TikTok Ads w e-commerce: Dla jakich branż to działa?
Zastanawiasz się, czy reklama TikTok Ads w e-commerce zadziała także w przypadku Twojego biznesu? Dobre pytanie, na które znamy odpowiedź. Przeczytaj artykuł, w którym omawiamy system reklamowy Tik Toka. Poznaj największe korzyści z reklamy na tej platformie social media.
Kto najczęściej korzysta z Tik Toka?
Według danych zawartych w raporcie Digital 2024 przygotowanym przez Data Reportal w Polsce jest 35,75 mln użytkowników Internetu. To stanowi aż 88,1% całkowitej populacji naszego kraju. Z mediów społecznościowych korzysta aż 94,5% polskich Internautów. Każdego dnia spędzają 1 godzinę i 54 minuty w social media. Aż 49,6% z nich jest aktywnych na Tik Toku.
Oto kilka faktów na temat Tik Toka w Polsce:
- Tik Tok jest platformą, która generuje największe zaangażowanie użytkowników. Na początku 2024 roku w serwisie było zarejestrowanych 11,5 mln pełnoletnich użytkowników.
- Według analiz reklamy TikTok Ads dla e-commerce mogą docierać nawet do 34,7% wszystkich dorosłych.
- Ta platforma w naszym kraju notuje wyraźny trend rozwojowy. Potencjalny zasięg reklam TikTok Ads w e-commerce wzrósł w poprzednim roku aż o 13,6% (1,4 mln odbiorców).
- Tik Tok jest rekordzistą, jeśli chodzi o utrzymanie uwagi użytkowników. Średni czas spędzany na platformie w ciągu miesiąca to aż 36 godzin i 21 minut. Dla porównania wynik Youtube to 28 godzin i 1 minuta a Facebooka zaledwie 10 godzin i 44 minuty.
Jak wygląda potencjał dotarcia reklam TikTok Ads w e-commerce od odbiorców według grup wiekowych? Oto wyniki analizy w ujęciu globalnym
- 18-24 lata – 386,6 mln,
- 25-34 lata – 282 mln,
- 35-44 lata – 115,5 mln,
- 45-54 lata – 57,1 mln,
- powyżej 55 lat – 30,5 mln.
To potwierdza, że TikTok Adsy w e-commerce docierają głównie do młodszych użytkowników. Co ciekawe aż 53% twórców publikujących na tej platformie to osoby w wieku 18-25 lat.
Według analiz kobiety stanowią aż 63% ogólnej liczby użytkowników Tik Toka.
Reklamy w social mediach mają duży potencjał sprzedażowy. Pokazują to badania:
- 29,6% Internatów znajduje inspirację do zakupu,
- 28,8% znajduje konkretne produkty do kupienia,
- 26,5% przegląda content publikowany przez ulubione marki.
To argumenty, które powinny przekonać Cię do zasadności inwestycji w TikTok Adsy dla e-commerce.
Dla kogo TikTok Adsy w e-commerce?
Zastanawiasz się, czy TikTok Ads to skuteczna forma reklamy w Twojej branży? Platforma cieszy się największą popularnością wśród młodych użytkowników (18-24 lata), dlatego w przypadku tej grupy docelowej skuteczność TikTok Adsów dla e-commerce będzie najwyższa.
Poniżej znajdziesz przykłady biznesów, które mogą zyskać najwięcej dzięki reklamie na Tik Toku.
- Produkty spożywcze – na Tik Toku jest mnóstwo filmów o tematyce kulinarnej. Wielu influencerów chwali się swoimi dokonaniami. Publikacja takich treści to dobra forma reklamy dla firm działających w branży spożywczej.
- Zdrowy styl życia – bardzo szerokie pojęcie obejmujące żywność ekologiczną, balans psychiczny oraz aktywność fizyczną. Tik Tok to świetne narzędzie promocji dla dietetyków, trenerów personalnych czy psychologów. A co z sektorem e-commerce? Sklepy sprzedające odzież sportową, suplementy, sprzęt treningowy czy eko produkty, a także apteki internetowe mogą liczyć na duże zainteresowanie użytkowników.
