Blog

Profesjonalny audyt SEO

Strona internetowa to narzędzie, które promuje Twoją firmę oraz kreuje jej wizerunek w oczach klientów. Można ją określić mianem wirtualnego biura. Wynajmując biuro stacjonarne, zwracasz uwagę na dobrą lokalizację, która przyciągnie klientów. Podobnie jest ze stroną internetową.

Strona internetowa to narzędzie, które promuje Twoją firmę oraz kreuje jej wizerunek w oczach klientów. Można ją określić mianem wirtualnego biura. Wynajmując biuro stacjonarne, zwracasz uwagę na dobrą lokalizację, która przyciągnie klientów. Podobnie jest ze stroną internetową. Chcesz, aby była widoczna w wyszukiwarce i generowała ruch. Fundamentem, na którym będziesz mógł zbudować tę widoczność, jest audyt SEO.

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Audyt SEO to usługa, która ma wymiar stricte analityczny. Celem tej analizy jest przygotowanie listy elementów, które należy poprawić lub zmienić w obrębie Twojej strony internetowej. Audyt strony jest tworzony na podstawie aktualnych standardów i wymagań stawianych przez wyszukiwarkę internetową. W trakcie analizy Twoja witryna jest oceniana pod kątem zgodności z tymi standardami.

Efektem audytu SEO jest raport, w którym znajdziesz wnioski oraz rekomendacje dotyczące zmian optymalizacyjnych na stronie. Za dobrą praktykę uważa się także uzupełnienie audytu SEO o kosztorys optymalizacji strony. Przecież dla Ciebie, jako właściciela strony, najważniejszą kwestią jest szybka poprawa błędów, a nie sam fakt ich stwierdzenia. Informacje zawarte w audycie pozwolą wdrożyć zmiany, które zoptymalizują stronę pod kątem wyszukiwarki i sprawią, że stanie się ona bardziej przyjazna dla użytkowników.

Z jakich elementów składa się audyt SEO?

Każda analiza wymaga działania według określonego planu. Ta zasada dotyczy także audytu SEO. Nie jest to dokument zawierający luźne wskazówki, jakie akurat przyszły do głowy audytorowi. W ramach audytu SEO weryfikowane są konkretne elementy Twojej strony. Audyt optymalizacji technicznej witryny obejmuje następujące działy:

  1. Struktura witryny
  2. Optymalizacja treści
  3. Duplicate Content
  4. Optymalizacja grafik
  5. Komunikacja z robotami
  6. Podstrona błędu 404

Analiza struktury witryny obejmuje:

  • indeks strony w wyszukiwarce,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • adresy URL,
  • mapę witryny w formacie HTML.

Analiza optymalizacji treści obejmuje:

  • teksty,
  • nagłówki,
  • metatagi,
  • słowa kluczowe.

Analiza Duplicate Content obejmuje:

  • treści zduplikowane na innych stronach,
  • treści zduplikowane w obrębie witryny.

Analiza optymalizacji grafik obejmuje:

  • alternatywne opisy zdjęć.

Analiza komunikacji z robotami obejmuje:

  • mapę witryny w formacie XML,
  • plik robots.txt.

Zastanawiasz się teraz, czy byłbyś w stanie samodzielnie przeprowadzić audyt Twojej strony? Uważam, że nie powinieneś tego robić. Stracisz czas, nerwy, a i tak nie uzyskasz takiego efektu, jakiego oczekujesz. Pamiętaj, że wiedza dotycząca elementów, jakie należy sprawdzić, to dopiero połowa sukcesu. Do audytu potrzebne są także odpowiednie narzędzia, które umożliwią analizę poszczególnych elementów na stronie. Dlatego dużo lepszym pomysłem jest powierzenie tego zadania firmie, która dysponuje wiedzą, narzędziami i doświadczeniem w tym zakresie.

Kiedy należy wykonać audyt strony?

Nie pamiętasz czy kiedykolwiek zlecałeś wykonanie audytu SEO dla Twojej strony? To znak, że Twoja witryna firmowa może potrzebować pomocy. Profesjonalny audyt SEO jest zalecany przede wszystkim dla:

  1. Nowej strony, która nie została jeszcze opublikowana w Google
  2. Opublikowanej strony, która zanotowała spadek ruchu i pozycji w Google
  3. Modernizowanej strony, która przeszła zmianę struktury lub wyglądu zewnętrznego

Audyt SEO nowej strony daje Ci pewność, że już od momentu publikacji będzie ona spełniać aktualne wymagania wyszukiwarki. To pozwoli jej docierać do szerszej grupy potencjalnych klientów.

Twoja strona istnieje już pewien czas w sieci, ale jest mało popularna? Pomimo pozycjonowania nie wyświetla się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania? Być może jest to wynikiem błędów na etapie jej projektowania. Audyt SEO pozwoli Ci je wychwycić i poprawić.

Newralgicznym momentem jest także zmiana wyglądu lub struktury strony. Może się okazać, że Twoja dobrze „rankująca” witryna po zmianie szaty graficznej nagle spadła w wynikach wyszukiwania. Wykonanie audytu SEO wskaże elementy, które się do tego przyczyniły. Pamiętaj, że na wykonanie audytu strony nigdy nie jest za późno. Z drugiej strony każdy dzień zwłoki, to realne straty dla Twojej firmy, wynikające ze słabej widoczności witryny w Google.

Jakie korzyści może przynieść wykonanie audytu SEO?

Wykonanie audytu SEO pozwoli dostosować Twoją stronę do wymagań wyszukiwarki. Brzmi pięknie, prawda? Tylko co to właściwie oznacza?

Oto 5 korzyści, jakie przyniesie Twojej stronie audyt SEO:

  1. Identyfikacja i usunięcie błędów technicznych na stronie
  2. Poprawa szybkości działania strony i komfortu użytkowników
  3. Przygotowane strony do pozycjonowania SEO
  4. Minimalizacja ryzyka otrzymania kary od Google
  5. Poprawa pozycji strony w Google

Na początku wspomniałem, że audyt SEO to fundament, na którym będziesz mógł budować widoczność Twojej strony. Kolejnym krokiem będzie optymalizacja strony pod kątem SEO, czyli wdrożenie zaleceń zawartych w audycie. Pamiętaj, że wdrożenie zaleceń zawartych w audycie ma zoptymalizować stronę zarówno pod kątem wyszukiwarki, jak i użytkowników. A więc na przykład strona, która się szybko ładuje, będzie lepiej odbierana nie tylko przez Google, ale także przez odwiedzających ją internautów.

Poprawa pozycji strony w wyniku optymalizacji może przyczynić się do wzrostu liczby odwiedzin. Pamiętaj jednak, że audyt SEO sam w sobie nie jest celem, a jedynie środkiem do jego osiągnięcia …

Audyt SEO – i co dalej?

Prawidłowo wykonana optymalizacja może spowodować, że Twoja strona podskoczy w wynikach wyszukiwania. Tobie jednak zależy na zgarnięciu pełnej puli prawda? A do tego potrzebne jest 1 miejsce w Google. Naturalnym następstwem audytu SEO i optymalizacji jest rozpoczęcie działań z zakresu pozycjonowania strony. To właśnie pozycjonowanie ma doprowadzić Twoją stronę na szczyt wyników wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że kamieniem węgielnym tej układanki jest właśnie audyt SEO.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją stronę pod kątem zgodności z wymogami wyszukiwarki Google, to napisz lub zadzwoń do mnie. Przeprowadzimy audyt SEO dla Twojej strony i wdrożymy potrzebne zmiany.