E-commerce Kosmetyki naturalne
Marketing Automation w akcji! Przekonaj się, jak zwiększyliśmy sprzedaż dla sklepu z kosmetykami
Nasz klient, specjalizujący się w kosmetykach naturalnych na bazie aloesu, z sukcesem prowadził działania performance. Podczas przeprowadzonych przez nas warsztatów zarekomendowaliśmy wprowadzenie marketing automation. Dzięki naszym rekomendacjom, obejmującym m.in. automatyzację komunikacji z klientami, personalizację treści w mailingu do klientów oraz analizę danych, klient zauważył znaczący wzrost sprzedaży.
Nasze rezultaty
Oparte na faktach
25
%
wzrost przychodu sklepu
20
%
open rate, czyli wskaźnik otwarć wiadomości mailowych
3.46
%
CTR, czyli współczynnik klikalności
Segmentacja bazy
Segmentacja bazy klientów jest kluczowym elementem skutecznej strategii marketing automation. Dla naszego klienta utworzyliśmy segmenty na podstawie takich kryteriów, jak płeć, średnia wartość zamówień, zaangażowanie w nasze treści marketingowe oraz ostatnio przeglądane produkty. Przeprowadziliśmy również higienizację bazy, co przyczyniło się do zwiększenia wskaźników open rate i CTR. Regularne czyszczenie bazy zmniejszyło także ryzyko, że nasze wiadomości trafiają do spamu.
Dlaczego warto wdrożyć marketing automation?
Jedną z kluczowych zalet marketing automation jest zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego (AOV – Average Order Value), co bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży. Marketing automation przyczynia się również do zwiększenia wartości życiowej klienta (CLV – Customer Lifetime Value). Automatyzacja pozwala na budowanie długotrwałych relacji z klientami poprzez regularne, spersonalizowane komunikaty oraz angażujące kampanie e-mailowe. Te działania sprawiają, że klienci częściej wracają na zakupy, co zwiększa ich łączną wartość dla firmy na przestrzeni czasu.
Strategia marketingowa dla Klienta
Zdefiniowaliśmy cele klienta i przeprowadziliśmy integrację narzędzia GetResponse MAX z jego sklepem internetowym opartym na platformie Magento. Dzięki rozmowie strategicznej z klientem zrozumieliśmy, kim są jego klienci i jakie mają potrzeby. Pozwoliło nam to odpowiednio skonfigurować ścieżki marketing automation. W ramach optymalizacji działań przeprowadzaliśmy testy A/B, które umożliwiły nam pozyskanie jeszcze większej ilości danych.
Marketing Automation w praktyce
Skutecznie przeprowadziliśmy integrację sklepu opartego o platformę Magento z narzędziem GetResponse MAX
Poznaliśmy główne cele naszego klienta oraz zrozumieliśmy kim są jego klienci, aby móc utworzyć precyzyjną segmentację
Przeprowadziliśmy higienizację bazy danych, dzięki czemu nasze wskaźniki CTR i open rate osiągnęły wyższy poziom
Integracje narzędzi do marketing automation
Integracje narzędzi do marketing automation z różnymi systemami zarządzania treścią (CMS) mogą być problematyczne. Jako agencja z wieloletnim doświadczeniem, doskonale wiemy, że poprawnie zintegrowane systemy odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu kampaniami. Jeśli masz problemy z integracją, skontaktuj się z nami a chętnie Ci pomożemy.