Blog

Reklamy na Instagramie – 5 błędów których powinieneś unikać

Czy wiesz, że 80% kont na Instagramie obserwuje jakąś firmę? W Polsce aż 11 milionów osób ma profil w tym kanale społecznościowym. To oznacza prawie 9 milionów użytkowników, którzy mogą potencjalnie obserwować konto Twojej firmy w social media. Niestety przez błędy w marketingu na Instagramie wielu przedsiębiorców traci nie tylko potencjalnych klientów, ale także szansę dotarcia do nowych odbiorców. Jak skutecznie promować markę na Instagramie? Poznaj najczęstsze reklamowe błędy na Instagramie i dowiedz się, jak ich unikać. Zapraszamy do lektury!

Reklamy na Instagramie. Błędy lub brak strategii działania

Strategia marketingowa to plan działania zakładający cel oraz drogi do jego osiągnięcia. To element, od którego powinieneś zacząć. Niestety w wielu przypadkach opracowanie strategii marketingowej jest zupełnie pomijane. Często też napotykamy reklamowe błędy na Instagramie w zakresie przygotowania planu działania. O co dokładnie chodzi?

Twoja strategia marketingowa na Instagramie powinna uwzględniać następujące elementy:

  • wyróżniki marki jak cena, doświadczenie w branży, obsługa klienta, jakość produktu czy dodatkowe benefity,
  • styl komunikacji z odbiorcami reklam, który może być luźniejszy lub bardziej formalny,
  • grupy lub zakres tematyczny, w obrębie których będzie prowadzona komunikacja,
  • filtry i hashtagi, które będą używane w reklamach dla zachowania spójności przekazu.

Dużym błędem w marketingu na Instagramie jest działanie na „oślep”. Oznacza to publikację przypadkowo wybranych zdjęć czy filmów. Brak wyraźnie określonego celu rozbija wszystkie kolejne działania. Zastanów się, co chcesz osiągnąć przez publikację treści reklamowych na Instagramie. Twoim celem jest budowanie świadomości i rozpoznawalności marki. A może głównym założeniem jest generowanie ruchu i sprzedaż? W zależności od celu różnić się będzie treść publikowanych postów.

Prowadzenie Instagrama wymaga szczegółowo opracowanej strategii działania. Dlatego przed publikacją postów zastanów się, po co chcesz się komunikować z odbiorcami za pośrednictwem tego kanału? Dokładnie sprecyzuj cele i korzyści, jakie ma przynieść obecność Twojej firmy na Instagramie. Dopiero potem zajmij się opracowaniem planu publikacji treści. Brak lub niewystarczające opracowanie strategii należą do najczęstszych błędów w reklamie na Instagramie. Teraz możesz ich uniknąć.

Reklamowe błędy na Instagramie. Niedostosowanie komunikacji do odbiorców

To kolejny częsty błąd w reklamie na Instagramie. Czy wiesz, jakie treści promuje ta platforma social media? Odpowiedź jest bardzo prosta – atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej. Nawet jeśli idealnie skonfigurujesz reklamę na Instagramie, to bez ciekawej treści ona po prostu zginie w gąszczu bezwartościowego contentu.

Jakie są najczęstsze reklamowe błędy na Instagramie dotyczące komunikacji z odbiorcami?

  • Niska jakość reklam i brak dbałości o interakcję z odbiorcami. Instagram promuje reklamy o wysokim współczynniku zaangażowania. Dlatego najpierw sprawdź organicznie, co najlepiej działa na Twoich odbiorców, a dopiero potem ustalaj budżet na reklamę.
  • Wybór jednego formatu reklamy. Częsty błąd w marketingu na Instagramie. Każdy format jest oceniany w inny sposób. Warto dostosować przekaz do rodzaju treści. Przykład? Reelsy pomagają dotrzeć do nowych grup odbiorców. Instastories podbijają zaangażowanie u obserwujących.
  • Niewystarczająca ilość postów oraz brak interakcji z odbiorcami. Z pozoru prozaiczny błąd reklam na Instagramie. Niekonsekwencja w harmonogramie publikacji znacznie utrudnia budowanie zaangażowanej społeczności. Nie możesz dopuścić do sytuacji, w której przez miesiąc nie publikujesz nic na swoim profilu. Równie ważne jest prowadzenie dialogu z użytkownikami. Pamiętaj, że żaden komentarz nie może pozostać bez odpowiedzi.
  • Zbyt krótkie akcje promocyjne. Dwudniowa promocja to stanowczo za mało. Chyba że sama akcja jest unikatowa, a Ty masz dużą bazę do remarketingu. W przeciwnym wypadku taki czas trwania będzie błędem w reklamie na Instagramie. Pamiętaj, że algorytm Meta potrzebuje czasu, aby reklama z fazy uczenia przeszłą do maksimum efektywności.
  • Nieprzekonujący przekaz reklam na Instagramie. Błędy w tym przypadku dotyczą braku języka korzyści w treści kreacji. Powinieneś jasno pokazywać odbiorcom, co jest wyjątkowego w Twoich produktach czy usługach. Najprostszym sposobem jest przejrzenie konkurencyjnych reklam na Instagramie. Błędy innych firm będą dla Ciebie nauką. Zobacz, co publikuje konkurencja i zrób to trochę lepiej.
  • Niewykorzystany dowód słuszności. Klasyczny błąd w reklamie na Instagramie. A przecież jednym z Twoich priorytetów jest zdobycie zaufania klientów. Możesz je zaskarbić przez rekomendacje, czyli opinie innych użytkowników. Wykorzystaj społeczny dowód słuszności w swoich kreacjach, aby zwiększyć poziom zaufania do Twojej marki.

