Blog

TikTok – pomysły na content

TikTok dla firm jest już kolejnym kanałem, którego potencjał przekuć można w zbudowanie silnej marki, społeczności wokół niej, by w rezultacie zwiększać sprzedaż. Jakie zatem pomysły mogą składać się na prowadzenie firmowego profilu na TikToku?

Niemal 80% użytkowników TikToka traktuje treści tam publikowane jako zupełnie wyjątkowe, niepowtarzalne i niezwykłe. Swoistą cechą TikToka jest to, że wymaga on często od odbiorcy stosunkowo bogatego „kapitału kulturowego”. Zakodowane przekazy dla młodszych grup użytkowników bywają nieczytelne, co wynikać może z tego, że treści nierzadko zbudowane są na fundamencie popkulturowych odniesień. Jednak TikTok to fenomen przyciągający różne grupy odbiorców i staje się coraz częściej platformą do promocji rozmaitego rodzaju biznesów. TikTok dla firm jest już kolejnym kanałem, którego potencjał przekuć można w zbudowanie silnej marki, społeczności wokół niej, by w rezultacie zwiększać sprzedaż. Jakie zatem pomysły mogą składać się na prowadzenie firmowego profilu na TikToku?

#1 Codzienne filmy z życia firmy

Dlaczego nie zdradzić nieco kulis z życia firmy? To ciekawa forma zbliżania się do użytkowników, którzy polubili profil. Niezależnie od branży można w kilku, kilkunastu sekundach pokazać jakie triki stosuje się warsztacie samochodowym, jaką technikę prezentuje operator HDS-u przy rozładunku kostki brukowej, albo jak firma dba o środowisko sortując takie czy inne odpady. Przykłady można mnożyć, a jako eksperci w swojej branży doskonale znamy te dowcipniejsze, bardziej angażujące, zaskakujące obszary codziennej pracy. Celem takich publikacji ma być postawienie swojej marki nieco bliżej odbiorców, zbudowania z nimi mocniejszych relacji.

#2 Prezentacja treści, które składają się na wartość marki

Wspomniany wyżej przykład relacjonowania pro-środowiskowej, pro-ekologicznej postawy, stawanie ręka w rękę z nurtem „zero waste”, stały się dzisiaj nie tylko trendami pożądanymi, ale udało się wręcz wokół takiej „zielonej” filozofii zbudować modę. Dlatego publikacje o tej tematyce obecnie uzyskują dość wysokie współczynniki ROI (return on investment). A to dlatego, że konsumenci stali się dzisiaj bardzo świadomi, zwracają coraz mocniej uwagę na to jak w kontekście najbliższego otoczenia zachowuje się firma, której produkty czy też usługi kupują. Jednak nie ma tu miejsca na fałsz, choćby najmniejsze podejrzenie, że prezentowane treści nie odzwierciedlają faktycznego stanu rzeczy, takie złe praktyki obrócą się przeciwko marce.

#3 Pracownicy twarzą firmy

Wprawdzie pokazywanie twarzy członków zespołu wymaga nie tylko z ich strony odwagi, ale także ich wyrażenia zgody, warto spróbować znaleźć osobę, która utożsamiając się ze swoją firmą będzie chciała pomóc jej w promocji. To przekuje się w wartość dodaną, w końcu to właśnie pracownicy stoją za produktami, usługami, narzędziami, które oferuje firma. Publikacje prezentujące pracę ekipy to swego rodzaju ekscytujący i niepowtarzalny content, który da głębszy wgląd w działalność firmy.

#4 Triki, sztuczki, wiedza

Twój e-sklep sprzedaje pralki? Pokaż w krótkim filmiku jak odetkać zapchany odpływ wody, albo zachęć do obejrzenia dłuższego filmu opublikowanego na YouTubie wyjaśniającego jak wymienić fartuch w bębnie. Każda branża charakteryzuje się swoimi unikatowymi cechami, które warto prezentować, wyjaśniać, przybliżać jej specyfikę poprzez zgrabną krótką formę publikowaną na TikToku. Dzielenie się specjalistyczną wiedzą, czy to z zakresu wymienionego powyżej, czy też w kwestiach mechaniki pojazdowej, cukiernictwa, wędkarstwa, chemii gospodarczej, etc. bardzo przybliża markę użytkownikom. Buduje się w ten sposób autorytet, który zachęci e-konsumentów do powrotu.

#5 Odpowiadanie na pytania użytkowników

Opinie w Google, zaczepki na Facebook`u, komentarze na YouTubie itd. powinny być przez markę monitorowane, po to, by móc wchodzić w żywą interakcję z użytkownikami. Nie inaczej powinno być z TikTokiem. Tu także dobrze oceniana jest aktywność marki w kontekście odpowiadania na pytania, dzięki czemu budowane są pozytywne relacje z odbiorcami. Zauważmy, że zadawane pytania mogą dotyczyć problemów, na jakie napotykają się klienci w kontekście promowanej na TikToku firmy. Zatem jest to bardzo dobre źródło informacji i możliwość szybkiego zareagowania.

Tik Tok wprowadził też ciekawą funkcję dla kont, które mają ponad 10 tys. polubień i 100 tys. wyświetleń publikacji na przestrzeni ostatnich 30 dni. Jest to funkcja Q&A, po aktywacji której pojawi się ikonka pytań i odpowiedzi, dzięki czemu widzowie mają możliwość łatwego zadawania pytań np. odwołujących się do ostatnio opublikowanego filmu. Twórca natomiast może sprawnie zareagować odpowiadając na pozostawiony komentarz, także w formie video.

#6 Tożsami marce influencerzy

TikTokerzy, którzy mają już grono swoich zaufanych odbiorców, mogą stać się doskonałymi kompanami w zdobywaniu kolejnych grup klientów. Tym bardziej jeśli współpracę rozpoczniemy z influencerem publikującym treści tożsame do oferowanych przez firmę produktów, usług czy narzędzi. TikToker, które zasięgi są już dosyć duże sprawnie wykorzysta wartości marki i zaprezentuje je zainteresowanej publice, która dzięki temu dowie się o istnieniu firmy. Tego rodzaju partnerstwo może stać się dla odbiorców dowodem jakości prezentowanej oferty.

TikTok to wdzięczna przestrzeń do tego, by pokazać markę nieco z innej strony, zaprezentować jej ludzkie oblicze, codzienność. Liczyć się będą takie treści, które bazują na emocjach, chwytliwym pomyśle, właściwej tematyce i jakości. Potencjał tego kanału społecznościowego rośnie i zdecydowanie warto go wykorzystać.