Blog

Dlaczego reklama w social media jest potrzebna Twojej firmie?

Agencja ProjectUP specjalizuje się w planowaniu i realizowaniu kampanii reklamowych w sieciach społecznościowych. Dzięki nim dotrzesz do zupełnie nowych odbiorców i zwiększysz swoje szanse sprzedażowe poprzez generowanie nowych leadów czy kierowanie ruchu na stronę internetową.

  1. Facebook Ads (zwiększanie zasięgu, pozyskiwanie kontaktów, kierowanie ruchu na stronę www, sprzedaż produktów z katalogu)
  2. Instagram Ads (reklamy w formie zdjęć, reklamy wideo, reklamy w relacjach)
  3. LinkedIn Ads (promocja treści, wiadomości sponsorowane, reklamy tekstowe i dynamiczne)
  4. Remarketing (kampanie remarketingowe w portalach społecznościowych)

Dlaczego reklama w social media jest potrzebna Twojej firmie?

Zastanów się, w jakim celu założyłeś dla swojej firmy profil w mediach społecznościowych? Bo tak należy? Ponieważ każda szanująca się firma powinna być aktywna w Social Media? Główne cele, jakie powinny przyświecać obecności Twojej firmy w mediach społecznościowych to:

  • Komunikacja

Media społecznościowe to najszybszy sposób na komunikację z klientami. Informacje o nowościach czy promocjach przekazywane w social media są dużo częściej odczytywane i działają bardziej efektywne.

  • Budowanie zaufania

„Żyjący” profil w mediach społecznościowych to najlepsze świadectwo wiarygodności Twojej firmy. Dzięki niemu możesz budować zaufanie potencjalnych klientów do marki, produktów i usług.

  • Sprzedaż

Wiadomości, komentarze i reakcje w mediach społecznościowych to dla Ciebie kopalnia wiedzy o potrzebach i oczekiwaniach Twoich klientów. Te informacje pozwalają Ci bardziej efektywnie rozwijać swoją ofertę.

W tej układance brakuje jeszcze jednego elementu. Zakładając profil na Facebooku, Instagramie lub LinkedIn, liczysz także na realne korzyści w postaci nowych klientów. Chcesz ich pozyskać właśnie poprzez media społecznościowe. Najpierw jednak musisz do nich dotrzeć… I w tym miejscu pojawia się reklama społecznościowa.

Reklama społecznościowa

Jaki cel ma reklama społecznościowa na Facebooku, Instagramie i LinkedIn?

Reklama ma sprzedawać! Trudno nie przyklasnąć słuszności tego stwierdzenia. Jako doświadczona agencja social media wychodzimy jednak z założenia, że reklama w mediach społecznościowych powinna mieć o wiele szerszy kontekst. Uważamy, że jej główne cele to:

  • pozyskiwanie kontaktów, czyli tzw. leadów sprzedażowych B2B oraz B2C,
  • przekierowanie potencjalnych klientów do sklepu,
  • generowanie sprzedaży online,
  • zwiększanie zaangażowania społeczności wokół marki.

Reklama społecznościowa ma wzmocnić obecność Twojej firmy w social media oraz pomóc w realizacji konkretnych celów marketingowych.

Jakie usługi obejmuje reklama społecznościowa?

Realizujemy kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie oraz LinkedIn. Łączna liczba polskich użytkowników tych platform jest imponująca. Blisko 24 miliony kont to ogromny potencjał, który pomożemy Ci wykorzystać. Sprawnie obsługujemy systemy reklamowe Facebook Ads, Instagram Ads oraz LinkedIn Ads.

Celem kampanii Facebook Ads jest:

  1. zwiększanie zasięgu Twojego profilu firmowego,
  2. pozyskiwanie danych kontaktowych (leadów sprzedażowych),
  3. przekierowanie ruchu z social media na stronę firmową,
  4. sprzedaż produktów.

Kampania Instagram Ads skupia się na wizualnych formach reklamy. Najpopularniejsze wśród nich są:

  • reklamy w formie zdjęć,
  • reklamy wideo,
  • reklamy w relacjach.

W odróżnieniu od form reklamy popularnych na Instagramie LinkedIn Ads to przede wszystkim:

  • promocja merytorycznych treści,
  • wiadomości sponsorowane,
  • reklamy tekstowe i dynamiczne.

Nasza agencja social media realizuje także kampanie remarketingowe na portalach społecznościowych. Dbamy o to, aby pozyskani klienci konsekwentnie korzystali z oferty Twojej firmy. Chętnie dzielimy się swoją wiedzą w ramach organizowanych szkoleń indywidualnych i grupowych. Jeśli chcesz usprawnić pracę swojego działu marketingu, przygotujemy dla Ciebie indywidualny program na podstawie interesujących Cię zagadnień.

Marketing w social media – jak w praktyce wygląda kampania reklamowa?

Kampania reklamowa na Facebooku, Instagramie i LinkedIn ma charakter długofalowy. Aby lepiej zobrazować cały proces, przedstawimy go w formie tzw. lejka sprzedażowego. Jest on podzielony na 4 części, które oznaczają efekty działań reklamowych, jakie chcemy osiągnąć.

