Blog

Agencja Google Ads – dlaczego warto skorzystać w e-commerce?

Agencja Google Ads pomoże Ci zdobyć potencjalnych klientów dla Twojego sklepu online. Według badań wyszukiwarkę Google preferuje 92,01% użytkowników na całym świecie. Wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania znacznie zwiększa szansę na pozyskanie odbiorców.

Aż 80% użytkowników ufa reklamom Google Ads. Jednocześnie tę formę promocji wybiera 65% małych i średnich firm. Twój sklep internetowy również powinien dołączyć do tego grona. Kampanie Google Ads będą mieć duży wpływ na jego widoczność w sieci wyszukiwania.

Czym są reklamy Google Ads?

Google Ads to platforma reklamowa stworzona przez Google. Wcześniej występowała pod nazwą Google AdWords. Google Ads umożliwia promowanie produktów i usług za pośrednictwem płatnych reklam. Są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach internetowych uczestniczących w programie reklamowym Google Display Network.

Reklamy Google działają na zasadzie aukcji. Reklamodawca umieszcza swoje reklamy w konkretnym miejscu w wynikach wyszukiwania oraz na stronach partnerskich. Dzięki temu możesz dotrzeć do potencjalnych odbiorców w momencie, gdy aktywnie szukają produktów lub usług związanych z Twoją działalnością. Reklamy w wyszukiwarce Google mają różną formę. Temu jednak poświęcimy osobny akapit.

Reklama Google Ads pozwala na bardzo precyzyjne targetowanie przekazu promocyjnego. Co to oznacza? Reklamy produktowe mogą być wyświetlane z uwzględnieniem różnych kryteriów jak:

  • dane demograficzne,
  • lokalizacja,
  • słowa kluczowe,
  • preferencje urządzenia,
  • sieci reklamowe i miejsca docelowe,
  • harmonogram reklam Google Ads,
  • remarketing.

Sieć reklamowa Google Ads Words ma nieco inne kryteria. Targetowanie tych reklam działa na podstawie:

  • kierowania na użytkowników (reklamy wyświetlają się użytkownikom zainteresowanym zakupem),
  • danych demograficznych,
  • tematów,
  • miejsc docelowych,
  • remarketingu.

Nie wiesz, jak określić kryteria wyświetlania? Nasi specjaliści Google Ads zrobią to za Ciebie. Profesjonalna agencja reklamowa AdWords Przygotuje reklamę Google Ads i poprowadzi krok po kroku całą kampanię w wyszukiwarce Google oraz sieci reklamowej Google Display Network.

Jakie są cele reklamy Google Ads?

Kampanie Google Ads mają przynieść określone rezultaty. Oczywiście ostatecznym celem jest sprzedaż produktów dostępnych w Twoim sklepie. Zanim do tego dojdzie, użytkownik musi przejść poszczególne etapy lejka sprzedażowego. Dzięki kampanii Google Ads w wyszukiwarce Google możesz zrealizować wiele pośrednich celów. Oto lista najpopularniejszych:

  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Możesz wykorzystać kampanie Google Ads do zwiększenia ruchu na stronie sklepu i przyciągnięcia większej liczby użytkowników zainteresowanych Twoimi produktami.
  • Generowanie leadów. Reklama Google Ads może zachęcać do wypełnienia formularza kontaktowego czy zapisanie się do newslettera.
  • Budowanie świadomości marki. Dzięki Google Ads zwiększysz rozpoznawalność swojego sklepu, dotrzesz do nowych odbiorców i zbudujesz relację z klientami.
  • Zwiększenie zaangażowania użytkowników. Celem kampanii Google Ads może być także promowanie konkursów lub ciekawych wydarzeń.
  • Promowanie aplikacji mobilnej. Jeśli Twój sklep ma własną apkę, to możesz użyć Google Ads do jej promowania i zwiększenia liczby pobrań z Google Play.
  • Wzrost sprzedaży. Kampanie Google Ads pomagają zwiększać sprzedaż produktów w sklepie online. Reklama Google Ads może promować konkretny produkt lub ofertę specjalną.

Kampanie Google Ads w sieci reklamowej Google oraz Google Display Network powinny mieć jasno określone cele. Pomożemy Ci je wytypować i dobrać najefektywniejsze grupy reklam.

Jak reklamy Google Ads wyświetlają się w wynikach wyszukiwania?

Reklamy Google Ads wyświetlają się w różnych miejscach. Dzięki temu bez trudu dopasujesz formę reklamy do swoich odbiorców.