- Moda – użytkownicy Tik Toka dzielą się modowymi oraz kosmetycznymi inspiracjami. Jeśli sprzedajesz tego typu produkty, to możesz dotrzeć do dużego grona odbiorców. Tik Tok to świetna forma promocji dla drogerii internetowych, sklepów odzieżowych i wszelkich biznesów związanych z branżą fashion.
- Rozrywka – Tik Tok to idealne miejsce do promocji dla sklepów z zabawkami, gadżetami czy różnego rodzaju grami, a także platform sprzedających bilety na wydarzenia kulturalne. To przestrzeń reklamowa dla wszystkich sklepów internetowych o szeroko rozumianym profilu rozrywkowym.
Według badań największy potencjał osiągnięcia sukcesu na Tik Toku w ujęciu globalnym mają następujące branże:
- Lifestyle – 42,4%,
- Beauty – 32,32%,
- Media – 9,3%,
- Podróże – 8,5%,
- Jedzenie – 5,1%,
- Sport – 2,5%.
Czy TikTok Adsy w e-commerce są dla każdej firmy? Z pewnością warto spróbować reklamy na tej platformie. Nie w każdym przypadku przyniesie ona oczekiwane efekty. Alternatywnym rozwiązaniem może stać się wtedy reklama na IG. A może chcesz skierować przekaz promocyjny do konkretnej zawodowej grupy docelowej? W takim razie warto skupić się na LinkedIn Ads, który udostępnia dynamiczne reklamy oraz możliwość remarketingu.
Jakie cele kampanii TikTok Ads dla e-commerce?
Chcesz wypróbować możliwości TikTok Adsów dla e-commerce? Najpierw powinieneś poznać i wyznaczyć główny cel kampanii. Tik Tok Ads Manager pozwala ustawić cztery cele reklamowe:
- Zasięg
Reklama zostanie wyświetlona maksymalnej liczbie osób ze wskazanej grupy docelowej. Możesz samodzielnie dopasować częstotliwość prezentacji reklamy. Efektem jest wzrost świadomości marki oraz oferowanych przez nią produktów.
- Ruch
Możesz przekierować użytkowników do wskazanej strony internetowej lub aplikacji. W ramach tej kategorii reklama będzie także wyświetlana osobom korzystającym już z aplikacji.
- Konwersja
Po zainstalowaniu Tik Tok Pixel możesz pozyskiwać użytkowników, którzy są skłonni do wykonania określonej czynności jak rejestracja, pobranie ebooka czy zakup.
- Pobranie aplikacji
Reklama nastawiona na zachęcenie użytkowników do pobrania aplikacji lub bezpośrednie przekierowanie do odpowiedniej zakładki w sklepie z aplikacjami.
Odbiorcami reklam na Tik Toku są głównie osoby z pokolenia Z. Prowadzenie social media na tej platformie powinno uwzględniać grupę docelową Twojej marki. Na tej podstawie opracujesz formę komunikacji zgodną z preferencjami młodych użytkowników.
Jakie formaty reklamy TikTok Adsów w e-commerce?
Celem TikTok Ads w e-commerce jest zainteresowanie i zatrzymanie na dłużej uwagi młodego użytkownika. Do tego potrzebna jest różnorodność form reklamy oraz przyciągający przekaz. Nie jest to proste ze względu na duże nasycenie Tik Toka rozmaitym contentem. Dlatego TikTok Adsy w e-commerce oferują kilka formatów reklam:
- Top View
Format wideo w trybie pełnoekranowym z automatycznie odtwarzanym dźwiękiem. Film może trwać maksymalnie 60 sekund.
- Brand Takeover
Format statyczny lub dynamiczny wyświetlany w trybie pełnoekranowym. Może obsługiwać 3-sekundowe pliki JPG oraz 3,5-sekundowe wideo. Reklama w tym formacie wyświetla się po otwarciu aplikacji lub na stronie „dla Ciebie”.
- Branded Hashtag Challenge
Zachęcenie użytkowników do zaangażowania i tworzenia treści związanych z kampanią. Materiały są następnie oznaczane odpowiednimi hashtagami.
- Branedd Effects
Udostępnianie użytkownikom nowych filtrów, naklejek i efektów specjalnych. Reklama zachęca do ich aktywnego wykorzystania.