Lejek sprzedażowy

Analogicznie do budowy lejka, przygotowana przez nas kampania reklamowa jest podzielona na 4 zasadnicze etapy.

Etap I – Rozpoznawalność

Celem pierwszego etapu działań jest zbudowanie rozpoznawalności Twojej marki w mediach społecznościowych. W jaki sposób to osiągniemy? Dostarczymy użytkownikom informacje, które pozwolą mu lepiej poznać:

  • ofertę Twojej firmy,
  • ludzi, którzy tworzą Twoją firmę,
  • opinie klientów, którzy skorzystali z oferty Twojej firmy.

Pamiętaj, że liczy się nie tylko suchy przekaz, ale także forma podania. Dlatego regularnie publikowane posty wzbogacimy o zdjęcia i filmy prezentujące Twoje produkty lub usługi. Pokażemy użytkownikom, jak Twoja firma działa od środka. Dzięki płatnym reklamom zwiększymy zasięg Twojego profilu, a także zachęcimy użytkowników do jego śledzenia oraz interakcji (lajki, komentarze, udostępnienia).

Etap II – Zainteresowanie

W drugim etapie naszym celem jest wzbudzenie zainteresowania użytkowników ofertą Twojej firmy. W tej fazie kampanii reklamowej skupiamy się na promocji treści nawiązujących do oferty. Są to przede wszystkim:

  • wpisy blogowe,
  • artykuły poradnikowe,
  • trendy i inspiracje.

Płatne reklamy pozwolą nam skutecznie przekierować ruch z social media na Twoją stronę firmową. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli poznać więcej szczegółów na temat Twojej oferty.

Etap III – Sprzedaż

Na tym etapie naszym celem jest skłonić użytkowników do skorzystania z oferty Twojej firmy. Skupiamy się przede wszystkim na osobach, które weszły w interakcję z wcześniej prezentowanymi reklamami. Wśród publikowanych treści dominują posty z promocjami, rabatami, kodami zniżkowymi i specjalnymi okazjami. Płatne reklamy mają skutecznie zachęcić do:

  • przejścia na Landing Page i wypełnienia formularza kontaktowego,
  • wysłania wiadomości na Messengerze,
  • wypełnienia formularza kontaktowego na Facebooku,
  • zakupu produktów na stronie internetowej,
  • powrotu do porzuconego koszyka.

Etap IV – Lojalność

Z praktycznego punktu widzenia sprzedaż kolejnego produktu lub usługi obecnemu klientowi jest mniej czasochłonna niż pozyskanie nowego. Dlatego czwarty etap kampanii reklamowej w mediach społecznościowych skupia się na wspomnianym już wcześniej remarketingu.

Zadaniem płatnych reklam jest angażowanie Twoich obecnych klientów do działania. Dzięki temu zyskujesz nie tylko szansę na kolejną sprzedaż, ale także najbardziej wiarygodną formę promocji Twojej firmy. Zadbamy, aby dotychczasowi klienci byli aktywni w social media i swoimi reakcjami zachęcali innych użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.

Każdy etap kampanii analizujemy pod kątem efektywności podejmowanych działań. Na tej podstawie możemy optymalizować kolejne reklamy i tym samym podnosić ich skuteczność. Informacje o pozyskanych klientach, to także baza do rozpoczęcia kolejnego cyklu sprzedażowego. Dzięki analizie danych o użytkownikach możemy lepiej „targetować” kolejnych odbiorców reklam. To znacznie zwiększa prawdopodobieństwo zainteresowania ich Twoja ofertą.

Rozpoczęcie każdego kolejnego etapu kampanii wcale nie oznacza zakończenia poprzedniego. Publikując reklamy dla drugiego poziomu lejka sprzedażowego (Zainteresowanie), równolegle podejmujemy działania mające nadal zwiększać rozpoznawalność (pierwszy poziom lejka sprzedażowego). Budując lojalność (czwarty poziom lejka), wdrażamy działania wspierające wszystkie wcześniejsze poziomy. Po pewnym czasie nie musisz już czekać, aż potencjalny klient przejdzie kolejne etapy lejka i w końcu dotrze do momentu decyzji zakupowej. W danej chwili masz aktywnych użytkowników na każdym z etapów ścieżki zakupowej. Dzięki temu cały czas spływają do Ciebie nowe zamówienia.

Reklama na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn? Zastanawiasz się, który kanał komunikacji będzie dla Ciebie najlepszy? Pomożemy Ci w wyborze optymalnej ścieżki. Nasza agencja oferuje także prowadzenie profili social media.

Z chęcią przygotujemy dla Ciebie wycenę kampanii reklamowej w mediach społecznościowych. Wystarczy, że zostawisz nam swoje dane kontaktowe. Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przedstawi indywidualną ofertę. Inwestując w płatne reklamy na platformach social media, nie zapominaj także o Google Ads. Kompleksowa promocja w Internecie może przynieść dużo bardziej spektakularne efekty.