Oto lista lokalizacji, w jakich może wyświetlać się reklama Google Ads:

  • reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania Google – to najpopularniejszy format reklamy Google Ads, który wyświetla się nad wynikami organicznymi,
  • reklamy produktowe – szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych, wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google lub zakładce Zakupy,
  • banery w sieci reklamowej Google Ads – skierowane do różnych grup odbiorców,
  • reklamy w serwisie YouTube – reklamy wideo w formie krótkich spotów reklamowych,
  • reklamy w skrzynce Gmail – przypominające nieprzeczytane wiadomości e-mail,
  • reklamy w mapach Google – wyświetlają się w panelu po lewej stronie ponad listą szukanych miejsc,
  • remarketing – reklamy Google Ads kierowane do osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę internetową.

Dzięki odpowiedniej konfiguracji kampanii Google Ads reklama wyświetli się tam, gdzie potencjalni klienci sklepów internetowych mają szansę ją zobaczyć. Nie wiesz, czy wybrać promocje w mapach Google, czy reklamy wideo? Pomożemy Ci podjąć decyzję i wykorzystać potencjał reklam Google.

Jak przygotować kampanię Google Ads w wyszukiwarce Google?

W Google Ads (dawniej Google AdWords) dostępne są następujące typy kampanii:

  • Kampania w sieci wyszukiwania Google, czyli płatne wyniki wyszukiwania Google.
  • Kampania w sieci reklamowej display network, reklamy podążające za użytkownikiem.
  • Kampania performance max, która daje dostęp do wszystkich zasobów reklamowych w ramach jednej kampanii, zautomatyzowanej przy pomocy AI.
  • Kampania Google Ads generujące popyt, która pozwala dotrzeć do użytkowników przez Google Discover, YouTube czy Gmail.
  • Kampania produktowe PLA, która jest dedykowana dla sklepów internetowych i pomaga promować konkretne produkty.
  • Reklamy wideo, które służą do prezentacji informacji o produktach lub markach.
  • Kampania Google Ads promujące aplikacje i zachęcające do jej pobrania.
  • Kampania lokalna Google Ads, która zachęca do wizyty w sklepie stacjonarnym lub punktach usługowych.
  • Kampania remarketingowa skierowana do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę.

Kampanie reklamowe Google możesz ustawić według określonego schematu:

  1. Utwórz konto Google Ads.
  2. Określ cele reklamowe.
  3. Ustal budżet reklamowy.
  4. Wybierz formę płatności.
  5. Określ słowa kluczowe.
  6. Wybierz kampanię Google Ads.
  7. Utwórz reklamy tekstowe, graficzne lub wideo.

Nie czujesz się pewnie w konfiguracji kampanii Google Ads? Może zrobić to za Ciebie agencja reklamowa. Kampania internetowa Google Ads wymaga przede wszystkim wiedzy i doświadczenia. W ten sposób łatwiej uniknąć błędów i optymalnie wykorzystać założony budżet. Dlatego nie ustawiaj sam na siłę Google AdWords. Agencja Google Ads zrobi to za Ciebie. Nie zapomnij, że równie ważne jest monitorowanie i optymalizacja kampanii Google Ads w wyszukiwarce Google.

Jak tworzyć treści reklam pod kampanie Google Ads?

Reklamy Google AdWords wymagają przygotowania odpowiednich treści. Jak to zrobić dobrze? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę w sieci reklamowej Google:

  • Zastosuj chwytliwe nagłówki. To one decydują, czy użytkownik kliknie Twoją reklamę i wejdzie na stronę internetową. Zadbaj, aby nagłówki były trafne, informacyjne i unikatowe.
  • Podkreślaj unikalną wartość produktów. Reklama w wyszukiwarce Google powinna wyróżniać unikalne cechy i korzyści danej oferty. Musisz przekonać Internautę, że warto wybrać Twój sklep i produkt.
  • Stwórz zachęcające CTA. Call To Action wzywa do działania. Twoja reklama Google Ads powinna mieć jasny i zachęcający do działania CTA.
  • Dopasuj treść do grupy docelowej. Ty najlepiej znasz odbiorców Twoich produktów. Wiesz, jak z nimi rozmawiać. Reklama Google to forma komunikacji. Używaj języka i tonu, który koresponduje z Twoimi potencjalnymi klientami.
  • Wykorzystaj rozszerzenia reklamy. To fragment reklamy wyświetlający się w wyszukiwarce Google i nakłaniający do wejścia na stronę z ofertą.

Reklamy tekstowe wyświetlają komunikaty, które mają przekonać użytkownika do interakcji. To często decyduje o sukcesie kampanii Google Ads. Dlatego powinieneś zadbać o przyciągnięcie uwagi odbiorcy, przedstawić mu korzyści i zachęcić do działania. Podobnie funkcjonują reklamy graficzne czy reklamy wideo. Nie wiesz, jak się za to zabrać? Powierz tę misję agencji Google Ads. Dzięki temu kampanie Google Ads zaczną przynosić realne efekty.

