Podcast

Marketing Automation #3 – AI w e-commerce

W tym odcinku dowiesz się:
  • O sztucznej inteligencji i narzędziach zwiększających sprzedaż i wspomagające marketing.

Dzisiaj zapraszamy na ostatni odcinek z serii eksperckiej o Marketing Automation – last, but not least! Bartek opowiada w nim o sztucznej inteligencji, która w ostatnim czasie elektryzuje wszystkich. AI to nie tylko ChatGPT czy aplikacje służące do kreowania grafik na podstawie promptów, ale również potężne narzędzie zwiększające sprzedaż i wspomagające marketing.

Słuchaj podcastu

tam gdzie Ci najwygodniej

Wersja do czytania

Marketing Automation #3 – AI w e-commerce

Rozwiń

Cześć! Witam Was w ostatnim odcinku naszej serii eksperckiej dotyczącej marketing automation dla e-commerce. Dzisiaj będziemy rozmawiać o rozwiązaniach AI na platformie GetResponse…

Cześć! Witam Was w ostatnim odcinku naszej serii eksperckiej dotyczącej marketing automation dla e-commerce. Dzisiaj będziemy rozmawiać o rozwiązaniach AI na platformie GetResponse

Takim najbardziej oczywistym rozwiązaniem są rekomendacje produktowe, czyli dostarczenie potencjalnemu użytkownikowi spersonalizowanego doświadczenia zakupowego, czyli pokazywanie mu takich produktów, którymi potencjalnie może być zainteresowany. I to jest fajne przede wszystkim ze względu na sprzedaż, no bo szansa na jakiś up-sell czy cross-sell zdecydowanie rośnie, ale też jest to fajne dla użytkownika, bo przecież ten użytkownik, który robi u nas zakupy, to woli dostać jedną paczkę, raz pójść do paczkomatu, raz to wszystko sprawdzić i nawet jeśli nie spodoba, to raz odesłać niż robić zakupy co dwa dni. Tak więc sugerując mu produkty, które byłyby dla niego interesujące, pomagamy użytkownikowi i pomagamy sobie więcej sprzedawać. I co jest ważne – po to jest tam sztuczna inteligencja, żeby zbudować spersonalizowane doświadczenie. 

Czyli ta sztuczna inteligencja buduje na platformie GetResponse taki profil behawioralny danego użytkownika, co mu się podoba, jakie robi zakupy, za jaką kwotę, jak często, i tak dalej, i tak dalej. Na tej podstawie silnik rekomenduje produkty do up-sell’u i to może się pojawiać zarówno na stronie internetowej, czyli na przykład w stronie produktu, albo może się pojawiać podczas dokonywania zakupu, czyli w koszyku na stronie głównej w zależności od tego, co wymyśli zazwyczaj agencja, jaki przyjmiemy sobie scenariusz i strategię na to.

Ale dodatkowo te rekomendacje mogą pojawiać się w newsletterze. Czyli wysyłając newsletter – załóżmy sprzedajemy biżuterię – wysyłamy newsletter, to każdy odbiorca tego newslettera, może dostać trochę inną wiadomość i w tej wiadomości mieć inne produkty, produkty dostosowane do jego potrzeb czy jego preferencji zakupowych. No załóżmy, że ktoś kupuje pierścionki to może dostać w newsletterze: okay, mamy akcję walentynkową, wszystko jest takie same, ale jest jeden moduł rekomendacji AI, który dobierze dla tej jednej osoby pierścionki, a dla drugiej np. kolczyki. I dzięki temu skuteczność takich newsletterów rośnie kilkukrotnie. Z własnych doświadczeń, jest to nawet trzykrotnie większa skuteczność, czyli 300% wzrostu sprzedaży. Standardowy newsletter o promocji z wybranymi przez nas produktami versus newsletter z produktami rekomendowanej mi przez AI. To jest taki trochę game changer jeżeli chodzi o marketing automation. Coś, co dla dużych e-commerce dzisiaj dla mnie jest obowiązkiem, bo inaczej tracimy strasznie dużo sprzedaży, a o tą sprzedaż jest nam coraz ciężej, generowanie ruchu jest coraz droższe, więc wykorzystanie marketing automation i AI właśnie do precyzyjnej sprzedaży danemu użytkownikowi, może być bardzo dużą przewagą konkurencyjną.