Prowadzenie Instagram Ads wymaga przyjęcia odpowiedniej strategii komunikacji. Począwszy od formatu reklamy, contentu, częstotliwości publikacji, a kończąc na interakcjach z użytkownikami. Nie popełniaj kolejny raz tych samych reklamowych błędów na Instagramie.

Reklama na Instagramie. Błędy w ustawieniach parametrów reklamy

Wiesz, co najmocniej przepala budżet reklamy na Instagramie? Błędy w konfiguracji. Oto najczęstsze sytuacje:

  • Nieprawidłowy wybór formatu reklamy. Tego typu błędy reklam na Instagramie obniżają skuteczność kreacji. Dlaczego? Ponieważ źle dobrany format ucina grafikę lub tworzy puste pola. W efekcie ważna część kreacji może się po prostu nie wyświetlić, a Twoja reklama na IG nie przyniesie oczekiwanych efektów.
  • Monotonność przekazu reklamy na Instagramie. Błędy w tym obszarze dotyczą powtarzania tej samej treści reklamowej. To szybko nudzi odbiorców i sprawia, że przestają zwracać uwagę na Twoje komunikaty. Jak uniknąć takich błędów reklam na Instagramie? Twórz zróżnicowane warianty grafik do mediów społecznościowych. Testuj te same grafiki z różnymi hasłami. Przygotuj kilka wariantów copy do jednej reklamy.
  • Nadmierne zawężenie grupy odbiorców. Skupienie na wąskiej grupie docelowej wydaje się świetnym pomysłem, który podniesie skuteczność kampanii. Niestety tak szczegółowa segmentacja może ograniczać zasięg reklam i przepalać budżet. Wąskie targetowanie sprawia, że docierasz z identycznym przekazem do tych samych osób. W efekcie kreacja szybko się nudzi. Kolejnym problemem jest brak fundamentów pod remarketing. Bazując na wąskiej grupie docelowej, również możesz przepalić budżet.
  • Błędnie skonfigurowany Pixel. Sprawdź go przed pierwszym uruchomieniem reklamy na Instagramie. Błędy w tym miejscu to nie rzadkość. Najczęściej powodem jest nieprawidłowy kod waluty, brak nazwy zdarzenia, wiele zdarzeń wysyłanych na jedno działanie, nadmiarowe zdarzenia zakupu lub zduplikowane zdarzenia. Przetestuj zdarzenia w czasie rzeczywistym. W ten sposób zweryfikujesz poprawność wszystkich konwersji i interakcji.
  • Używanie przycisku Promuj post zamiast Menedżera reklam na Instagramie. Błędy zaliczane do kategorii klasycznych. Wiele osób wybiera wygodniejszą opcję i wciska przycisk Promuj post. To szybki sposób na uruchomienie kampanii, który jednocześnie nakłada wiele ograniczeń. Jakich? Masz do wyboru jedynie 3 cele reklamowe i możesz promować wyłącznie treści, które wcześniej opublikowałeś na feedzie. Menedżer reklam daje Ci o wiele więcej możliwości.

Teraz już wiesz, jak prawidłowo ustawić reklamy na Instagramie? Błędy przedstawione powyżej możesz w łatwy sposób wyeliminować. Dzięki temu podniesiesz efektywność kampanii. Pamiętaj, że tego typu reklamowe błędy na Instagramie niepotrzebnie przepalają twój budżet. Więc nie trać więcej ciężko zarobionych pieniędzy.

