Blog

Google czy Facebook – jak dobrać kanały promocji w Internecie?

Chcesz promować swoją firmę w sieci? Doskonały pomysł! Działanie jest zawsze lepsze od bierności. Zastanawiasz się, jak wybrać najlepszy kanał promocji w Internecie? Wahasz się pomiędzy reklamą w Google a promocją na Facebooku? Odpowiem na te pytania, wskażę największe zalety obu formatów oraz wyjaśnię, jak wybrać właściwy kanał promocji dla Twojej firmy.

Zalety reklamy w Google

Do największych zalet reklamy w Google zaliczamy:

  • Dostarczenie użytkownikom tylko tych informacji, których szukają

Reklamy pojawiają się w momencie wpisania w wyszukiwarce określonych słów kluczowych i zapytań. Treści są dopasowane do oczekiwań odbiorców. Wzbudzają zainteresowanie i nie są odbierane jako natrętne.

  • Wykorzystanie słów kluczowych

Reklama w Google bazuje na słowach kluczowych. W określonym zakresie umożliwia także określenie grupy docelowej. To pozwala stworzyć precyzyjny przekaz o charakterze sprzedażowym.

  • Dotarcie do odbiorców na każdym etapie lejka sprzedażowego

Określenie różnych grup odbiorców pozwala targetować reklamy i prowadzić klientów od etapu poszukiwania do finalizacji sprzedaży.

  • Możliwość wdrożenia działań z zakresu remarketingu

Osadzenie w kodzie HTML strony znacznika śledzącego Google umożliwia podążanie za Internautą, którego zainteresowały określone treści na Twojej stronie, ale nie wykonał tam oczekiwanego działania.

  • Ułatwia targetowanie produktów niszowych

Dzięki właściwie dobranym słowom kluczowym możesz skutecznie dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Nawet nie znając szczegółowo swojej grupy docelowej.

  • Pozwala wyświetlać reklamy w serwisach partnerskich Google

Reklamując swoje produkty lub usługi w Google, będziesz mógł także skorzystać z serwisów partnerskich (np. YouTube) oraz stron zarabiających na umieszczaniu banerów z reklamami.

  • Wiele sposobów rozliczania reklam

Możesz rozliczać reklamy w modelach, gdzie opłata jest pobierana za kliknięcie, określoną akcję, tysiąc wyświetleń reklamy, obejrzenie reklamy, lead oraz za sprzedaż.

 

 

Reklama na Facebooku – funkcje i największe zalety

Największe zalety reklamy na Facebooku to:

  • Szeroka grupa odbiorców

Reklama na Facebooku dociera do wszystkich potencjalnie zainteresowanych osób. Nie ogranicza się tylko do Internautów, którzy aktywnie poszukują konkretnych produktów lub usług.

  • Zdolność precyzyjnego targetowania

Reklamy na Facebooku łatwiej targetować ze względu na duży zakres informacji, jakie serwis zbiera o swoich użytkownikach. Chodzi nie tylko o szczegóły podane w profilu, ale także lajki, udostępnienia, sposób korzystania z serwisu oraz czas poświęcany na wyświetlanie wybranych treści.

  • Wiele formatów reklamowych

Facebook udostępnia wiele form reklamy, wśród których najbardziej popularne są teksty, zdjęcia, filmy, przyciski, animacje i slajdy. Dodatkowo mogą być one wyświetlane w różnych miejscach (strona główna, panel boczny, Messenger, Instagram).

  • Możliwość wdrożenia działań remarketingowych

Implementacja na stronie tzw. Piksela Facebooka pozwoli Ci dużo lepiej określić grupę docelową oraz wdrożyć działania remarketingowe. Piksel śledzi użytkownika wszędzie tam, gdzie jest możliwość wyświetlenia Facebook Ads.

  • Dwustronna komunikacja

Reklama na Facebooku umożliwia interakcję z użytkownikami i prowadzenie dialogu z potencjalnymi klientami. Wszystko dzięki możliwości wysłania wiadomości prywatnej bez klikania w reklamę oraz komentowania promocyjnych postów.

