Blog

Pozycjonowanie strony. Wszystko co powinieneś wiedzieć o SEO

Proces pozycjonowania polega na poprawie widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania dla wybranych słów lub fraz kluczowych.

Pozycjonowanie organiczne SEO – co to jest?

SEO to skrót od angielskiego “Search Engine Optimization”. Oznacza optymalizację strony internetowej pod silnik wyszukiwarki Google. Proces pozycjonowania polega na poprawie widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania dla wybranych słów lub fraz kluczowych. Skuteczne działania SEO pomogą dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów poprzez częstsze wizyty na Twojej stronie. Zwiększamy prawdopodobieństwo, że to właśnie na Twoją witrynę trafi osoba zainteresowana zakupem produktu lub usługi. 

Wyższa pozycja w wyszukiwarce to także rozpoznawalność i zaufanie do marki.

Gdzie wyświetlają się wyniki SEO?  

Za pomocą odpowiednich działań SEO można wpłynąć, aby nasz serwis www wyświetlał się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. Wyniki z pozycjonowania organicznego pojawiają się tuż pod płatnymi reklamami Google Ads.

Na czym polegają działania SEO?

  • Optymalizacja techniczna strony internetowej
  • Tworzenie i modyfikacja treści pod SEO
  • Link building – zakup linków i artykułów sponsorowanych

Optymalizacja techniczna

Boty wyszukiwarki internetowej widzą stronę inaczej niż ludzie! Z tego powodu optymalizacja techniczna skupia się przede wszystkim na poprawie kodu witryny. Niektóre z wprowadzanych zmian, takich jak zwiększenie szybkości ładowania strony jest również zauważana przez standardowego odbiorcę.

Przy optymalizacji technicznej dbamy o:

  • audyt techniczny strony
  • optymalizację witryny pod wyszukiwarkę Google
  • dostosowanie strony nie tylko pod boty, ale również dla ludzi – potencjalnych klientów

Tworzenie treści

Ładne opakowanie nie wystarczy! – takie podejście ma Google przy ustalaniu rankingu stron internetowych. Na jakie tematy pisać? Jak długie powinny być artykuły? Jakich słów kluczowych używać? Kiedy dana treść uznana będzie za wartościową Dokładnie analizujemy strony naszych klientów, aby rzetelnie móc odpowiedzieć na te pytania.

Przy tworzeniu treści dbamy o:

  • odpowiednie nasycenie i tematykę treści
  • unikalność treści
  • regularność publikacji

Link building

Odnośniki na innych stronach to współczesny odpowiednik liczby cytowań, który w świecie naukowym pozwala wyróżnić najbardziej wartościowe badania i artykuły. Podobnie oceniane są strony internetowe, gdzie linki przychodzące do witryny znacząco wpływają na jej pozycję w wyszukiwarce. Jak skłonić innych do tego, by do nas linkowali? Właśnie temu służą działania link buildingowe!

Przy link buildingu dbamy o:

  • wysoką wiarygodność witryn linkujących
  • zróżnicowanie linków przychodzących (tematyka stron, rodzaj linków, anchor teksty)
  • regularność pozyskiwania linków

Pozycjonowanie SEO vs Google Ads

Celem pozycjonowania SEO jest poprawa pozycji strony internetowej na wybrane frazy w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Google Ads to płatne reklamy wyświetlane w wyszukiwarce i na stronach partnerskich Google.

 

Przy stałym miesięcznym budżecie przeznaczonym na SEO i Google Ads, pozycjonowanie pozwoli nam stale, miesiąc do miesiąca, poprawiać widoczność naszego serwisu w wyszukiwarce Google i docierać do nowych użytkowników, zwiększając tym samym ruch na naszej stronie. Taki sam budżet reklamowy wydatkowany na Google Ads ograniczy nas do stałej miesięcznej ilości użytkowników, do których dotrze reklama.

 

Jak szybko widoczne są wyniki?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie! Sytuacja każdego klienta jest inna. Wyszukiwarki starają się uniemożliwić łatwy i szybki wpływ na wyniki wyszukiwania. Dodatkowo efekty wielu działań pozycjonerskich widoczne są dopiero po pewnym czasie. Osiągnięcie pozycji (top10), które przekładają się na najbardziej znaczący wzrost ruchu zajmuje ok. 6 miesięcy.

Dlaczego opłaca się pozycjonować strony internetowe?

Docierasz do zainteresowanych

Dzięki pozycjonowaniu łatwo możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy w danym momencie są zainteresowani konkretnymi produktami lub usługami Twojej firmy, bo… szukają ich w Internecie. Bardzo często podjęli oni już decyzję o zakupie, ale wciąż zastanawiają się nad wyborem korzystnej dla siebie oferty. 

Łatwiej (i mniej kosztownie) sprzedajesz

Skracasz proces sprzedaży, dzięki dotarciu do zainteresowanych Internautów. Łatwiej ich przekonać, potrzebują mniej (kosztownego) kontaktu z marką, są bardziej konkretni, mogą znacznie szybciej dokonać zakupu. Dodatkowo wysoka pozycja w wyszukiwarce zwiększa Twoją wiarygodność dla potencjalnego klienta.

Dystansujesz swoją konkurencję

Pozycjonowanie to gra o sumie zerowej. Potencjalni klienci wciąż będą szukać produktów i usług w wyszukiwarce. Albo pozwolisz im dotrzeć do siebie albo zostawisz to pole dla konkurencji.

To wszystko sprawia, że w dłuższej perspektywie działania SEO są jedną z najlepszych inwestycji marketingowych. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w temacie SEO to skontaktuj się z nami.