TikTok dla firm – jak wyróżnić się w tłumie?
TikTok dla firm to potężne narzędzie promocji marki. Platforma ma aktualnie ponad 1 miliard aktywnych użytkowników. To oznacza, że 20% populacji naszej planety korzysta z Tik Toka. Aż 90% z nich zagląda na platformę codziennie. Ogromny potencjał mają także TikTok Adsy w e-commerce. Oczywiście pod warunkiem publikowania angażujących treści. Chcesz zacząć reklamować swoją markę na Tik Toku? Sprawdź, jak wyróżnić się spośród konkurencji.
TikTok dla firm – kim są Twoi potencjalni klienci?
Jeśli chcesz promować swoją markę na Tik Toku, to powinieneś lepiej poznać użytkowników tej platformy społecznościowej. Aż 63% z nich ma od 19 do 29 lat. Tylko 19% użytkowników to osoby po 40. roku życia. To oznacza, że większość osób korzystających z Tik Toka należy do Pokolenia Z. Oto 6 głównych cech tej grupy odbiorców:
- 95% ma dostęp do smartfona,
- 45% jest zawsze online,
- dbają o prywatność i udostępniane przez siebie dane,
- preferują informacje w formie zdjęć lub filmów,
- wolą spersonalizowane rekomendacje,
- odczuwają strach przed przegapieniem aktualnych informacji i trendów.
Pokolenie Z to wzrokowcy, którzy nie przepadają za treściami pisanymi. Bardziej przemawiają do nich zdjęcia i filmy. Stąd też tak duża popularność Tik Toka oraz Instagrama w tej grupie wiekowej. Pokolenie Z od najmłodszych lat ma styczność z mediami społecznościowymi. To nieodzowna część ich codziennego stylu życia.
Znasz już nieco lepiej użytkowników Tik Toka. Czy ich charakterystyka jest spójna z docelową grupą odbiorców Twojej marki? Mówiąc prościej, czy produkty oferowane w Twoim sklepie są dedykowane właśnie dla tego segmentu konsumentów? Jeśli znajdujesz elementy wspólne tych dwóch grup, to z pewnością warto zainwestować w reklamę Tik Tok dla firm.
Dlaczego warto inwestować w TikTok Ads w e-commerce?
Tik Tok jest pierwszą aplikacją spoza uniwersum Meta, która przekroczyła 3 miliardy pobrań. Według szacunków ekspertów do 2027 roku z tej platformy będzie korzystać ok. 2,25 miliarda użytkowników. Tik Tok jest dostępny w 155 krajach i 39 wersjach językowych.
Oto najważniejsze statystyki tej aplikacji:
- liczba aktywnych użytkowników (globalnie) to 1,58 miliarda,
- średni czas spędzany na Tik Toku wynosi 95 minut dziennie,
- przychody z aplikacji i reklam za IV kwartał 2023 roku – 707 milionów Euro (globalnie).
A jak przedstawiają się statystyki Tik Toka dla Polski?
- Aplikacja ma 13,7 miliona aktywnych użytkowników (dane z listopada 2023 roku).
- Dla 11,8% użytkowników to ulubiona platforma social media.
- Potencjalna grupa odbiorców reklam TikTok Ads w e-commerce to 11,52 miliona.
- Większość użytkowników to kobiety (50,4%).
Dlaczego właśnie Ty masz postawić na TikToka dla firm? Oto 4 główne powody:
- Stale rosnąca baza użytkowników
Ogromna baza użytkowników otwiera szanse dotarcia do imponującej grupy odbiorców. Jednocześnie dynamika rozwoju platformy jest cały czas bardzo wysoka. Jeśli zaczniesz promować swoją markę już teraz, to masz szansę zbudować silną pozycję i wypracować przewagę nad konkurencją.
- Młoda grupa odbiorców
Pokolenie Z chętnie wykorzystuje platformę do odkrywania trendów i podejmowania decyzji zakupowych. Tik Tok staje się dla nich pierwszoplanowym źródłem informacji. W ten sposób zyskuje przewagę nad tradycyjnymi wyszukiwarkami.
- Duże zaangażowanie użytkowników
Użytkownicy Tik Toka nie ograniczają się jedynie do konsumowania treści. Odbiorcy są bardzo aktywni, reagują komentarzami i udostępnieniami. Tworzą również własne odpowiedzi na trendy. Dzięki temu łatwiej zbudować zaangażowaną społeczność wokół marki i przekształcić ją w lojalnych klientów.