 

Google vs Facebook – 4 kroki do wyboru właściwego kanału promocji

 

 

Wybór konkretnego kanału promocji dla Twojej firmy możemy podzielić na 4 kroki:

  • Targetowanie grupy odbiorców
  • Dopasowanie kanału promocji do specyfiki branży
  • Określenie celów promocji
  • Analiza systemów reklamowych

Targetowanie grupy docelowej pozwala określić grupę odbiorców Twoich produktów lub usług. Analiza powinna uwzględniać następujące czynniki:

  • Wiek
  • Płeć
  • Miejsce zamieszkania
  • Zainteresowania
  • Zawód
  • Sposób spędzania wolnego czasu
  • Oczekiwania
  • Rodzaj treści, który najlepiej na nich oddziałuje

Twoja firma funkcjonuje na rynku lokalnym? Na pewno będziesz chciał dotrzeć do potencjalnych klientów zamieszkujących ściśle określony obszar.

Zajmujesz się sprzedażą akcesoriów rowerowych? Kluczem do sukcesu będzie dla Ciebie dotarcie do aktywnych osób, które interesują się właśnie tą formą aktywności.

Ważne, abyś zdobył jak najwięcej informacji oraz odpowiedzi na pytania. W ten sposób dużo lepiej poznasz swoich potencjalnych klientów, co przełoży się na efektywność targetowania. Dowiesz się, której platformie poświęcają więcej czasu i w jaki sposób robią zakupy w sieci. Dużo większe możliwości dopasowania reklam daje Facebook. Pomimo tego, że nie poznasz danych osobowych użytkowników, to możesz bardzo szczegółowo zweryfikować ich preferencje.

Kanał promocji powinieneś dopasować do specyfiki branży, w której działa Twoja firma. Pamiętaj, że nie każda działalność przebije się  w mediach społecznościowych. Analogicznie nie każdy biznes uda się efektywnie wypromować w Google. Przykłady? Firmy działające w branży rozrywkowej, modowej oraz beauty powinny zdecydowanie zainwestować w reklamę na Facebooku. Branże specjalistyczne oraz niszowe tematy dużo sprawniej przebiją się w Google. Sprzedając części zamienne do maszyn lub oferując wywóz odpadów, raczej nie znajdziesz klientów na Facebooku. Podobnie jest w przypadku usług, w przypadku których potrzeba pojawia się niespodziewanie. Możemy do nich zaliczyć zakłady mechaniki samochodowej, auto pomoc czy firmy naprawiające sprzęt domowy.

Kolejnym krokiem do wyboru formatu reklamowego jest określenie celu promocji. Jeśli stawiasz na sprzedaż, to najlepszym rozwiązaniem będzie wybór Google. Wyszukiwarka pomoże Ci także zwrócić uwagę osób szukających odpowiedzi na konkretne pytania. Jeżeli zależy Ci na budowaniu świadomości marki oraz kształtowaniu wizerunku firmy, to najlepszym do tego miejscem będzie Facebook. Reklama w mediach społecznościowych to właściwy wybór dla nowych działalności oferujących popularne produkty i usługi. Pozwala zbudować społeczność wokół marki i dużo lepiej poznać grupę docelową. Social media to idealne miejsce do dialogu z klientami. To pomaga w budowaniu zasięgów i zwiększaniu rozpoznawalności.

Pamiętaj, że świadomość marki możesz także budować poprzez reklamę w Google. Promocja artykułów blogowych w wyszukiwarce kształtuje Twój wizerunek jako specjalisty w danej dziedzinie. To pozwala użytkownikom zapamiętać Twój brand oraz poszczególne elementy oferty. Utożsamiając dany produkt z nazwą firmy, dużo chętniej wybiorą Twoją ofertę w momencie podjęcia decyzji zakupowej.

Ostatnim elementem decydującym o wyborze kanału promocji jest specyfika systemu reklamowego. Platformy reklamowe Google i Facebooka zasadniczo różnią się od siebie. W wyszukiwarce mamy do czynienia z osobami, które już podjęły decyzję zakupową. Teraz szukają jedynie najlepszej oferty. Reklama na Facebooku dopiero buduje potrzebę zakupu w osobach, które nie szukają konkretnych produktów lub usług.

Promocja Twojej firmy w Internecie ma być przede wszystkim efektywna oraz realizować założone cele. Wybór kanału promocji może otworzyć Ci wiele furtek lub sprawić, że poniesione koszty nie przyniosą oczekiwanego efektu. Jeśli nie masz pewności, która forma reklamy będzie optymalna dla Twojej firmy, to możesz skorzystać z pomocy naszej agencji. Pomożemy Ci wyznaczyć cele reklamowe, zaplanować budżet oraz wydać go na działania, które przyniosą realne efekty zgodne z Twoimi oczekiwaniami.