Blog

Czy warto korzystać z przycisku „Promuj post” w 2021 roku?

Korzystanie z przycisku „Promuj post” wywołuje wiele skrajnych opinii. Z jednej strony ta opcja jest prostym i szybkim kreatorem reklam. Jednocześnie jej funkcjonalność wydaje się bardzo ograniczona. Dlatego postanowiliśmy zmierzyć się z tym tematem i jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy warto klikać przycisk „Promuj post”.

Korzystanie z przycisku „Promuj post” wywołuje wiele skrajnych opinii. Z jednej strony ta opcja jest prostym i szybkim kreatorem reklam. Jednocześnie jej funkcjonalność wydaje się bardzo ograniczona. Dlatego postanowiliśmy zmierzyć się z tym tematem i jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy warto klikać przycisk „Promuj post”. Czy jest dla niego jakaś realna alternatywa?

Jak przycisk „Promuj post” ogranicza możliwości reklamy?

We wstępie wspominaliśmy o prostocie używania przycisku „Promuj post”. Łatwość obsługi tej formy promowania wiąże się niestety z dużymi ograniczeniami funkcjonalności. Pierwszym z nich jest wybór grupy docelowej. W przypadku przycisku „Promuj post” to algorytm Facebooka ustala, do kogo zostanie skierowana Twoja reklama. Oczywiście masz przy tym możliwość określenia kilku parametrów, które pozwolą skierować reklamę do:

  • osób, które lubią Twój fanpage,
  • osób, które lubią Twój fanpage oraz ich znajomych,
  • nowej grupy odbiorców utworzonej według miejsca, wieku, płci, zawodu, zachowania lub zainteresowań.

Niestety nie będziesz mógł stworzyć grup o charakterze niestandardowym. W ten sposób stracisz możliwość kierowania reklam na przykład do użytkowników odwiedzających wcześniej Twoją stronę lub pochodzących z bazy danych klientów.

Jaki jest tego skutek? Nie dotrzesz ze swoją reklamą do właściwej grupy odbiorców, tej na której najbardziej Ci zależy.. Zauważ, że nie masz pewności, czy algorytm Facebooka np. poprawnie wyłoni spośród znajomych Twoich fanów osoby, które pasują do profilu idealnego odbiorcy. Również tworzenie nowej grupy jest mocno ograniczone i nie pozwala na przykład wyeliminować osób, które już należą do grupy Twoich fanów.

Przycisk „Promuj post” nie pozwala również na personalizację reklam. Wykorzystując tę opcję możesz promować treści, które zostały już opublikowane i są widoczne na Twojej tablicy. Nie jest to możliwe w przypadku postów ukrytych na „wallu”. W przypadku formatu linkpost, który kieruje odbiorców do wybranej strony, istnieje duże ryzyko, że zaczytany ze strony obrazek będzie ucięty. Dodatkowo nagłówek może nie być dopasowany do treści posta. Całość nie będzie zatem wyglądać zbyt profesjonalnie.

Kolejnym mankamentem opcji „Promuj post” jest ograniczenie kontroli nad umiejscowieniem  emisji reklam. Nie wybierzesz, w których konkretnych miejscach mają się wyświetlać – czy w prawej kolumnie, feedzie, a może artykułach ekspresowych. Jesteś ograniczony tylko wyborem między Facebookiem, Instagramem i Messengerem. Korzystając z tej funkcji, również nie będziesz w stanie dokładnie skonfigurować czasu trwania kampanii oraz harmonogramu wyświetlania reklam. 

W przypadku opcji „Promuj post” nie możesz w pełni kontrolować kosztów reklamy – nie określisz np. maksymalnej kwoty, jaką jesteś w stanie zapłacić za wyświetlenia  reklamy, czy za konwersję w postaci zakupu . Stawka jest automatycznie sugerowana przez Facebooka. Niestety nie zawsze może być ona dla Ciebie korzystna. Dodatkowo masz wyłączone opcje optymalizacji reklamy, czyli jedno z najbardziej istotnych ustawień technicznych reklamy. Wybierając właściwą optymalizację definiujesz odbiorców reklam, wpływając na uzyskiwany rezultat. Jeśli na przykład wybierzesz optymalizację pod kątem kliknięć linku, reklama będzie wyświetlana osobom, które z największym prawdopodobieństwem klikną link, a nie tym którzy lubią tylko rozdawać lajki czy serduszka pod postami. Przycisk „Promuj post” niestety nie daje Ci takiego wyboru.

Jak skutecznie promować bez … klikania „Promuj post”?

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna – Menedżer reklam! Dlaczego warto wybrać właśnie tę drogę promocji? Menedżer reklam daje Ci możliwość optymalizacji reklam pod kątem osiągania ściśle określonych konwersji na Twojej stronie firmowej, aplikacji lub Messengerze. Wykorzystując Piksel Facebooka, ukierunkujesz promocję na wykonanie przez użytkownika konkretnej czynności. Może nią być na przykład dodanie produktu do listy życzeń, koszyka lub jego zakup. W momencie, gdy użytkownik wykona pożądane działanie, zostanie ono zapisane w raporcie jako konwersja. Promując posty z poziomu fanpage, nie masz możliwości skorzystania z funkcji śledzenia za pomocą Piksela.

Menedżer reklam pozwala realizować kampanię, opierając się na katalogu produktów dostępnych na Twojej stronie. Ponadto możesz retargetować reklamy do konkretnych grup odbiorców. Przykład? Prezentowanie reklamy osobom, które w ciągu ostatnich 14 dni wyświetliły produkt na Twojej stronie firmowej lub dodały go do koszyka. Bazując na katalogu produktów, możesz tworzyć wiele niestandardowych kombinacji. W efekcie masz szansę proponować klientom, którzy dokonali już zakupu, inne produkty z Twojej oferty.

Menedżer reklam pozwala m.in. na:

  • wybór miejsca wyświetlania reklamy na Facebooku (kanał aktualności, relacje),
  • dostosowanie reklamy do konkretnego typu urządzenia (laptop, smartfon),
  • dowolne ustawianie dni tygodnia oraz godzin emisji reklam,
  • elastyczne określanie limitu budżetu (dzienny lub całkowity).

Korzystając z Menedżera reklam, możesz nawet określić konkretny model telefonu odbiorcy, do którego skierujesz reklamę!

Każdy biznes dąży do optymalizacji kosztów, która przekłada się na zwiększenie dochodu. Podobnie jest z budżetem reklamowym. Jeżeli nie chcesz „przepalić” swoich środków, to powinieneś zrezygnować z klikania „Promuj post”. Menedżer reklam wydaje Ci się zbyt skomplikowany? Skorzystaj z pomocy naszej agencji, która zaplanuje, zoptymalizuje i wdroży dla Twojej firmy kampanie reklamowe na Facebooku. W krótkim czasie przekonasz się, jak wiele możesz zyskać dzięki przemyślanemu planowaniu działań promocyjnych z wykorzystaniem najbardziej efektywnych narzędzi.