Podcast

Marketing Automation #2 – GetResponse dla e-commerce

W tym odcinku dowiesz się:
  • Najważniejsze funkcjonalności GetResponse dla e-commerce.
  • Z jakimi platformami można dokonać integracji GetResponse?
  • Jak wykorzystać Marketing Automation w poprawieniu komunikacji z klientem?

W tym odcinku Bartek przedstawia najważniejsze funkcjonalności GetResponse dla e-commerce. Wyjaśnia, z jakimi platformami można dokonać integracji GetResponse, a także jak wykorzystać Marketing Automation w poprawieniu komunikacji z klientem.

Słuchaj podcastu

tam gdzie Ci najwygodniej

Wersja do czytania

Marketing Automation #2 – GetResponse dla e-commerce

Rozwiń

Cześć, witam Was w drugim odcinku naszej serii eksperckiej o marketing automation dla e-commerce. Dzisiaj porozmawiamy o możliwościach platformy GetResponse, o tym, jakie funkcjonalności udostępnia platforma dla e-commerce, jak je wykorzystać w swoim biznesie i co z tym wszystkim wspólnego ma AI, które jest dzisiaj tak bardzo modne, popularne i faktycznie jak to AI też wykorzystać?GetResponse integruje się z czterema największymi platformami sklepowymi, czyli przede wszystkim z Magento, PrestaShop, WooCommerce i Shopify…

Cześć, witam Was w drugim odcinku naszej serii eksperckiej o marketing automation dla e-commerce. Dzisiaj porozmawiamy o możliwościach platformy GetResponse, o tym, jakie funkcjonalności udostępnia platforma dla e-commerce, jak je wykorzystać w swoim biznesie i co z tym wszystkim wspólnego ma AI, które jest dzisiaj tak bardzo modne, popularne i faktycznie jak to AI też wykorzystać?GetResponse integruje się z czterema największymi platformami sklepowymi, czyli przede wszystkim z Magento, PrestaShop, WooCommerce i Shopify.

I te integracje są gotowe, gotowe są pluginy, więc w większości przypadków można liczyć na bardzo łatwą, szybką integrację za pomocą wtyczek czy modułów. Natomiast jeżeli pojawią się jakieś problemy techniczne, to też GetResponse, czy my, jako agencja, pomagamy w integracji sklepów. Jeżeli chodzi o zakres tej integracji, GetResponse otrzymuje informacje nie tylko o adresach mailowych naszych klientów, ale też o ich zakupach, całą historię zakupową oraz dodatkowe informacje, które przechowujemy w sklepie, jeżeli takie posiadamy, typu wiek, płeć, i tak dalej, i tak dalej.

Dlaczego to jest takie ważne? Przede wszystkim zależy nam na tym, żeby personalizować wiadomości mailowe, czy też dostarczać takie materiały sprzedażowe, które mają szansę najlepiej zadziałać. Jeżeli będziemy w stanie dostarczyć informację do GetResponse o naszym użytkowniku, to wtedy algorytm GetResponse będzie mógł nam pomóc w optymalizacji tych treści, które powinniśmy wysyłać.

Jeżeli chodzi o najważniejsze funkcjonalności platformy, to przede wszystkim mityczne, porzucone koszyki. To jest takie coś o czym się rozmawia od bardzo dawna w e-commerce, wszyscy chcą odzyskiwać te porzucone koszyki. Możemy to robić albo za pomocą kampanii marketingowych, czyli na przykład mając podłączony piksel Facebooka możemy robić kampanie remarketingowe dla osób, które włożyły coś do koszyka, ale nie dokonały zakupu, ale też jeżeli są to użytkownicy, którzy są zalogowani, możemy za pomocą GetResponse wysłać im dedykowany mailing, na przykład: hej, dokończ zakupy w naszym sklepie. Jeżeli zrobisz to w dniu dzisiejszym, to otrzymasz dodatkowe 10% rabatu na wszystkie produkty, które są już w koszyku. To oczywiście można bardziej rozbudować, można zbudować z tego całą sekwencję, można wzbogacić to właśnie o SMSy również, bo GetResponse umożliwia nam korzystanie z sms API, czyli dokładnie ten sam scenariusz: porzucony koszyk, tylko że wiadomość wysyłamy do użytkownika SMSem.