- Reagowanie na trendy
Dla marek działających w branży e-commerce TikTok jest narzędziem, które pozwala natychmiast reagować na szybko zmieniające się trendy i preferencje użytkowników. W łatwy sposób możesz tworzyć treści aktualizujące Twoją ofertę i wykorzystywać nagły wzrost popularności konkretnych produktów lub idei.
Czy wiesz, że…
…średni czas jednej sesji na Tik Toku wynosi 10,85 minut. Dzięki temu jest to obecnie najbardziej angażująca aplikacja.
Jakie są najpopularniejsze trendy TikTok Ads w e-commerce?
Prowadzenie social media wymaga znajomości trendów obowiązujących wśród użytkowników danej platformy. Nie inaczej jest w przypadku Tik Toka dla firm. Oczywiście trendy się zmieniają. Dlatego nie traktuj ich jako stałą strategię działania.
Przygotowaliśmy dla Ciebie 5 aktualnych trendów na firmowego Tik Toka:
- Wyzwania
Na pewno pamiętasz #icebucketchallenge czy #hot16challenge. Takie wyzwanie możesz zbudować wokół własnych produktów. Prowadzisz sklep odzieżowy? Przygotuj challenge dotyczący stworzenia 3 stylizacji z konkretnym produktem z Twojej oferty. Oczywiście zacznij od siebie. Do promocji wyzwania wykorzystaj TikTok Adsy w e-commerce. Challenge zachęca użytkowników do nagrywania wideo i wrzucania ich na swój profil z odpowiednim oznaczeniem i hashtagiem. Dzięki temu informacja o Twojej marce dociera do wielu nowych użytkowników.
- Filmy instruktażowe
Tutoriale to znany format, który nie tylko wspiera generowanie ruchu, ale przede wszystkim buduje Twój wizerunek jako profesjonalisty w danej dziedzinie. Filmy instruktażowe pomagają w rozwiązaniu konkretnego problemu. Kontynuując wątek modowy – na swoim Tik Toku możesz zamieścić wideo, jak szybko stworzyć wiosenną stylizację lub jak dobierać kolory ubrań. W przypadku sklepu z produktami spożywczymi możesz nagrywać tutoriale na temat komponowania zdrowych posiłków lub szybkich przekąsek. Budujesz wizerunek profesjonalisty, a jednocześnie kierujesz uwagę na ofertę swojego sklepu.
- Projekty DIY (zrób to sam)
To filmy instruktażowe pokazujące, jak w kreatywny sposób wykorzystać produkty codziennego użytku. Ma to zachęcić użytkowników do ich przetestowania i udostępniania dalej tego materiału. Część środków reklamowych z TikTok Adsów w e-commerce możesz przeznaczyć właśnie na tego typu treści. Pokaż swoim odbiorcom, jak mogą w niekonwencjonalny sposób wykorzystać Twoje produkty. Dużym atutem tych filmów jest zaprezentowanie alternatywnych i zazwyczaj tańszych rozwiązań, które są przydatne na co dzień. Z tego typu materiałów możesz zrobić cotygodniowy cykl.
- Sesje Q&A
W nagraniach z pytaniami i odpowiedziami możesz wykorzystać wszystkie informacje, jakie docierają do Ciebie od klientów. Nie zawsze są to tematy łatwe. Często dotyczą np. reklamacji czy konkretnych problemów dotyczących danego produktu. Sesje Q&A zwiększają zaangażowanie odbiorców. Jednocześnie pokazują, że nie boisz się trudnych pytań. To buduje zaufanie do marki. Taką sesję możesz zorganizować online i na bieżąco rozwiązywać zgłaszane problemy.
- Wideo zza kulis
Planujesz TikTok Adsy w e-commerse? Uwzględnij w nich publikację materiałów zza kulis. To dobry sposób na skrócenie dystansu między Tobą a odbiorcami. Przybliż działanie firmy oraz wartości marki. Pomóż odbiorcom utożsamić się z nimi. Dobrym przykładem wideo zza kulis jest pokazania dnia z życia pracownika konkretnego działu Twojej firmy. Oczywiście możesz zrobić z takich materiałów cały cykl.
Prowadzenie TikToka to z jednej strony duże wyzwanie, a z drugiej doskonała okazja do promocji Twojej marki. Wszystkie omówione trendy możesz wykorzystać podczas planowania publikacji na TikTok Ads w e-commerce. Nie zapomnij też o systematycznym śledzeniu rankingu popularności poszczególnych typów materiałów. Dzięki temu zyskasz przewagę nad konkurencją. Pamiętaj, aby wykorzystywany trend był komplementarny z Twoją marką. Zadbaj o autentyczność, która ma kluczowe znaczenie dla odbiorców.