I takie najczęstsze scenariusze, jakie mamy na stronie w rekomendacjach produktów, właśnie tych wspieranych przez AI, to jest – na przykład – bestsellery z danej kategorii. Czyli już sam system podpowiada jakie są bestsellery, podobne produkty, ostatnio odwiedzane produkty w sklepie i tutaj możemy też to wykorzystać dla użytkowników, którzy są u nas pierwszy raz, tzn. nie dokonają żadnego zakupu, ale przeglądali kilka produktów, no to im się będą podpowiadały ciągle te produkty, które przeglądali, bo z jakiś powodów je odwiedzili, zobaczyli i być może są nimi zainteresowani i być może je dorzucą do koszyka. Tak samo produkty komplementarne. To też możemy za pomocą tych rekomendacji robić. To jest jeden temat: rekomendacje, ale mamy też AI w newsletterach. No i napisanie dobrego newslettera może być wyzwaniem. I tutaj przychodzi nam z pomocą sztuczna inteligencja, która przede wszystkim może nam wygenerować tytuły danego newslettera. Czyli zadając jakieś tam parametry wejściowe może nam dać propozycje kilku, kilkunastu tytułów, które wybierzemy do naszego newslettera. I zamiast poświęcać kilkadziesiąt minut na generowanie pomysłów na pisanie tych tytułów, klikamy jeden przycisk.

Tytuły same się generują, wybieramy ten, który jest dla nas najlepszy, ewentualnie tylko zmieniamy pojedyncze słowa, jeżeli chcemy zwrócić na coś uwagę. Super przyspiesza to pisanie newsletterów, a w najwyższym pakiecie MAX, mamy też generator całych newsletterów, czyli na podstawie przekazanych informacji możemy wygenerować cały newsletter, jeżeli chodzi o copy, jeżeli chodzi o grafikę, wszystkie zgody i tak dalej, i tak dalej. Czyli de facto możemy bardzo szybko produkować spersonalizowane newslettery i dzięki dobrej segmentacji klientów wysyłać je do odpowiednich segmentów. Czyli coś, co by nam kiedyś zajęło pewnie kilka, kilkanaście godzin możemy teraz robić bardzo szybko. W ciągu godziny możemy przygotować kilka newsletterów i wysłać konkretne newslettery do konkretnego segmentu. Dla mnie to jest super rozwiązanie, które bardzo mocno podnosi nam wynik sprzedażowy. 

I takim ostatnim rozwiązaniem jest generator całych stron za pomocą AI. I tutaj też zamieścimy link może w opisie, warto sobie to obejrzeć, bo jest to naprawdę ciekawe rozwiązanie, gdzie pokazujemy systemowi jaki mamy biznes i czym nasz biznes się zajmuje. Dodajemy jakieś informacje adresowe, wgrywamy swoje logo i na tej podstawie system generuje nam całą stronę internetową albo całe landing page z modułami typu galeria, cennik, opis, i tak dalej, i tak dalej. Jest dosyć dużo tych modułów do wyboru z uwzględnieniem naszej kolorystyki i naszego loga. Czyli jeżeli potrzebujemy zbudować bardzo szybko jakąś stronę, na przykład tylko pod kampanię daną, to może nam ją wstępnie wygenerować sztuczna inteligencja, a później za pomocą wbudowanego narzędzia, buildera drag and drop możemy sobie wprowadzić tam informacje, podmienić obrazki czy dodać jakieś moduły. 

I znowu to jest niesamowite ułatwienie i przyspieszenie całego procesu, plus wbudowana integracja z GetResponse, czyli jeżeli pojawiają się tam jakieś elementy typu newsletter, to od razu możemy zintegrować to z całą platformą i wszystko zamknąć w jednym ekosystemie. I to są takie najważniejsze rzeczy. Gdybyście chcieli wdrożyć je w swoim e-commerce, to zapraszam na darmową konsultację ze mną. Chętnie rozszerzę ten temat i opowiem o tym, jak mogłoby takie wdrożenie w konkretnym sklepie wyglądać.

ProjectUP - Agencja marketingowa dla e-commerce

Subskrybuj

Podcast

Wpisz swój adres e-mail poniżej, a otrzymasz od nas regularnie informacje o nowych odcinkach i wpisach na temat sprzedaży i marketingu B2B!