- In-Feed Ads
Reklama z dźwiękiem wyświetlająca się w zakładce „Dla Ciebie” i trwająca maksymalnie 60 sekund. Odtworzenie następuje automatycznie. Ten format pozwala na interakcję z użytkownikiem.
Jakie są największe zalety TikTok Ads dla e-commerce?
TikTok Adsy w e-commerce mają przede wszystkim budować rozpoznawalność marki, angażować użytkowników oraz sprzedawać. Jednocześnie ta forma reklamy pomaga uzyskać przewagę nad konkurencją. Poniżej znajdziesz najważniejsze zalety TikTok Adsów w e-commerce:
- Zasięg – Tik Tok pozwala osiągnąć zasięg lokalny i globalny. Nie musisz ograniczać się jedynie do miejsca, w którym sprzedajesz.
- Targetowanie – możesz tworzyć bazy odbiorców na podstawie wielu parametrów jak demografia, zainteresowania, zachowania czy rodzaj urządzenia, a także tworzyć niestandardowe grupy odbiorców na przykład na bazie listy klientów.
- Tagi – dzięki dodawaniu tagów algorytm Tik Toka dopasuje reklamę do odpowiednich odbiorców.
- Miejsce docelowe – w zależności od wybranego formatu reklama pojawi się w określonej przestrzeni Tik Toka (strona „Dla Ciebie” oraz kanały TopBuzz, BuzzVideo, News Republic czy Babe).
- Formaty i szablony – masz dużą dowolność prezentacji produktów, wydarzenia czy marki w e-commerce.
- Współpraca z influencerami – możesz nawiązać współpracę z influencerami, który wypromują i uwiarygodnią Twoją markę na tej platformie.
- Pomiar skuteczności – Tik Tok Pixel umożliwia monitorowanie skuteczności kampanii oraz optymalizację wyświetlania reklam.
- Śledzenie konwersji – możesz wybierać konkretne zdarzenia i mierzyć konwersję na podstawie konkretnego działania użytkownika.
- Metody rozliczania – masz do wyboru cztery metody rozliczania kampanii i dwie opcje budżetu.
Prowadzenie Tik Toka ma określony cel. Jest nim oczywiście sprzedaż. TikTok Ads dla e-commerce może pomóc Ci w interakcji z użytkownikami będącymi na różnych etapach ścieżki zakupowej. Reklama na platformie pozwala skutecznie budować świadomość marki, odpowiadać na pytania i podsuwać rozwiązania.
Dlaczego warto zainwestować w TikTok Ads dla e-commerce?
Oto najważniejsze argumenty przemawiające za inwestycją w TikTok Adsy dla e-commerce:
- Precyzyjne targetowanie
Podobnie jak w Facebook Ads na Tik Toku możesz elastycznie dopasowywać reklamy pod kątem zainteresowań, danych demograficznych czy urządzeń końcowych. To ułatwia dotarcie do osób, które stanowią Twoją grupę docelową.
- Inkluzywność Tik Toka
Dzięki reklamie na tej platformie możesz docierać z przekazem promocyjnym do konkretnych grup odbiorców otwartych na nowe treści oraz trendy. Platforma daje swobodę kreowania przekazu, który ma zainteresować potencjalnych odbiorców.
- Wiek użytkowników
Dlaczego młody wiek użytkowników jest zaletą Tik Toka? Ponieważ pozwala jeszcze skuteczniej budować wizerunek marki, zwiększać jej zasięg w sieci kształtować lojalność odbiorców poprzez same reklamy czy zachęcanie do zaangażowania.
- Menedżer reklam
Aby korzystać z TikTok Adsów dla e-commerce, nie musisz zakładać konta w serwisie. Wystarczy dostęp do menedżera reklam.
Reklama na Tik Toku może być dla Twojej firmy doskonałym sposobem budowania świadomości marki i pozyskania nowych odbiorców. Nie wiesz, jak zacząć? Nasza agencja marketingowa przygotuje dla Ciebie strategię promocji na Tik Toku. Pokażemy Ci możliwości, narzędzia oraz potencjalne korzyści. Z naszą pomocą dotrzesz do nowego grona odbiorców, wypromujesz markę i poprawisz wyniki sprzedażowe.