Blog

Google Analytics 4 – dlaczego warto wdrożyć już teraz?

Google Analytics 4 (GA4) to nowa wersja popularnego narzędzia Google Analytics, które pozwala na monitorowanie i analizowanie ruchu stron internetowych i aplikacji. GA4 jest znacznie bardziej użyteczny niż poprzednia wersja, ponieważ daje nam bogatsze możliwości. Oferuje ono szerszy zakres danych o użytkownikach oraz łatwiejszy sposób tworzenia raportów i analiz.

 

Czym jest Google Analytics 4?

Google Analytics 4

Google Analytics 4 (GA4) to nowa wersja popularnego narzędzia Google Analytics, które pozwala na monitorowanie i analizowanie ruchu stron internetowych i aplikacji. GA4 jest znacznie bardziej użyteczny niż poprzednia wersja, ponieważ daje nam bogatsze możliwości. Oferuje ono szerszy zakres danych o użytkownikach oraz łatwiejszy sposób tworzenia raportów i analiz.

 

Wszystko to sprawia, że GA4 jest doskonałym narzędziem do optymalizacji witryn internetowych i aplikacji mobilnych. Jeśli chcesz skutecznie rozbudować swoje działania marketingowe, skup się na Google Analytics 4. Jest to jedno z najnowszych narzędzi analitycznych i oferuje naprawdę szeroki wachlarz funkcji – od monitorowania konwersji po śledzenie kampanii reklamowych. Z GA4 możesz również tworzyć dokładne raporty o tym, jak Twoja witryna lub aplikacja wypada w porównaniu do innych.

 

Co odróżnia GA4 od jego poprzedniej wersji?

 GA4 ma ulepszoną funkcjonalność i jest bardziej wydajny w porównaniu do Google Analytics 3. Starsze Google Analytics skupiało się głównie na śledzeniu odsłon. Nowsza wersja, Google Analytics 4, bazuje na bardziej elastycznych i szczegółowych zdarzeniach. Zdarzenia możemy podzielić na różne typy.

Zdarzenia rejestrowane automatycznie:

  • Zdarzenia zbierane automatycznie są domyślnie rejestrowane przez Google Analytics po skonfigurowaniu tagu Google, fragmentu kodu Menedżera tagów w witrynie lub pakietu SDK Google Analytics dla Firebase w aplikacji.
  • Zdarzenia objęte pomiarem zaawansowanym są zbierane z witryn, gdy włączony jest w niej pomiar zaawansowany.

Zdarzenia wymagające implementacji:

  • Zalecane zdarzenia są zaimplementowanymi ręcznie zdarzeniami, które mają wstępnie zdefiniowane nazwy i parametry. Umożliwiają one korzystanie z obecnych oraz przyszłych funkcji raportowania.
  • Zdarzenia niestandardowe są zdefiniowane przez użytkownika. Zdarzenia niestandardowe należy tworzyć tylko wtedy, gdy żadne inne zdarzenia nie mają zastosowania w danym przypadku. Zdarzenia niestandardowe nie są wyświetlane w większości standardowych raportów, dlatego trzeba skonfigurować niestandardowe raporty lub eksploracje, aby uzyskać dostęp do analiz.

Najważniejszymi nowymi funkcjami są:

  • narzędzie do tworzenia i zarządzania celem pomiaru
  • automatyczne segmenty i grupy użytkowników
  • nowe wskaźniki wydajności
  • lepszy podgląd miejsca zdarzenia
  • szczegółowa analiza użytkowników w czasie rzeczywistym
  • lepsza integracja z aplikacjami Google
  • lepsze algorytmy do analizy danych
  • możliwość indywidualnego dostosowania raportów

 

Dlaczego warto wdrożyć Google Analytics 4 już teraz?

Już 1 lipca 2023 aktualna wersja Google Analytics przestanie zbierać i przetwarzać dane. Universal Analytics będzie dostępny jeszcze przez kilka miesięcy, abyśmy mogli mieć dostęp do starszych danych, jednak bez pozyskiwania nowych.

Im wcześniej wdrożymy GA4, tym więcej danych historycznych uda nam się zachować. Niewątpliwą zaletą jest też to, że Google Analytics ma aktywne wsparcie od Google, jest ciągle rozwijany oraz udoskonalany przez Google. Ponadto, w wersji GA4, istnieje możliwość zintegrowania z innymi narzędziami i usługami Google, między innymi takimi jak Firebase czy Google Ads, co pozwala na skuteczniejsze zarządzanie danymi.

Jak wdrożyć Google Analytics 4?

 Google Analytics 4 można wdrożyć samodzielnie, jednak warto skorzystać z pomocy specjalistów i ekspertów. Dzięki profesjonalnej obsłudze, wdrożenie przebiegnie szybciej i skuteczniej.  Dane gromadzone w Analytics Universal nie zostaną automatycznie zaimplementowane do Google Analytics 4. Im wcześniej zaczniemy zbierać dane w nowej wersji Analyticsa, do tym większego zbioru danych historycznych będziemy mieli dostęp. 

Warto zadbać również o prawidłową konfigurację konta i ustawień wewnętrznych. Ważne jest odpowiednie zdefiniowanie zdarzeń. Dzięki temu zbierane przez system dane będą dokładniejsze oraz bardziej wartościowe. 

 

Chcesz skorzystać z wiedzy i doświadczenia profesjonalistów?

W naszej ofercie znajdziesz kompleksową usługę wdrożenia GA4. 

W ramach wdrożenia Google Analytics 4 zapewniamy:

  • Audyt dotychczasowego Analyticsa i ustalenie planu wdrożenia
  • Założenie i implementacja GA4
  • Połączenie GA4 z Google Tag Manager i Google Search Console
  • Definicja i konfiguracja zdarzeń, ścieżek użytkownika i konwersji
  • Definicja i konfiguracja ścieżek zakupowych
  • Szkolenie po wdrożeniu (obsługa + interpretacja danych)

 Jeżeli jesteś zainteresowany profesjonalnym wdrożeniem GA4 w swojej firmie to zapraszamy do kontaktu.

A z poniższego filmu możesz dowiedzieć się o 5 nieoczywistych przewagach Google Analytics 4: