Blog

Narzędzia Social Media

Grafiki, filmy wideo, animacje, analityka i monitoring Internetu

W trakcie prowadzonych przez nas szkoleń z reklamowania się na Facebooku pojawiają się liczne pytania o narzędzia, które pozwolą kursantom na zwiększenie produktywności własnej pracy oraz efektywności działań w mediach społecznościowych.

Postanowiliśmy, że podzielimy się z Wami naszą osobistą listą przydatnych narzędzi, dzięki którym:

  • stworzycie grafiki i banery reklamowe
  • zmontujecie proste filmy wideo i animacje
  • znajdziecie darmowe grafiki i szablony do social media
  • dokonacie analizy fanów i odbiorców na Facebooku
  • będziecie mogli monitorować social media i Internet,

a przede wszystkich przyspieszycie swoją pracę i zwiększycie kreatywność!

Od dziś Twoje życie będzie prostsze Emoji 5 Zapraszamy do poznania narzędzi!

 

Narzędzia do Social Media

Narzędzia do tworzenia grafiki online:

  1. Canva – bardzo proste i przydatne narzędzie do edycji i tworzenia grafik. Za jego pomocą możecie stworzyć prezentację, prostą infografikę, kolaże zdjęć, cover photo, wizytówkę, broszurę, logo czy plakat. Szablony możemy w pełni edytować, zmieniając czcionkę, tło lub dodając tekst.
  2. Quote Cover – szukałeś narzędzia do tworzenia cytatów? To już nie musisz! Quote Cover to proste i wygodne w obsłudze narzędzie do generowania cytatów na gotowych szablonach.
  3. Pixlr – to narzędzie do profesjonalnej obróbki zdjęć. Możesz w nim tworzyć warstwy, maski, a także korzystać z różnych filtrów. Na początek spokojnie może zastąpić Photoshopa.

Narzędzia do tworzenia animacji i wideo:

  1. Biteable – twórz animacje niczym studio filmowe Disneya.
  2. Coverr – piękne i darmowe clipy video. Co poniedziałek w serwisie pojawia się siedem nowych plików, reprezentujących jedną z kategorii: jedzenie, natura, technologie, sztuka, ludzie, zwierzęta, ujęcia z lotu ptaka, a nawet nagrania pionowe na telefon.
  3. Animoto – to narzędzie do szybkiego montażu filmów. Na filmy nałożysz swoje teksty, banery graficzne, logo oraz dodasz muzykę!

Darmowe grafiki do social media:

  1. Pixabay i Pexels – świetne bazy darmowych zdjęć z licencją CC0 – możemy swobodnie i bez konsekwencji prawnych korzystać z określonych materiałów bez konieczności uznawania ich autorstwa. Znajdziesz tu wszystko, od świetnych portretów, po minimalistyczne zdjęcia i krajobrazy.
  2. New Old Stock – zdjęcia tylko w klimatach retro!
  3. Banki zdjęć z kategoriami tematycznymi:
    Foodie’s Feed (zdjęcia jedzenia),
    Startup Stock Photos (klimaty biurowe),
    Free Nature Stock (natura),
    Moveast (podróże).

Darmowe banki wideo:

  1. Pexels Video – najlepsze darmowe nagrania wideo z galerii udostępnianych przez społeczność serwisu Pexels.
  2. Life of vids – krótkie klipy wideo z podziałem na kolekcje.
  3. Mitch Martinez – darmowe klipy wideo w jakości 4K. O jakości plików wrzucanych przez Mitcha najlepiej świadczy fakt, że są wykorzystywane w filmach i serialach, takich jak „Doktor Who”, „La La Land” czy „Sin City 2: Damulka warta grzechu”.

Narzędzia do analizy:

  1. Facebook Audience Insights (link działa tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach) – to darmowe narzędzie od Facebooka. Za jego pomocą można przeanalizować dowolną grupę odbiorców i dowiedzieć się np. jakie fanpage’e ludzie obserwują oprócz Twojego, czym się zajmują, jakie mają wykształcenie i co najczęściej lajkują. Znajdziesz tu informacje, które pomogą Ci dopasować rodzaje postów, które publikujesz do zachowania Twoich fanów.
  2. Google Analytics – to pozycja obowiązkowa dla każdej osoby, która ma stronę internetową. Pozwala na śledzenie zachowania użytkowników, źródeł pozyskiwania ruchu (skąd do Ciebie trafili), demografii, wieku, płci, średniego czasu spędzonego na stronie oraz wielu innych zmiennych, które mają wpływ na skorzystanie z usług Twojej marki lub na zakup produktów w sklepie online. To w pełni darmowe narzędzie do analityki od Google.
  3. SimilarWeb – doskonałe narzędzie do analizy działań konkurencji. Pozwala śledzić statystyki innych stron internetowych, analizować źródła ich ruchu i badać sieć powiązań. Na podstawie źródeł ruchu sieciowego możesz określić, czym się różnisz od konkurencji, gdzie warto poprawić swoje działania online oraz w czym jesteś lepszy od pozostałych firm na rynku.

Narzędzie do monitoringu Internetu:

  1. Monitori / SentiOne / Brand24 – dzięki narzędziom do monitorowania możesz sprawdzić, kto, gdzie, kiedy i jak wypowiada się na temat śledzonego przez Ciebie wątku w całym Internecie (np. Twojej firmy). Będziesz mógł zadbać o reputację marki, odnaleźć influencerów oraz potencjalnych klientów.

  2. BuzzSumo lub Social Animal – to strony, umożliwiające zaoszczędzenie wielu godzin na przeszukiwaniu Internetu w celu znalezienia popularnych treści. Wystarczy wpisać słowo kluczowe, które Ciebie interesuje, a pojawi się lista z najpopularniejszymi artykułami ze stron internetowych i mediów społecznościowych. To bardzo dobre narzędzie, które pozwala czerpać inspiracje do wpisów na Facebooku czy artykułów na blogu.

Jak sami widzicie, jest w czym wybierać. A teraz zostawimy Was z tym wszystkim i do dzieła! Mamy nadzieję, że to była dobra marketingowa dawka wiedzy Emoji

Już wkrótce opublikujemy kolejne wpisy od naszych ekspertów Project UP. Możecie spodziewać się solidnej dawki wiedzy! Marketing, projektowanie graficzne, social media, design i wiele, wiele więcej Emoji 2