Czy wiesz, że…
…aż 78% użytkowników Tik Toka szuka na nim zabawnych lub rozrywkowych treści, a 35,1% za jego pośrednictwem obserwuje ulubione marki? Tik Tok dla 32,4% użytkowników jest także narzędziem informacyjnym do śledzenia aktualnych wydarzeń.
Jak publikować treści na TikToku dla firm?
Na sukces Tik Toka wpływa z pewnością różnorodność publikowanych treści. Ważna jest także regularność. Jeśli chcesz, aby Twoje treści wyświetlały się użytkownikom jak najczęściej, to podczas ich publikacji powinieneś przestrzegać kilku zasad. Dlaczego? Ze względu na algorytm Tik Toka. Co to takiego? To zbiór reguł i procedur, od których zależy wyświetlanie treści na platformie. Idea jest taka, aby jak najlepiej dopasować treści do odbiorców. Jeśli publikujesz wideo na Tik Toku dla firm, to algorytm wyświetli je użytkownikom najbardziej potrzebującym tych treści.
Oto lista 5 najważniejszych czynników rankingowych, od których w znacznej mierze zależy rekomendacja materiałów na Tik Toku:
- Ilość publikowanych treści
Kluczem do sukcesu Twojego Tik Toka jest regularność. Oczywiście nie oznacza to, że musisz powtarzać publikację treści co do sekundy. To akurat ma znaczenie, ale na YouTube. W przypadku TikToka dla firm zalecana jest po prostu systematyczność. I tutaj nie można podać jednej złotej liczby. Każda grupa odbiorców ma nieco inne potrzeby. Optymalna liczba treści wynosi 1-4 dziennie. To jest wariant wyjściowy, który powinieneś analizować i na tej podstawie ewentualnie modyfikować ilość publikacji.
- Czas publikacji
Tutaj również nie ma uniwersalnej recepty dla każdego konta. Optymalny czas publikacji zależy od grupy odbiorców oraz ich zachowań. Agencja Buffer przeprowadziła badania. Na ich podstawie określono, że największe zaangażowanie użytkowników możesz uzyskać, publikując treści we wtorki o 16, piątki o 8 rano i w soboty o 14.
- Lokalizacja
Co prawda brak jest twardych danych, ale marketerzy przypuszczają, że algorytm Tik Toka może promować materiały cieszące się zainteresowaniem w danej okolicy. Co to oznacza w praktyce? Jeśli wideo zanotuje dużo wyświetleń przez użytkowników np. z Białegostoku, to prawdopodobnie algorytm będzie częściej prezentował treści Internautom z tego obszaru. To szczególnie ważne w przypadku, jeśli zechcesz zorganizować lokalną promocję za pośrednictwem TikTok Ads w e-commerce.
- Interakcje
Jeśli Twój Tik Tok dla firm angażuje użytkowników, to algorytm będzie częściej wyświetlał publikowane na nim materiały. Największe znaczenie mają komentarze oraz udostępnienia wrzucanych treści. Dzięki nim jest większa szansa, że materiały będą częściej wyświetlać się w zakładce Dla Ciebie innych użytkowników.
- Zaangażowanie
Oprócz interakcji ważne jest także zatrzymanie uwagi oglądających. Im więcej czasu użytkownicy poświęcą na oglądanie Twojego filmu, tym lepsza ocena algorytmu. Materiały, które są często oglądane do końca, mają większą szansę osiągnąć duży zasięg.
Czy wiesz, że…
…aktywność na Tik Toku może wpłynąć na Twoją pozycję w Google? Oczywiście nie w bezpośredni sposób. Regularna publikacja zwiększy ilość wzmianek o Twojej marce i odnośników do witryny pojawiających się w wynikach wyszukiwania. A to w bezpośredni sposób wpłynie na poprawę widoczność Twojej marki w Google.
TikTok Ads dla firm to narzędzie promocji, które może przynieść Ci realne zamówienia, a także wzmocnić pozycję Twojej marki wśród określonych grup odbiorców. Wykorzystanie TikTok Adsów w e-commerce to obecnie must have każdego przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż online. Chcesz wypromować swoją markę wśród pokolenia Z? Nasza agencja marketingowa pomoże Ci zbudować lojalne grono odbiorców Twoich produktów.