Google Ads
Kampania lokalna Google Ads
Kampania lokalna w Google Ads to optymalna strategia komunikacji dla firm działających na konkretnym obszarze. Oferujesz swoje produkty lub usługi na rynku lokalnym? Chcesz dotrzeć do możliwie szerokiego grona odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą? Reklama lokalna w Google Ads będzie strzałem w dziesiątkę. Dlaczego? Ponieważ nie musisz już konkurować z globalnymi markami, które dysponują większym budżetem marketingowym. Jednocześnie możesz realizować ambitne cele i rozwijać swój biznes. Pomożemy Ci w opracowaniu i wdrożeniu kampanii lokalnych.

Przygotowanie skutecznej kampanii lokalnej w systemie Google Ads wymaga doświadczenia i czasu. Tobie z oczywistych względów może tego brakować. Dlatego my zajmiemy się organizacją kampanii lokalnych dla Twojego sklepu stacjonarnego, a Ty w tym czasie skupisz się na rozwoju własnego biznesu.
Dla kogo kampania lokalna Google Ads?
Lokalna kampania w sieci wyszukiwania to idealna forma promocji dla przedsiębiorców oferujących swoje produkty lub usługi w konkretnej lokalizacji czy na określonym obszarze. Firmy najczęściej wykorzystujące możliwości kampanii lokalnych to:
- salony kosmetyczne,
- zakłady fryzjerskie,
- warsztaty i serwisy samochodowe,
- punkty gastronomiczne,
- sklepy spożywcze,
- firmy remontowo-budowlane,
- zakłady tapicerskie,
- prywatne przychodnie i praktyki lekarskie,
- firmy transportowe,
- sklepy stacjonarne o lokalnym zasięgu,
- taksówkarze.
Na liście nie ma profilu działalności Twojej firmy? Skontaktuj się z nami. Określimy najlepszą formę promocji Twojego biznesu w Google.
Jakie cele zrealizujesz w kampanii lokalnej Google Ads?
Czy wiesz, na czym polegają kampanie lokalne w Google Ads? Ich zadaniem jest doprowadzenie jak największej liczby użytkowników do wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym po interakcji z reklamą. Kampania lokalna pozwala Ci promować działalność w usługach Google, które docierają do Twoich potencjalnych klientów.
Kampania lokalna w Google wykorzystuje systemy uczące się, aby zmaksymalizować efekty promocji Twojego biznesu. Jak to wygląda w praktyce? Google optymalizuje m.in.:
- stawki za reklamę,
- miejsca wyświetlania reklamy,
- kombinacje dostępnych zasobów.
W ten sposób każdemu użytkownikowi wyświetla się zindywidualizowana kreacja reklamowa. Reklama lokalna w wyszukiwarce Google skupia się na realizacji celów offline. Efektem przekazu reklamowego ma być zwiększenie liczby wizyt w punkcie stacjonarnych. Jednocześnie promocja w lokalnych wynikach wyszukiwania pomaga także w realizacji celów online. Chodzi przede wszystkim o budowanie świadomości marki i jej promocję w największych usługach Google. Pomożemy Ci w zaplanowaniu i realizacji tych celów. Reklama w mapach Google opłaci się Twojej firmie.
Rozpocznij kampanie
lokalne w Google Ads!
Wyślij zapytanie
Skontaktujemy się, aby ustalić potrzeby
Przygotujemy dedykowaną ofertę


Wypełnij Formularz
Gdzie wyświetli się lokalna reklama Twojej firmy?
Reklama lokalna nie ogranicza się jedynie do Google Maps! Możesz skutecznie promować swój biznes w konkretnej lokalizacji, korzystając w wielu kanałów dotarcia do odbiorców.
Reklama w mapach Google
Reklama Twojej firmy wyświetli się, gdy użytkownik będzie przeglądał określony obszar w Google Maps lub lokalizacje zbliżone do Twojej. Algorytm wyszukiwarki powiąże konkretne działanie Internauty z adresem Twojej firmy. Dzięki temu każdy użytkownik znajdujący się w danej lokalizacji lub zainteresowany jej odwiedzeniem zobaczy Twoją reklamę.
