przygotowując treści postaw na RTM, czyli Real Time Marketing. Reaguj na aktualne sytuacje w polityce, kulturze oraz mediach. Wybieraj informacje, które są popularne i docierają do szerokiego grona odbiorców. Przedstawiaj je w sposób jednoznacznie kojarzący się z Twoją marką. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twoja grupa docelowa zrozumie treść posta. Poniżej przedstawiamy przykład  RTM-a, który stworzyliśmy dla naszego Klienta – Mariny Yacht Park. Gdynia otrzymała własną edycję legendarnej gry Monopoly. Z tej okazji w Marinie odbyło się premierowe, uroczyste odsłonięcie planszy Monopoly – Edycja Gdynia. Nasz dział mediów społecznościach, gdy tylko dowiedział się o zapowiedzianej imprezie, przygotował specjalny post nawiązujący do eventu w Marinie.

7. Angażuj społeczność

Najlepszych pomysłów na posty może dostarczyć społeczność skupiona wokół Twojej marki. Dlatego powinieneś na bieżąco sprawdzać firmową skrzynkę mailową oraz wyszukiwać w mediach społecznościowych hasztagi związane z Twoim biznesem. Być może gdzieś w Internecie pojawiła się właśnie recenzja Twojego produktu lub opinia zadowolonego klienta. Wykorzystaj również User Generated Content (treści od użytkowników) w formie zdjęć lub video. W ten sposób zwiększasz wiarygodność swojej marki, a jednocześnie gloryfikujesz swoją grupę docelową. Content pochodzący bezpośredni od Twoich użytkowników może cieszyć się o wiele większą popularnością niż standardowe prezentacje produktów.

8. Przedstaw historię z życia

Case studies, czyli studium przypadku to świetny pomysł na treść posta. Przedstawienie historii klienta, który skorzystał z produktu lub usługi, w prosty sposób zwiększa Twoją wiarygodność. Taki dowód społeczny, czyli opinia bezstronnego użytkownika ma ogromną wagę dla potencjalnych klientów. Ten sposób komunikacji może być o wiele bardziej skuteczny od chwytliwych sloganów i haseł reklamowych.

9. Stań się źródłem informacji

Do tej pory unikałeś linkowania do zewnętrznych serwisów? Zupełnie niepotrzebnie. Takie posty mają duży potencjał. Dostarczając cyklicznie swojej społeczności świeżą porcję aktualności branżowych, budujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Dzięki temu użytkownicy chętnie będą odwiedzać Twój profil, traktując go jako wartościową bazę informacji. Ty z kolei możesz wykorzystać to w swojej strategii, dodając własny komentarz oraz CTA, który ma zachęcić do skomentowania udostępnianej treści. W ten sposób możesz rozbudzić ciekawą dyskusję pod treścią posta.

10. Postaw na recykling postów

Do budowania wartościowego contentu możesz wykorzystać swoje wcześniejsze posty. Analizuj je pod kątem popularności oraz liczby reakcji. Odśwież wygląd, popraw treść i przypomnij je odbiorcom. Wystrzegaj się powtarzania tych samych postów co tydzień lub odkopywania treści sprzed kilku lat. Wybierz taki content, który będzie odpowiedni do sytuacji, a jednocześnie wygeneruje duże zaangażowanie. Jeśli prowadzisz konta na kilku platformach społecznościowych, to spróbuj przenosić treści pomiędzy platformami. W ten sposób wydłużysz ich żywotność.

Powyższe inspiracje powinny znacząco wzbogacić Twój harmonogram postów. Pamiętaj, że różnorodność treści ma kluczowe znaczenie w dotarciu do możliwie szerokiego grona odbiorców. Pozwala ono również uniknąć nudy na Twoim firmowym fanpage. Spróbuj wprowadzić te pomysły do swojej strategii marketingowej i bacznie obserwuj wyniki. W każdej chwili możesz także skorzystać z naszego doświadczenia w zakresie prowadzenia profili w mediach społecznościowych. Napisz lub zadzwoń do nas. Przygotujemy dla Twojej firmy skuteczną strategię obecności w social media.