Dlaczego agencja reklamowa Google Ads to dobry wybór?

Zarządzanie kampaniami Google Ads z pozoru wydaje się proste. Szkopuł w tym, żeby reklamy Google przynosiły efekty w postaci nowych zamówień. Do tego potrzebne są dobrze przygotowane kampanie reklamowe lub optymalizacja kampanii wykorzystywanych do tej pory. To szereg działań, na które Ty z pewnością nie masz czasu.

Co może zrobić dla Ciebie agencja reklamowa Google Ads?

  • wykonać audyt Google Ads,
  • przeanalizować konkurencję w wynikach wyszukiwania Google,
  • przeanalizować linki sponsorowane konkurencji,
  • przygotować kampanie reklamowe,
  • stworzyć kreacje graficzne oraz treści,
  • zoptymalizować kampanie Google Ads,
  • stworzyć grupy reklam,
  • przeanalizować wyświetlanie reklam (sprawdzennie, czy reklamy wyświetlają się prawidłowo),
  • zoptymalizować cost per click oraz cost per view,
  • prowadzić konto Google Ads Twojej firmy,
  • przygotować reklamę w mediach społecznościowych,
  • zdobyć potencjalnych klientów dla Twojego sklepu,
  • generować sprzedaż w wyszukiwarce Google.

Agencja Google AdWords połączy konto Ads z Google Analytics. Dzięki temu dowiesz się, jakie działania podejmuje użytkownik po wejściu na stronę internetową. Kampanie Google Ads obejmują szereg detali, dzięki którym Twoja strategia marketingowa stanie się skuteczniejsza w sieci wyszukiwania.

Chcesz stworzyć kampanie Google Ads i promować sklep w wynikach wyszukiwania? Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Zleć realizację kampanii Google Ads specjalistom. Agencja reklamowa Google Ad Words wykorzysta doświadczenie i zdobytą wiedzę do stworzenia i późniejszej optymalizacji kampanii. Pozyska dla Ciebie potencjalnych klientów i pomoże zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie. Skuteczne kampanie Google Ads pomogą rozwinąć Twój biznes e-commerce.

Jak podnieść efektywność kampanii Google Ads w e-commerce?

Prowadzenie kampanii Google Ads musi być efektywne. Jak to osiągnąć? Wpływ na kampanie Google AdWords ma wiele czynników. Oto najważniejsze:

  • Właściwe targetowanie odbiorców. Skuteczne kampanie reklamowe Google są ukierunkowane na określoną grupę odbiorców. To mają być osoby potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami.
  • Określenie jasnych celów. Zdefiniuj, jaki cel chcesz osiągnąć w kampaniach Google Ads. To może być zwiększenie ruchu na stronie, generowanie leadów czy sprzedaż.
  • Właściwie dobierz słowa kluczowe. Zadbaj, aby były powiązane z Twoją ofertą i odpowiadały na intencje wyszukiwania użytkowników.
  • Stwórz kreatywne i przekonujące reklamy. Reklamy pod kampanię Google Ads powinny być kreatywne, przekonujące i spełniające oczekiwania użytkowników.
  • Zoptymalizuj stronę docelową. Na stronach docelowych muszą znaleźć się wartościowe treści dopasowane do etapu lejka sprzedażowego.

Wykorzystaj reklamę Google Ads do podniesienia efektywności sprzedaży w sklepie.

Agencja AdWords – ile kosztuje kampania Google Ads w e-commerce?

Kampania Google Ads wymaga określonych nakładów finansowych. Koszty reklamy w Google AdWords mogą być zróżnicowane i zależą od kilku czynników:

  • Typ kampanii Google Ads. Różne typy kampanii Google Ads mają odmienne modele cenowe. Kampanie w sieci wyszukiwania bazują na modelu CPC. Kampanie w sieci reklamowej Google opierają się często na modelu CPM.
  • Słowa kluczowe. Stawki za kliknięcia słów kluczowych są bardzo zróżnicowane i zależą od ich konkurencyjności oraz popularności. Jak łatwo się domyślić popularne i konkurencyjne frazy są droższe.
  • Jakość reklamy Google Ads. Google AdWords ocenia jakość reklam na podstawie wielu czynników jak trafność fraz kluczowych, CTR czy jakość strony docelowej. W efekcie reklamy Google Ads o wyższej jakości mają często niższe CPC.
  • Konkurencja w branży. Przy konkurencyjnych branżach, gdzie zysk z jednego klienta jest duży, koszt kliknięcia także będzie wysoki. Zazwyczaj dotyczy to m.in. finansów czy nieruchomości.