Reklama na YouTube
Reklama Twojej firmy wyświetli się potencjalnym klientom na kanale YouTube. Algorytm kieruje ją automatycznie na podstawie profilu Twojego biznesu oraz powiązanych z nim treści. Dzięki temu trafisz z przekazem reklamowym do osób, które są najbardziej zainteresowane oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. Wbrew pozorom kampanie lokalne na YouTube mają dużą skuteczność.
Reklama w sieci wyszukiwania Google
Twoja reklama wyświetli się na podstawie haseł wyszukiwanych przez użytkowników w Google. Algorytm powiąże intencje użytkownika z profilem Twojej firmy, jej lokalizacją oraz opublikowanymi treściami. W ten sposób trafisz do osób rzeczywiście szukających produktów lub usług zbieżnych z ofertą Twojej firmy.
Reklama w sieci reklamowej Google
Możesz wyświetlać reklamę swojej firmy w miejscach o największym potencjale budowania rozpoznawalności marki. Algorytm Google uwzględnia historię zachowań użytkowników oraz ich potrzeby. Na tej podstawie dopasowuje czas i miejsce wyświetlania Twoich reklam w kampanii lokalnej Google Ads. Sieć reklamowa Google pomoże zbudować rozpoznawalność Twojego biznesu.
Nie wiesz, jak wybrać najskuteczniejsze kanały promocji w ramach kampanii lokalnej? Pomożemy Ci je określić i skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów w Twojej okolicy.
Jak przygotować kampanię lokalną w Google Ads?
Jeśli spełniasz kryteria kampanii lokalnych w Google Ads, to automatycznie zyskujesz dostęp do możliwości ich uruchomienia. Sam proces zasadniczo różni się od konfiguracji reklam innych typów kampanii.
Świetnym wsparciem dla płatnej kampanii lokalnej Google Ads są działania SEO. Pozycjonowanie lokalne pozwala osiągnąć wysoką pozycję firmowej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Ma to pozytywny wpływ na widoczność brandu oraz zwiększa szanse na osiągnięcie konwersji z ruchu organicznego.
Załóż konto Google Ads
Do przygotowania kampanii potrzebne Ci przede wszystkim konto Google Ads. Jego założenie to dosyć oczywisty krok, bez którego nie będziesz mógł ruszyć. Pomożemy Ci je utworzyć. Konto powiążemy ze wskazanym przez Ciebie adresem mail. Dzięki temu będziesz mieć do niego wgląd. To także bardzo wygodne rozwiązanie dla Ciebie w przypadku ewentualnego zakończenia współpracy. W ten sposób nie stracisz dostępu do swojego panelu Google Ads.
Wybierz typ kampanii oraz lokalizację
W pierwszym kroku powinieneś wybrać typ kampanii lokalnej. W panelu konta Google Ads będziesz mieć dostęp do wielu rodzajów kampanii. Na potrzeby promocji lokalnej najlepiej wybrać opcję Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje.
W przypadku lokalizacji do wyboru masz dane Google Moja Firma lub powiązane lokalizacje. Jeśli wybierzesz pierwszą opcję, możesz zaznaczyć wszystkie lokalizacje sklepów lub punktów przypisane do Twojego konta. W drugiej opcji możesz wybrać dotychczasową grupę lokalizacji lub samodzielnie stworzyć nową.
Ustaw parametry kampanii
Konfiguracja parametrów to część techniczna, do której należy przyłożyć dużą wagę. Na tym etapie trzeba skonfigurować:
- nazwę kampanii,
- język,
- dzienny budżet,
- działania rejestrowane jako konwersja,
- datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
Stwórz reklamę lokalną
To już bardziej zaawansowany etap, do którego potrzebne są opracowane wcześniej treści i grafiki. Na potrzeby konfiguracji kampanii lokalnej Google przygotujemy:
- chwytliwe nagłówki o odpowiedniej strukturze,
- angażujące treści do reklam,
- Call To Action (CTA), czyli wezwanie do działania,
- ścieżkę wyświetlania,
- końcowy adres URL, do którego będzie prowadzić reklama,
- grafiki, zdjęcia oraz logotyp w odpowiednich proporcjach i rozdzielczości,
- film, który można umieścić w reklamie.
Ta część wymaga kreatywności i skrupulatności. Dzięki dużemu doświadczeniu bezbłędnie konfigurujemy kampanie Google Ads dla naszych klientów. To klucz do osiągnięcia maksymalnej efektywności.