Błędy w reklamie na Instagramie. Niewykorzystanie potencjału bio i Meta Advantage+

Częste błędy reklam na Instagramie dotyczą niewykorzystania potencjału bio, czyli krótkiego opisu umieszczonego obok zdjęcia profilowego. To tak naprawdę wizytówka firmy. Możesz  umieścić na niej najważniejsze informacje. Sekcja bio ma zrobić dobre pierwsze wrażenie i zachęcić użytkownika do przejrzenia profilu. Do tej pory nie przykładałeś się do wypełniania sekcji bio? Wielu innych przedsiębiorców popełnia dokładnie te same błędy w marketingu na Instagramie. Tymczasem w tej sekcji można stworzyć atrakcyjny opis, który przyciągnie uwagę i skłoni do zaangażowania. To także jedyne miejsce, gdzie możesz wstawić klikalny link. Odpowiednio zredagowane bio i CTA skutecznie zwiększą ruch na stronie. Pamiętaj, że w tej sekcji możesz umieszczać także interaktywne elementy jak emotikony czy hashtagi.

Skuteczne prowadzenie social media wymaga dopracowanej reklamy na Instagramie. Błędy zdarzają się niestety także w zakresie niewykorzystania potencjału Meta Advantage+. Co to takiego? Jeśli zarządzasz sklepem internetowym z dużym asortymentem, to dzięki reklamom katalogu Meta Advantage+ możesz w sposób automatyczny prezentować rekomendowane produkty. Są one dopasowywane przez algorytm do zainteresowań i zamiarów użytkownika. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli użytkownik zainteresuje się konkretnym produktem z katalogu, to Meta automatycznie wygeneruje i skieruje do niego reklamę. W Meta Advantage+ możesz wykorzystać 2 opcje targetowania. Pierwsza pomaga w znajdowaniu potencjalnych klientów, a druga dotyczy remarketingu. Co dzięki temu zyskasz? Błędy reklam na Instagramie prowadzą do przepalania budżetu. Meta Advantage+ daje możliwość zaawansowanej personalizacji reklam oraz testowania wielu wariantów reklamowych. To pomaga optymalnie wykorzystać środki przeznaczone na reklamę.

Chcesz uniknąć błędów reklam na Instagramie? Wykorzystuj potencjał bio i Meta Advantage+.

Reklamy na Instagramie. Błędy w optymalizacji i analizie wyników kampanii

Reklamy w social mediach wymagają nieustannego testowania. To pozwala optymalizować kampanie i poprawiać ich skuteczność. Nieefektywna reklama na Instagramie? Błędów szukaj właśnie w optymalizacji. O ile w ogóle ją wykonujesz. Jak temu zaradzić?

  • Testuj różne wersje reklam. Dzięki temu zidentyfikujesz najskuteczniejsze elementy. Wyłącz kreacje o niskiej efektywności. One niepotrzebnie przepalają Twój budżet.
  • Analizuj wyniki kampanii. Błędy w marketingu na Instagramie często wynikają z braku analizy publikowanych reklam. Sprawdź, które formaty, grupy docelowe i rodzaje treści generują najlepsze wyniki. Wykorzystaj te dane do aktualizacji strategii i maksymalizacji stopnia zwrotu z inwestycji.
  • Monitoruj wyniki publikowanych reklam na Instagramie. Błędy dotyczą tu przede wszystkim zbyt długiej publikacji określonej kreacji. Pamiętaj, że odbiorcy po pewnym czasie męczą się danym formatem. Musisz wyłapać ten moment i dostarczyć im nowy bodziec. Sygnałem alarmowym będzie spadek zaangażowania lub wzrost kosztów za aktywność czy przejście na stronę.

Masz niezoptymalizowaną reklamę na Instagramie? Błędy zdarzają się każdemu. Teraz wiesz, jak je wyeliminować.

Chcesz promować swoją markę na Instagramie? To dobry krok w kierunku dotarcia do nowych odbiorców. Obawiasz się popełnienia błędów, które obniżą skuteczność reklam lub odbiją się negatywnie na Twoim wizerunku? Skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów.  Nasza agencja marketingowa przygotuje dla Ciebie indywidualną strategię i poprowadzi komunikację Twojej marki w mediach społecznościowych. Dzięki temu do maksimum wykorzystasz potencjał swojego brandu i unikniesz błędów w reklamie na Instagramie.