Blog

Integracja platform e-commerce w GetResponse

Jeśli zastanawiasz się nad wprowadzeniem Marketing Automation dla Twojego biznesu, zapewne nurtuje Cię pytanie – co w sytuacji, kiedy mój sklep internetowy/platforma usługowa działa od dawna i przechowuje dane wszystkich klientów, informacje o sprzedaży czy płatnościach? Z pomocą przychodzą gotowe integracje GetResponse, które umożliwiają łatwą i bezproblemową integrację z najpopularniejszymi platformami e-commerce, takimi jak WooCoommerce, PrestaShop, Magento oraz Shopify.

Integracja to automatyczna synchronizacja bazy klientów z Twojego sklepu z bazą GetResponse. Umożliwia to sprawną komunikację z wykorzystaniem narzędzi oferowanych przez GetResponse, takich jak e-mail marketing. Pozwala ona również na migrację danych e-commerce do GetResponse, dzięki którym można śledzić nawyki zakupowe klientów, których znajomość pomaga utworzyć cykle marketing automation: reakcje na finalizację zakupów, porzucone koszyki, wysyłka newsletterów i wiele innych.

Czym jest GetResponse? To narzędzie do marketing automation, które dostarcza wiele rozwiązań dla e-commerce, takich jak wysyłanie newsletterów, autoresponderów, rekomendacji AI, a także zapewnia obsługę powiadomień web push, sms marketing czy webinarów. Jest to jedna z najpopularniejszych tego typu platform na świecie, z której obecnie korzysta już ponad 350 000 użytkowników. To, co wyróżnia GetResponse na tle innych platform tego typu to możliwość indywidualnego dopasowania narzędzi Marketing Automation do potrzeb Twojego biznesu.

Integracja z Shopify

Dzięki gotowej wtyczce GetResponse dla Shopify proces integracji nie wymaga żadnej wiedzy ani doświadczenia związanego z IT. Dostarczalność kampanii e-mail marketingowych w przypadku synchronizacji GetResponse z Shopify wynosi 99%. Wszystko dzięki narzędziom do optymalizacji czasu wysyłki, które dostosowują treść wiadomości i datę jej wysłania w zależności od zachowania klienta na stronie sklepu. Przykładowo, jeśli klient porzuci koszyk, następnego dnia GetResponse wysyła mu informację zachęcającą do sfinalizowania zakupu z dodatkowym kodem rabatowym. Personalizacja wiadomości zwiększa prawdopodobieństwo jej otwarcia i następnie konwersji. Ciekawą opcją jest możliwość polecania produktów w oparciu o historię zakupów klienta, co sprawia, że oferta sklepu jest personalizowana.

Integracja z PrestaShop

Podobnie jak w przypadku Shopify, do integracji PrestaShop z GetResponse nie są wymagane umiejętności kodowania. Działania Marketing Automation dla PrestaShop tworzone są w oparciu o wiarygodne dane z raportów e-commerce dotyczących przychodów, przeciętnej wartości zamówienia, czy historii zamówień. Przesyłanie ich z PrestaShop do GetResponse to tworzenie bazy pod dobrze konwertujące kampanie. Ich nieodłącznym elementem mogą być na przykład pop-upy, powiadomienia web-push, czy sms marketing – te wszystkie narzędzia dostarczane są przez GetResponse.
Integracja pozwala również na zaplanowanie ścieżki klienta krok po kroku – dzięki temu Twój klient zawsze dostanie powiadomienie o porzuconym koszyku, newsletter o najnowszych produktach, a także spersonalizowane rekomendacje przygotowane w oparciu o jego wcześniejsze zakupy.

Integracja z Magento2

Magento to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce. Właśnie z tego powodu GetResponse przygotowało – jak zapewnia – najprostszą integrację na rynku. W wersji GetResponseMAX możesz zaoferować swoim klientom rekomendacje wygenerowane przez AI – zwiększają one współczynnik klikalności i otwieralności. Bogata oferta narzędzi marketingowym pozwala użytkownikom Magento wysyłanie autoresponderów (na przykład podziękowania za zakupy), tworzenie warunków inicjujących wiadomość do klienta (porzucenie koszyka, wypisanie się z newslettera). Wdrożenie GetResponse dla Twojego sklepu stworzonego w oparciu o Magento to także możliwość dodawania kodów promocyjnych do pop-upów, e-maili czy landing pages. Warto o tym pamiętać – większość osób zapisuje się do newslettera i śledzi stronę marki ze względu na zniżki.

Oczywiście to nie wszystkie platformy, z którymi GetResponse umożliwia integrację. Jednakże Shopify, PrestaShop i Magento2 to najczęściej używane sklepy internetowe przez przedsiębiorców. Właśnie z tego powodu integracja z nimi została tak opracowana, by można jej było dokonać w łatwy sposób przy pomocy specjalnej wtyczki – w gronie takich platform znajduje się również WooCommerce. Jeśli Twój sklep jest zbudowany w oparciu o inną platformę (na przykład IdoSell, Shoplo) – wtedy integracja możliwa jest przy pomocy API.

Korzyści, jakie daje Marketing Automation

Integracja platformy, na której zbudowany został sklep, z GetResponse jest niezbędna, aby w pełni korzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi Marketing Automation. Do najpopularniejszych należą oczywiście newslettery czy pop-upy, ale często wykorzystywane są również autorespondery, powiadomienia web push czy webinary. Korzyści, jakie niesie za sobą wdrożenie Marketing Automation do Twojego biznesu, to między innymi zwiększenie sprzedaży poprzez cross-sell i up-sell produktów, zachęcenie do finalizacji zakupu (odzyskiwanie porzuconych koszyków), możliwość szybkiego informowania o akcjach promocyjnych, edukowanie na temat produktów czy budowa społecznego dowodu słuszności. Ponadto jest to najtańszy sposób komunikacji z klientem, w dodatku wspomaga działania marketingowe w innych kanałach.

Nasi specjaliści nie tylko doradzą, jakie narzędzia Marketing Automation warto zastosować w Twoim biznesie – przeprowadzimy również integrację sklepu niezależnie od platformy, na jakiej jest zbudowany. Przyjęte rozwiązania stale monitorujemy oraz optymalizujemy pod kątem ROI. Masz jakieś pytania? Zapraszamy do skorzystania z darmowych konsultacji!