

AI w e-commerce
Dzisiaj zapraszamy na ostatni odcinek z serii eksperckiej o Marketing Automation – last, but not least! 馃挮 Bartek opowiada w nim o sztucznej inteligencji, 馃殌kt贸ra w ostatnim czasie elektryzuje wszystkich. AI to nie tylko ChatGPT czy aplikacje s艂u偶膮ce do kreowania grafik na podstawie prompt贸w, ale r贸wnie偶 pot臋偶ne narz臋dzie zwi臋kszaj膮ce sprzeda偶 i wspomagaj膮ce marketing. 馃挵
Nie chcecie omin膮膰 偶adnej nowo艣ci ze 艣wiata marketingu? Subskrybujcie nasz kana艂! 馃敂
Wersja do ogl膮dania:
Wersja do czytania:
Cze艣膰! Witam Was w ostatnim odcinku naszej serii eksperckiej dotycz膮cej marketing automation dla e-commerce. Dzisiaj b臋dziemy rozmawia膰 o rozwi膮zaniach AI na platformie GetResponse.聽
Takim najbardziej oczywistym rozwi膮zaniem s膮 rekomendacje produktowe, czyli dostarczenie potencjalnemu u偶ytkownikowi spersonalizowanego do艣wiadczenia zakupowego, czyli pokazywanie mu takich produkt贸w, kt贸rymi potencjalnie mo偶e by膰 zainteresowany. I to jest fajne przede wszystkim ze wzgl臋du na sprzeda偶, no bo szansa na jaki艣 up-sell czy cross-sell zdecydowanie ro艣nie, ale te偶 jest to fajne dla u偶ytkownika, bo przecie偶 ten u偶ytkownik, kt贸ry robi u nas zakupy, to woli dosta膰 jedn膮 paczk臋, raz p贸j艣膰 do paczkomatu, raz to wszystko sprawdzi膰 i nawet je艣li nie spodoba, to raz odes艂a膰 ni偶 robi膰 zakupy co dwa dni. Tak wi臋c sugeruj膮c mu produkty, kt贸re by艂yby dla niego interesuj膮ce, pomagamy u偶ytkownikowi i pomagamy sobie wi臋cej sprzedawa膰. I co jest wa偶ne – po to jest tam sztuczna inteligencja, 偶eby zbudowa膰 spersonalizowane do艣wiadczenie.聽
Czyli ta sztuczna inteligencja buduje na platformie GetResponse taki profil behawioralny danego u偶ytkownika, co mu si臋 podoba, jakie robi zakupy, za jak膮 kwot臋, jak cz臋sto, i tak dalej, i tak dalej. Na tej podstawie silnik rekomenduje produkty do up-sell’u i to mo偶e si臋 pojawia膰 zar贸wno na stronie internetowej, czyli na przyk艂ad w stronie produktu, albo mo偶e si臋 pojawia膰 podczas dokonywania zakupu, czyli w koszyku na stronie g艂贸wnej w zale偶no艣ci od tego, co wymy艣li zazwyczaj agencja, jaki przyjmiemy sobie scenariusz i strategi臋 na to.
Ale dodatkowo te rekomendacje mog膮 pojawia膰 si臋 w newsletterze. Czyli wysy艂aj膮c newsletter – za艂贸偶my sprzedajemy bi偶uteri臋 – wysy艂amy newsletter, to ka偶dy odbiorca tego newslettera, mo偶e dosta膰 troch臋 inn膮 wiadomo艣膰 i w tej wiadomo艣ci mie膰 inne produkty, produkty dostosowane do jego potrzeb czy jego preferencji zakupowych. No za艂贸偶my, 偶e kto艣 kupuje pier艣cionki to mo偶e dosta膰 w newsletterze: okay, mamy akcj臋 walentynkow膮, wszystko jest takie same, ale jest jeden modu艂 rekomendacji AI, kt贸ry dobierze dla tej jednej osoby pier艣cionki, a dla drugiej np. kolczyki. I dzi臋ki temu skuteczno艣膰 takich newsletter贸w ro艣nie kilkukrotnie. Z w艂asnych do艣wiadcze艅, jest to nawet trzykrotnie wi臋ksza skuteczno艣膰, czyli 300% wzrostu sprzeda偶y. Standardowy newsletter o promocji z wybranymi przez nas produktami versus newsletter z produktami rekomendowanej mi przez AI. To jest taki troch臋 game changer je偶eli chodzi o marketing automation. Co艣, co dla du偶ych e-commerce dzisiaj dla mnie jest obowi膮zkiem, bo inaczej tracimy strasznie du偶o sprzeda偶y, a o t膮 sprzeda偶 jest nam coraz ci臋偶ej, generowanie ruchu jest coraz dro偶sze, wi臋c wykorzystanie marketing automation i AI w艂a艣nie do precyzyjnej sprzeda偶y danemu u偶ytkownikowi, mo偶e by膰 bardzo du偶膮 przewag膮 konkurencyjn膮.