Wybierz miejsce wyświetlania reklamy
Ten wybór jest kwestią indywidualną. Zalecamy nie ograniczać się tylko do jednego miejsca. Jednocześnie pomożemy Ci wybrać takie formy wyświetlania reklamy, które zapewnią największe szanse na konwersję. To zależy od wielu czynników. Każde miejsce może być skuteczne w zależności od profilu działalności Twojej firmy oraz specyfiki odbiorców konkretnego produktu lub usługi.
Jak zoptymalizować kampanię lokalną Google Ads?
Skuteczne kampanie Google Ads wymagają optymalizacji. Jak ją wykonać? Znamy kilka sprawdzonych sposobów:
- Ustawiamy minimalny czas trwania kampanii na 30 dni. Dlaczego? Dłuższy czas aktywności kampanii dostarcza więcej danych dla uczących się systemów Google. To pozwala na efektywniejszą optymalizację przekazu reklamowego.
- Unikamy częstych modyfikacji kampanii w krótkim okresie. Liczne zmiany powodują, że kampania przechodzi w tryb nauki. To skutkuje dużymi wahaniami skuteczności.
- Do pierwszej kampanii dodajemy wszystkie lokalizacje sklepów/punktów. W ten sposób możemy osiągnąć maksymalny zasięg i jednocześnie zebrać największą ilość danych. Te zasoby pozwalają na lepszą optymalizację kolejnych kampanii.
- Dodajemy maksymalną liczbę nagłówków oraz tekstów reklamy. Dajemy Google możliwość testowania różnych kombinacji i wyboru najlepszej wersji.
- Zachowujemy lokalny charakter treści reklamy. Dzięki temu przekaz reklamy jest dopasowany do odbiorców skupionych w pobliżu Twojej firmy.
Oczywiście tych kruczków jest więcej. Ich znajomość wynika głównie z doświadczenia i setek zaplanowanych kampanii lokalnych Google Ads.
Jak zapewnimy sukces Twoich kampanii lokalnych w Google Ads?

Jak zapewnimy sukces Twoich kampanii lokalnych w Google Ads?
Lokalne kampanie Google Ads mogą przynieść Twojej firmie wzrost rozpoznawalności oraz realne korzyści finansowe. Oczywiście wymaga to profesjonalnej obsługi. Co zapewniamy w ramach współpracy?
- Pomożemy Ci spełnić wymagania lokalnej kampanii Google Ads.
- Przygotujemy kampanię lokalną w Google Ads od strony technicznej.
- Ustalimy optymalny zasięg reklam.
- Przygotujemy reklamy produktowe.
- Opracujemy treść reklamy.
- Dostosujemy reklamę Google Moja Firma do urządzeń mobilnych.
- Zadbamy o optymalizację i kontrolę Twojego budżetu reklamowego.
- Wdrożymy strategię retargetingu w Google Ads.
Szczegółowe warunki i zakres współpracy chętnie omówimy z Tobą na spotkaniu.
Pozyskamy dla Ciebie klientów, którzy przeglądają lokalny obszar w poszukiwaniu produktów lub usług spójnych z Twoją ofertą.
Ile kosztuje prowadzenie lokalnej kampanii Google Ads?

Koszty lokalnej kampanii Google Ads są bardzo indywidualne i zależą od kilku czynników. Najważniejsze to:
- Popularność i sezonowość wybranych słów kluczowych w danej branży. Stawka za kliknięcie wzrasta proporcjonalnie do popularności i konkurencyjności frazy. Oczywiście istnieje możliwość ustalenia maksymalnej kwoty za pojedyncze kliknięcie.
- Wynik jakości reklamy. To współczynnik obliczany przez system reklamowy na bazie 3 elementów. To przewidywalny współczynnik klikalności CTR, trafność reklamy oraz jakość strony docelowej.
Nasza agencja marketingowa zadba o maksymalną efektywność kampanii lokalnej w Google Ads i skuteczną promocję profilu Google Twojej firmy. Zdobądź przewagę nad konkurencją na rynku lokalnym. Rozwiń swój biznes i zbuduj rozpoznawalność brandu dzięki kampanii lokalnej Google Ads.