SMSy są o tyle fajne, że mają zazwyczaj 100% otwarć, no bo każdy z nas odczyta tą wiadomość. Jeżeli ten SMS jest dobrze zbudowany, jeżeli jest dopięty kod rabatowy na przykład, ograniczony w czasie, to może być to potwornie skuteczne narzędzie do sprzedaży. Ale też jest to narzędzie, które jest bardzo rzadko wykorzystywane, więc dosyć łatwo się wyróżnić, jeżeli mamy zgodę użytkownika na to, właśnie wysyłając takie wiadomości czy o promocjach, czy o porzuconych koszykach.

Mamy, tak jak już wspomniałem, ścieżki zakupowe, czyli możemy budować całą logikę korespondencji mailowej z naszym użytkownikiem potencjalnym. Rozpoczynając od dowolnej akcji, czyli na przykład odwiedzenia strony danej kategorii. Wiemy, że ten użytkownik odwiedził tą kategorię parę razy i wysyłamy mu jeden mailing. Jeżeli nie odpowie wysyłamy mu drugi mailing. Jeżeli w międzyczasie wszedł na stronę to robimy coś innego. Możemy zbudować całą ścieżkę i całą logikę jak prowadzimy tego naszego potencjalnego klienta do sprzedaży tego produktu lub na przykład dopinamy po drodze bestsellery albo dopinamy po drodze produkty przecenione, to już po stronie zazwyczaj naszej, jako agencji jest zbudowanie tych ścieżek użytkownika tak, żeby dowieźć jak najlepszą sprzedaż.

Mamy oczywiście standardowe newslettery. Co tutaj jest ważne – GetResponse pozwala na dosyć precyzyjną segmentację użytkowników. Czyli zamiast wysyłać jeden generyczny newsletter do wszystkich, to możemy sobie zbudować segmenty użytkowników, np. kobiety zainteresowane szminkami, i wyselekcjonować na podstawie historii zakupów tylko takie osoby i dla tych osób kierować dedykowane newslettery sprzedażowe, czyli informacje o akcjach sprzedażowych. Mamy taki przykład, gdzie klient sprzedaje zarówno biżuterię, jak i drogie zegarki. No i biżuterię kupują głównie panie, a drogie zegarki głównie panowie. Więc bez sensu byłoby wszystkim wysyłać to samo, no bo wiadomo, że taka konwersja będzie zdecydowanie gorsza.

Mamy jeszcze do dyspozycji pop-upy. Pop-upy, które wszyscy użytkownicy mówią, że są nielubiane. Natomiast są skuteczne. Dalej pop-upy są bardzo skutecznym narzędziem sprzedażowym. Szczególnie jeżeli mamy jakieś akcje promocyjne, mamy produkty przecenione, to wtedy warto takie pop-upy stosować. I z naszych doświadczeń agencyjnych pop-upy zdecydowanie zwiększają sprzedaż. A to, że użytkownicy ich nie lubią, niespecjalnie ma wpływ na tę sprzedaż. To znaczy pojawienie się pop-upu nie zepsuje nam sprzedaży, a ma szansę nam zdecydowanie pomóc. I GetResponse też umożliwia tworzenie takich pop-upów.

I ostatnie, co nie znaczy, że najmniej ważne – są to rekomendacje, czyli sztuczna inteligencja, która podpowiada użytkownikowi na stronie internetowej produkty, które mógłby jeszcze obejrzeć czy które mógłby kupić. Te rekomendacje są budowane na podstawie silnika, takiego silnika sztucznej inteligencji, który buduje profil użytkownika i na tej podstawie dostarcza mu spersonalizowane rekomendacje zakupowe. Ale o tym szerzej opowiem w trzecim odcinku tej serii eksperckiej.

ProjectUP - Agencja marketingowa dla e-commerce

Subskrybuj

Podcast

Wpisz swój adres e-mail poniżej, a otrzymasz od nas regularnie informacje o nowych odcinkach i wpisach na temat sprzedaży i marketingu B2B!