I takie najcz臋stsze scenariusze, jakie mamy na stronie w rekomendacjach produkt贸w, w艂a艣nie tych wspieranych przez AI, to jest – na przyk艂ad – bestsellery z danej kategorii. Czyli ju偶 sam system podpowiada jakie s膮 bestsellery, podobne produkty, ostatnio odwiedzane produkty w sklepie i tutaj mo偶emy te偶 to wykorzysta膰 dla u偶ytkownik贸w, kt贸rzy s膮 u nas pierwszy raz, tzn. nie dokonaj膮 偶adnego zakupu, ale przegl膮dali kilka produkt贸w, no to im si臋 b臋d膮 podpowiada艂y ci膮gle te produkty, kt贸re przegl膮dali, bo z jaki艣 powod贸w je odwiedzili, zobaczyli i by膰 mo偶e s膮 nimi zainteresowani i by膰 mo偶e je dorzuc膮 do koszyka. Tak samo produkty komplementarne. To te偶 mo偶emy za pomoc膮 tych rekomendacji robi膰. To jest jeden temat: rekomendacje, ale mamy te偶 AI w newsletterach. No i napisanie dobrego newslettera mo偶e by膰 wyzwaniem. I tutaj przychodzi nam z pomoc膮 sztuczna inteligencja, kt贸ra przede wszystkim mo偶e nam wygenerowa膰 tytu艂y danego newslettera. Czyli zadaj膮c jakie艣 tam parametry wej艣ciowe mo偶e nam da膰 propozycje kilku, kilkunastu tytu艂贸w, kt贸re wybierzemy do naszego newslettera. I zamiast po艣wi臋ca膰 kilkadziesi膮t minut na generowanie pomys艂贸w na pisanie tych tytu艂贸w, klikamy jeden przycisk.
Tytu艂y same si臋 generuj膮, wybieramy ten, kt贸ry jest dla nas najlepszy, ewentualnie tylko zmieniamy pojedyncze s艂owa, je偶eli chcemy zwr贸ci膰 na co艣 uwag臋. Super przyspiesza to pisanie newsletter贸w, a w najwy偶szym pakiecie MAX, mamy te偶 generator ca艂ych newsletter贸w, czyli na podstawie przekazanych informacji mo偶emy wygenerowa膰 ca艂y newsletter, je偶eli chodzi o copy, je偶eli chodzi o grafik臋, wszystkie zgody i tak dalej, i tak dalej. Czyli de facto mo偶emy bardzo szybko produkowa膰 spersonalizowane newslettery i dzi臋ki dobrej segmentacji klient贸w wysy艂a膰 je do odpowiednich segment贸w. Czyli co艣, co by nam kiedy艣 zaj臋艂o pewnie kilka, kilkana艣cie godzin mo偶emy teraz robi膰 bardzo szybko. W ci膮gu godziny mo偶emy przygotowa膰 kilka newsletter贸w i wys艂a膰 konkretne newslettery do konkretnego segmentu. Dla mnie to jest super rozwi膮zanie, kt贸re bardzo mocno podnosi nam wynik sprzeda偶owy.聽
I takim ostatnim rozwi膮zaniem jest generator ca艂ych stron za pomoc膮 AI. I tutaj te偶 zamie艣cimy link mo偶e w opisie, warto sobie to obejrze膰, bo jest to naprawd臋 ciekawe rozwi膮zanie, gdzie pokazujemy systemowi jaki mamy biznes i czym nasz biznes si臋 zajmuje. Dodajemy jakie艣 informacje adresowe, wgrywamy swoje logo i na tej podstawie system generuje nam ca艂膮 stron臋 internetow膮 albo ca艂e landing page z modu艂ami typu galeria, cennik, opis, i tak dalej, i tak dalej. Jest dosy膰 du偶o tych modu艂贸w do wyboru z uwzgl臋dnieniem naszej kolorystyki i naszego loga. Czyli je偶eli potrzebujemy zbudowa膰 bardzo szybko jak膮艣 stron臋, na przyk艂ad tylko pod kampani臋 dan膮, to mo偶e nam j膮 wst臋pnie wygenerowa膰 sztuczna inteligencja, a p贸藕niej za pomoc膮 wbudowanego narz臋dzia, buildera drag and drop mo偶emy sobie wprowadzi膰 tam informacje, podmieni膰 obrazki czy doda膰 jakie艣 modu艂y.聽
I znowu to jest niesamowite u艂atwienie i przyspieszenie ca艂ego procesu, plus wbudowana integracja z GetResponse, czyli je偶eli pojawiaj膮 si臋 tam jakie艣 elementy typu newsletter, to od razu mo偶emy zintegrowa膰 to z ca艂膮 platform膮 i wszystko zamkn膮膰 w jednym ekosystemie. I to s膮 takie najwa偶niejsze rzeczy. Gdyby艣cie chcieli wdro偶y膰 je w swoim e-commerce, to zapraszam na darmow膮 konsultacj臋 ze mn膮. Ch臋tnie rozszerz臋 ten temat i opowiem o tym, jak mog艂oby takie wdro偶enie w konkretnym sklepie wygl膮da膰.