Blog

TikTok dla firm – czy na pewno warto?

Aktualnie TikTok jest najczęściej pobieraną aplikacją na świecie. Również w Polsce użytkowników wciąż przybywa i nie zapowiada się, aby szybko miało się to zmienić. Coraz wyraźniej zarysowuje się trend, w którym firmy włączają TikToka do promocji swoich marek i produktów. Czy warto? A jeśli warto, to co zrobić i jak prowadzić firmowy profil na TikToku, aby przyniósł on realne korzyści?

Firma na TikToku – czy na pewno warto?

Statystyki i liczby mówią same za siebie.

Aplikację pobrano już ponad 3 miliardy razy. Liczba aktywnych użytkowników przekroczyła 1 miliard. Liczba dziennych wyświetleń wszystkich filmów również wynosi około 1 miliarda. Ponad 60% użytkowników TikToka to osoby pełnoletnie, czyli takie, które samodzielnie mogą podejmować decyzje zakupowe. Te liczby cały czas rosną.

Drugim argumentem za tym, że warto, są zaawansowane algorytmy. Popularność na TikToku mogą zdobyć nawet te filmy, które publikowane są przez małe konta. Zdarzają się sytuacje, w których dany filmik po prostu staje się viralem i zdobywa wielką popularność w stosunkowo krótkim czasie. Nie ma konkretnych branż, które nadają się bądź nie nadają się na TikToka. Tutaj wszystko jest możliwe, wszystko może odnieść sukces, wszystko może stać się popularne. Najważniejsze jest, aby podejść do tej aplikacji z otwartością i odwagą.

Co warto wiedzieć o publikacji treści biznesowych na TikToku?

Jedną z największych zalet TikToka jest to, że praktycznie nie istnieje próg dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Nie ma znaczenia czy konto zostało założone wczoraj czy rok temu. Czy liczba obserwujących to 100 czy 10 000. Czy filmów na naszym koncie jest 10 czy 200. W takim razie co ma znaczenie? „Dobre” treści. Dobre to znaczy takie, które wpasowują się w aktualne trendy, są wysokiej jakości, przykuwają uwagę odbiorców. Algorytm TikToka jest zaawansowany i szybki, pozwala dotrzeć do dużej grupy nowych odbiorców w niedługim czasie, a przy tym dba o naszych stałych fanów wysyłając im powiadomienia o nowo wrzuconym filmie.

Takie podejście może wydawać się z pozoru dziwne i niestandardowe, bo jako użytkownicy jesteśmy przyzwyczajeni do Facebooka czy Instagrama, na których wyświetlają nam się głównie treści osób obserwowanych. TikToka od innych platform odróżnia też to, że jest tu sam format video. Nie ma zdjęć, nie ma tekstów, nie ma ankiet itp. Samo video, do którego użytkownicy aplikacji są już tak przyzwyczajeni, że po prostu scrollują w dół, aż coś przyciągnie ich uwagę.

Jak najefektywniej przyciągnąć tę uwagę?

Dynamika jest kluczowa w tak krótkich formach. Ważne jest wszystko, zaczynając od dźwięku, światła, jakości obrazu, kończąc na dodanych efektach czy filtrach. Mimo że to konto promujące firmę, powinniśmy dostosować się do klimatu TikToka i podejść do tego kreatywnie, swobodnie i z dużym luzem.

Dzięki temu, że TikTok cały czas rośnie i pnie się w górę, aplikacja otrzymuje częste aktualizacje. Wiąże się to z jej płynnym i bezbłędnym działaniem, ale też zmianami w algorytmach i funkcjach. Aby być na bieżąco z TikTokiem, trendami, panującymi zasadami warto po prostu śledzić co się dzieje z poziomu zwykłego użytkownika – obserwatora. Najlepszy sposób na poznanie TikToka, to po prostu korzystanie z niego. Z dwóch stron, i tej publikującej filmy i tej obserwującej innych.

TikTok – czy każda branża się odnajdzie?

Odpowiadając krótko – tak.

Odpowiadając dłużej… TikTok cały czas rośnie, rozwija się, ewoluuje. Coraz więcej osób prywatnych, ale też firm, dołącza i publikuje na TikToku. Każda branża, niezależnie czy jest to mała biblioteka miejska czy wielka firma sprzedająca meble, ma szansę zaistnieć i wypromować się na TikToku. Aplikacja umożliwia nam dotarcie do niesamowicie wielkiej grupy odbiorców, na pewno ktoś z nich będzie zainteresowany naszym produktem czy usługą. Nie tracimy niczego, oprócz czasu, publikując filmy.
Warto też wyważyć swoje działania w social mediach i nie porzucać nagle innych platform na rzecz TikToka. Niech ta aplikacja będzie po prostu dodatkiem, uzupełnieniem tego co mamy już zbudowane np. Na Facebooku czy Instagramie.

Na koniec, jeszcze raz krótko. Tak, na pewno warto promować firmę na TikToku. Zapytaj nas o ofertę prowadzenia konta na TikToku oraz obsługi reklamowej TikTok Ads.