System Google Ads działa na zasadzie aukcji. Reklamodawcy określają maksymalną kwotę, jaką mogą zapłacić za kliknięcie, tysiąc wyświetleń, konwersję etc. Cennik kliknięć w Google Ads jest bardzo zróżnicowany i waha się od kilku groszy do nawet kilkuset złotych. Ceny wyświetleń reklamy również zmieniają się w zależności od specyfiki i konkurencyjności branży.

Ostateczny koszt kampanii Google Ads zależy przede wszystkim od indywidualnych potrzeb i celów reklamodawcy, a także skuteczności przygotowanych kampanii reklamowych. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio zoptymalizować grupy reklam Google na koncie Google Ads.

Więcej na ten temat znajdziesz w zakładce Google Ads koszt reklamy. Tam szczegółowo omawiamy potencjalne wydatki w przypadku Google Ads.

Jak zoptymalizować koszty kampanii Google Ads?

Możesz zoptymalizować koszty kampanii Google Ads dzięki wdrożeniu kilku rozwiązań:

  • unikaj słów kluczowych o dużej konkurencji i wysokiej stawce za kliknięcie,
  • dokładnie określ grupę docelową na podstawie lokalizacji, demografii, zainteresowań itp.,
  • zoptymalizuj stronę docelową pod kątem doświadczeń użytkownika oraz konwersji,
  • dopasuj reklamy do wybranych słów kluczowych.

Certyfikowana agencja AdWords będzie w stanie zoptymalizować koszty kampanii Google Ads tak, aby osiągnąć najlepsze efekty bez rujnowania Twojego budżetu. W ten sposób możesz wykorzystać pełen potencjał reklam Google AdWords.

Jakie korzyści dla e-commerce przynoszą reklamy w wyszukiwarce Google?

Kampanie Google Ads pozwalają tworzyć reklamy widoczne dla milionów użytkowników na całym świecie. Dzięki właściwym ustawieniom reklam Google AdWords możesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.

Oto lista najważniejszych zalet kampanii Google Ads:

  • Globalny zasięg reklamy Google Ads. Blisko 90% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google. W Polsce ma ona pozycję monopolisty. Kampanie reklamowe Google Ads mogą uruchamiać nawet małe firmy. To potężne narzędzie reklamy również dla branży e-commerce. Nawet lokalne sklepy aktywnie prowadzą sprzedaż wysyłkową do odbiorców na całym świecie.
  • Łatwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej. Precyzyjne targetowanie kampanii Google Ads pomaga dotrzeć do odbiorców, którzy faktycznie szukają asortymentu dostępnego w Twoim sklepie. To z kolei przekłada się na skuteczność kampanii Google Ads i szansę poprawienia wyników sprzedaży.
  • Możliwość przygotowania różnych form reklamy Google Ads. W sieci reklamowej Google Ads możesz publikować reklamy wideo, reklamy graficzne i reklamy tekstowe. Co istotne wyświetlają się one w różnych miejscach jak poczta Gmail czy kanał YouTube. W Google AdWords możesz także uruchomić reklamy remarketingowe i dopasować je do kampanii reklamowych
  • Proste monitorowanie kampanii Google Ads. Już po kilku dniach możesz obserwować skuteczność kampanii Google Ads. Dzięki temu jesteś w stanie na bieżąco reagować w razie niezadowalających efektów. Pozyskane informacje ułatwią późniejsze dostosowanie reklamy Google Ads do rzeczywistych potrzeb użytkowników.
  • Kontrola wydatków na kampanie Google Ads. W Google Ads AdWords łatwo ustalisz wysokość maksymalnej opłaty za kliknięcie. Możesz także określić kwotę do wykorzystania w danym dniu. Dzięki temu unikniesz utraty kontroli nad wydatkami na reklamy Google Ads. Jednocześnie pamiętaj, że zbyt niski budżet reklamowy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Dlatego warto zoptymalizować kampanie reklamowe Google Ads również pod kątem kosztów.

Dobra agencja Google Ads ułatwi Ci wykorzystanie wszystkich zalet sieci reklamowej Google i zwiększy szanse dotarcia do potencjalnych klientów. Efektem będzie generowanie ruchu na stronie docelowej i zwiększenie współczynnika konwersji.

Chcesz wdrożyć skuteczne kampanie Google Ads dla swojego sklepu i do maksimum wykorzystać założony budżet reklamowy? A może już korzystasz z tej formy promocji dla e-commerce? Nasza agencja marketingowa zapewni Ci kompleksowe wsparcie. Wykonamy audyt Google Ads. Zaproponujemy prowadzenie kampanii Google Ads. Przygotujemy linki sponsorowane. Nasi specjaliści Google Ads określą optymalny „cost per click” dla Twoich produktów. Wybierzemy optymalne formaty reklam w ramach Google Ads. Pomożemy Ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Sprawimy, że kampanie reklamowe AdWords zaczną przynosić realne profity dla Twojego biznesu.